  • 1. Data: 2003-01-21 17:05:16
    Temat: Będą niższe podatki-hura:-))
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Ministerstwo Finansów przedstawi w II i III kwartale tego roku
    najistotniejszą część planu reformy finansów publicznych, zapowiedział
    wicepremier Grzegorz Kołodko. Wicepremier zapowiada także reformę systemu
    podatkowego. Zmniejszeniu lub eliminacji mają ulec zwolnienia
    podatkowe. - W dłuższym okresie, gdy Polska wróci na ścieżkę szybszego
    wzrostu gospodarczego na poziomie 5 proc. i wyżej, będziemy mogli
    rozważać dalsze zmniejszanie obciążeń podatkowych - powiedział Kołodko.
    Szef resortu finansów jest zdania, że polskie przedsiębiorstwa
    doświadczają obecnie stosunkowo niskich obciążeń podatkowych w porównaniu
    z firmami z państw UE i OECD.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 2. Data: 2003-01-21 17:18:32
    Temat: Re: Będą niższe podatki-hura:-))
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Jacek <c...@p...pl> wrote:
    > Szef resortu finansów jest zdania, że polskie przedsiębiorstwa
    > doświadczają obecnie stosunkowo niskich obciążeń podatkowych w
    porównaniu
    > z firmami z państw UE i OECD.

    To ja nie chcę do UE jak tam są wyższe podatki.

  • 3. Data: 2003-01-21 18:21:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ W dłuższym okresie, gdy Polska wróci na ścieżkę szybszego
    >+ wzrostu gospodarczego na poziomie 5 proc. i wyżej, będziemy mogli
    >+ rozważać dalsze zmniejszanie obciążeń podatkowych

    Przykro mi, zazwyczaj na świecie to działało na odwrót.
    Ja wiem że minister wiele może... ;]

    >+ Szef resortu finansów jest zdania, że polskie przedsiębiorstwa
    >+ doświadczają obecnie stosunkowo niskich obciążeń podatkowych w porównaniu
    >+ z firmami z państw UE i OECD.

    Jasne. Nie widział tabelek z podatkami w Irlandii.
    Ile to VATu mają (max) w tak chętnie "porównywanej" Hiszpanii ?
    Wydawało mi się, czy 15% ?

    pzdr, Gotfryd
    (a cytat w sygnaturce masz słuszny :[)

  • 4. Data: 2003-01-21 18:35:30
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Przykro mi, zazwyczaj na świecie to działało na odwrót.
    > Ja wiem że minister wiele może... ;]

    Pewnie nie tylko Tobie

    > Jasne. Nie widział tabelek z podatkami w Irlandii.

    No co Ty Gerardzie-w Irlandii mówisz.To jakiś egzotyczny kraj chyba :-))
    Te "czarnuchy" to się na ekonomii nie znają i dlatego taką bidę klepią,bo
    nie używają podatków zgodnie z ich przeznaczeniem.PODATKI NALEŻY
    ŚCIĄGAĆ - ile się tylko da,póki podatnicy jeszcze żyją.

    > Ile to VATu mają (max) w tak chętnie "porównywanej" Hiszpanii ?
    > Wydawało mi się, czy 15% ?

    Cholera tego akurat na 100% nie wiem,ale jesteś zapewne bliski.

    > (a cytat w sygnaturce masz słuszny :[)

    To nie ja go wymyśliłem niestety

  • 5. Data: 2003-01-21 18:44:33
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

> [...]
    > Szef resortu finansów jest zdania, że polskie przedsiębiorstwa
    > doświadczają obecnie stosunkowo niskich obciążeń podatkowych w porównaniu

    Aaaa to dobre...Jak bedzie 5% pkb,
    :)))))
    A kiedy to bedzie ktos moze wie, bo jakos mi sie zdaje ze to co nam oglasza
    MF i kolodko to jest tylko na papierze...Te zapowiadane 3,5% na koncu 2003
    troche mi sie wydaje niemozliwe. Jest to wprawdzie moje zdanie ale widze co
    sie dzieje w moim malym miescie, a takich jest najwiecej...

