  • Data: 2020-02-04 01:38:29
    Temat: Re: Bank interpretuje
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "cef" 5e3844a4$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Mea culpa - oni nie są tam podmiotem. Ale nawet nie zajrzałem do tego zdania, bo
    myślałem, że oni są oczywiści.

    Ona (większość -- niej/jej) mogłaby (choć
    nadal błędnie) uchodzić za oczywistość.

    > Twoje wywody są mi znane ( z reguły nie czytam więcej niż 2-3 linijki),

    Więc w jakim celu zadajesz pytania?

    > ale nie przyjmowałem, że możesz robić takie rzeczy.

    Jakie?

    > [ciach jakieś wywody bez sensu]

    - ZUS jest zazwyczaj taki sam przez rok, licząc od lutego
    do stycznia następnego roku, o ile nikt nie choruje, nie
    korzysta z urlopu bezpłatnego i nie ulega zmianie liczba
    osób (pracowników) zgłoszonych do ubezpieczenia... Ktoś,
    kto nie zatrudnia, może nawet nie słać deklaracji do ZUS,
    a RCA nie tyle nie musi, co nie może.

    Zatem zazwyczaj nie warto co miesiąc informować
    płatnika o wysokości składek ZUS.

    - Podobnie z dochodowym za pracowników -- zazwyczaj ;)
    pracownicy otrzymują najniższe wynagrodzenia, zatem
    nie ma comiesięcznej potrzeby informowania płatmika...

    - Pozostaje dochodowy za płatnika i VAT, ale bywa, że
    VAT nie tylko nie jest płacony, lecz jest zabierany
    przez podatnika.

    Przykładowo budowanie mieszkań -- podatnik odzyskuje
    23% a nalicza 8%... Nie wszystko z mieszkań jest ma
    8% i nie każdy materiał na mieszkanie ma 23% (wapno)
    ale ogólnie budując mieszkania, można odzyskiwać...

    - dochodowy (PIT5) zaś jest tak prowadzony, by go jak
    najdłużej nie było lub był zbyt mały, by go płacić...

    > Bardzo Ci współczuję.

    Braku klientów?...
    Istotnie -- mam ich zdecydowanie za mało.

    Wzmacnianie czasowników to śliska droga.

    bardzo biegnę, bardzo pracuję, bardzo
    płaczę, bardzo piszę, bardzo czytam...

    Aż dziw, że tylu Polaków zna angielski (gdzie
    czasowniki nie są wzmacniane) a tak wielu wzmacnia
    czasowniki -- bardzo dziękuję, bardzo żałuję,
    bardzo współczuję...

    Taki język (wzmacnianie czasowników) to bełkot.
    Można: bardzo pięknie, bardzo szybko, bardzo
    dobrze lub bardzo źle czynić -- nie można
    bardzo czynić...

    Gdybyś myślał o tym, co piszesz -- nie pisałbyś
    o ,,podmiocie domyślnym'' i nie wzmacniałbyś
    czasowników...

    -=-

    Żartuję, ;) gdy pisze, iż drukuję cokolwiek -- drukarka
    drukuje, ja jedynie zlecam drukowanie... ;)

    BTW drukowania -- 500+ kosi dookoła!
    Ryza papieru w Auchan już kosztuje 15 pln!

    --