    Wyzsze podatki sa w UE, to tez dobre, wejdzmy do unii to jedyne co nas od
    razu obejmie to tylko wyzsze podatki..., a co do porownan to sorry ale oni
    maja z czego placic te wyzsze podatki, przecietna pensja to 1,5tys
    Euro...,albo nawet troche wyzej...

    pozdrawiam,

    Rafal

  • 6. Data: 2003-01-21 18:53:54
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Rider <r...@b...pl> wrote:
> [...]
    > koncu 2003 troche mi sie wydaje niemozliwe. Jest to wprawdzie moje
    > zdanie ale widze co sie dzieje w moim malym miescie, a takich jest

    już widziałem projekt wzrostu PKB
    2003 - 3,5 %
    2004 - 5,5-6%
    2005 - ok 8%
    2006 - 12 %
    2007 -18 %
    a w 2010 (dla uczczenia okrągłej daty ) planuje się na poziomie 35-40%
    Perspektywicznych planów jeszcze nie ma opracowanych w szczegółach,ale są
    już przyjęte założenia,aby w 2020 roku osiągnąć PKB na poziomie 200-300%

> [...]
    > razu obejmie to tylko wyzsze podatki..., a co do porownan to sorry ale
    > oni maja z czego placic te wyzsze podatki, przecietna pensja to 1,5tys

    EE tam coś źle przeczytałeś-mowa była o przedsiębiorstwach,a one pensji
    nie otrzymują wcale (całość idzie na podatki i jeszcze muszą dopłacać z
    oszczędności)

  • 7. Data: 2003-01-21 20:03:31
    Od: "MSN Krzysztof" <k...@m...com>

    wszystko to jest jak najbardziej mozliwe wystarczy jedynie aby za 2002 PKB
    wzrósł o "-0.8%" i dalej zgodnie z regułami matematyki.
    pozdr
    i specjalne głaski dla tygryska,
    a propos co u prosiaczka ?

  • 8. Data: 2003-01-21 20:51:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Słyszałem w formie plotki, że część biznesmenów z Polski południowej zamyka
    działalność w Polsce i uruchamia spółki prawa handlowego na Słowacji.
    Podobno ichniejszy podatek plus cło, są mniejsze niż nasze podatki. No cóż,
    nic nowego - tania bandera.
    Ale pamiętajmy: Ostatni gasi światło!

  • 9. Data: 2003-01-21 21:14:28
    Od: "Grzegorz Waliszkiewicz" <g...@p...onet.pl>

    :)
    I Ty w to wierzysz? Już kiedyś słyszałem o wielkich planach, z których nigdy
    nic nie wyszło.... no może na odwrót.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-01-21 21:30:23
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wicepremier Grzegorz Kołodko. Wicepremier zapowiada także reformę systemu
    > podatkowego. Zmniejszeniu lub eliminacji mają ulec zwolnienia

    Byleby nie z takim skutkiem jak pare ostanich pomysłów a poza tym to wyczuwam w tym
    tekście znowu jakies działania pozorowane,
    powierzchowne majace ze słowem "reforma" tak naprawdę mało wspólnego ... no i moze
    tym razem obejdzie sie bez gadżetów.

    > W dłuższym okresie, gdy Polska wróci na ścieżkę szybszego
    > wzrostu gospodarczego na poziomie 5 proc. i wyżej, będziemy mogli
    > rozważać dalsze zmniejszanie obciążeń podatkowych - powiedział Kołodko.

    Bardzo rozsądnie, niech najpierw naród/przedsiębiorcy pokażą że sa godni swojego
    ministra a potem się zobaczy. Nic im nie popuszczać
    Panie ministrze, ani pół procenta, czym prędzej się wykarzą tym przędzej dostaną
    obiecana marchewkę.

    > Szef resortu finansów jest zdania, że polskie przedsiębiorstwa
    > doświadczają obecnie stosunkowo niskich obciążeń podatkowych w porównaniu
    > z firmami z państw UE i OECD.

    Nie wiem gdzie szef resortu finansów wyrobil sobie takie zdanie, ale ja wiem że do
    takiej OECD nalezy też Polska co prawda od
    niedawna ale jednak. "W skład OECD wchodzi obecnie 29 najbardziej rozwiniętych
    państw, w tym od niedawna Czechy, Węgry, Polska i
    Republika Korei."
    A jak podatek dochodowy od firm wygląda np. w Iralndii [ Źródło Polska Agencja
    Rozwoju Przedsiębiorczosci]
    "Irlandzki system podatkowy oferuje jeden z najbardziej korzystnych promocyjnych
    stawek podatków od osób prawnych na świecie. Zyski
    otrzymane ze zgodnego z prawem wytwarzania towarów i świadczenia usług s pod-dane
    podatkowi o poziomie 10% do 31 grudnia 2002 roku.
    Od 1 stycznia2003 roku podatek dochodowy od osób prawnych zwiększy się do
    12,5%.Promocyjne stawki podatku dochodowego od osób
    prawnych dotyczą wybranych czynności, a mianowicie:
    - produkcji towarów w Irlandii,
    - międzynarodowych usług finansowych przeprowadzanych w Interna-tional Financial
    Services Centre w Dublinie,
    - niektórych usług komputerowych (rozwój oprzyrządowania, przetwarzanie danych i
    powiązane z tym usługi techniczne i konsultingowe)"

    "Jeszcze do niedawna był to kraj typowo rolniczy, a dziś jest gospodarczym tygrysem
    Europy. To właśnie tam swe siedziby i fabryki
    mają największe firmy komputerowe świata, takie jak Intel, Microsoft, czy IBM.
    Przyczyna tego, że światowe giganty wybierają właśnie
    ten kraj jest prosta. Podatek liniowy, zarówno dla firm, jak i Irlandczyków, jest
    głównym bodźcem do inwestowania na tym terenie.
    Czyli to jednak podatki, szanowni politycy, mają przeogromny wpływ na rozwój lub jego
    zahamowanie, a nie np. uszczelnianie granic.
    Przyrost PKB w ostatnich latach w Irlandii w granicach 10-proc. był możliwy tylko
    dlatego, że sprzyjał temu zdrowy system
    gospodarczy oraz klimat podatkowy. I przystąpienie w 1973 roku Irlandii do EWG nie ma
    tu żadnego znaczenia.

    Dzięki temu, że Irlandia weszła do Unii, zwiększyły się tam wielokrotnie inwestycje
    zagraniczne - słyszymy w propagandzie rządowej.
    Faktem jest, że kapitał wciąż na Zieloną Wyspę napływa, ale nie ma on nic wspólnego z
    Unią, tylko warunkami ekonomicznymi tam
    panującymi. Pragnę zauważyć, że Irlandia to jedyny kraj Wspólnoty, który ma podatek
    liniowy. Nie jest więc przypadkiem, że, mając do
    wyboru 14 pozostałych państw Wspólnoty, wybiera się właśnie tę enklawę wolności.
    Przywoływany tak często przykład Irlandii, która
    rzekomo tak wiele skorzystała na wstąpieniu do Unii, jest zwyczajnym blefem. Sama
    sobie zawdzięcza, że rozwija się najszybciej
    spośród krajów 15-stki. Jeśliby przykład Irlandii nie przekonał klasy rządzącej,
    można przywołać jeszcze bliższe Polski kraje:
    Estonię i Rosję.

    W Estonii już od dziesięciu lat nie ma podatku progresywnego. Obecne stawki podatku
    dochodowego wynoszą dla wszystkich po 10-proc.,
    zaś podatek od firm 26-proc. Jeśli jednak firma zdecyduje się zyski zainwestować w
    rozwój przedsiębiorstwa, wówczas z podatku jest
    zwalniana! Stawki podatku VAT należą do najniższych w Europie i wynoszą odpowiednio:
    5 i 18-proc. Dzięki temu Estonia spośród
    wszystkich krajów b. ZSRR ma dziś najwyższy dochód PKB na mieszkańca.

    Najciekawszy jest jednak przykład Rosji. (...) 13-proc. podatek liniowy wprowadzony w
    2000 roku spowodował, że poprzedni rok, był
    dla Rosji rokiem historycznym - po raz pierwszy w historii tego kraju budżet państwa
    zanotował nadwyżkę wpływów nad wydatkami!
    [Paweł Toboła-Pertkiewicz]"

    A na zakończenie troche cytatów na temat stawki VAT w może najbardziej porównywalnej
    z nami Hiszpanii:

    "Obowiązujące stawki procentowe podatku VAT w Hiszpanii:

    podstawowa 16%
    zredukowana 7%
    szczególnie-zredukowana 4%

    16 procentową stawką podstawową opodatkowuje się każdego rodzaju produkty i usługi, z
    wyjątkiem niżej wymienionych:

    7 procentową stawką zredukowaną opodatkowuje się dostarczenie, nabycie oraz import
    następujących dóbr:

    produktów żywnościowych
    wody
    materiałów wykorzystywanych w rolnictwie
    lekarstw i produktów sanitarnych
    mieszkań i garaży
    motorowerów
    kwiatów ciętych i innych roślin
    oraz świadczenie następujących usług:

    transportu pasażerskiego
    hotelarstwa i gastronomii
    działalności rolnej, leśnej i hodowlanej
    działalności artystycznej
    utrzymania porządku miejskiego
    działalności kulturalnej
    w zakresie radia i telewizji
    opieki społecznej
    opieki sanitarnej
    widowisk sportowych
    targów i wystaw handlowych
    usług pogrzebowych

    4 procentową szczególnie zredukowaną stawką opodatkowuje się następujące dobra i
    usługi:

    żywność podstawową
    książki, czasopisma i gazety
    materiały szkolne
    specjalne produkty farmaceutyczne
    protezy i pojazdy dla inwalidów
    mieszkania opieki społecznej
    naprawę i przystosowywanie pojazdów inwalidzkich do indywidualnych potrzeb"

    Może wiec warto skopiować tamte rozwiazania skoro tak dobrze się sprawdzają.

    Sark