  • 41. Data: 2003-01-24 17:31:58
    Temat: Re: Będą niższe podatki-hura:-))
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Na jakiej podstawie tak twierdzisz.A dlaczego dzisiaj ich nie mamy?
    > Przecież nie jesteśmy w UE.Patrz wyżej.

    Dzisiaj jesteśmy "w przedsionku" i obowiązują nieco inne zasady.
    Nikt tego głośno nie mówi, ale IMHO smutna prawda jest niestety taka
    że pod względem cywilizacyjnym bliżej nam do wschodu niż do
    zachodu i odwracając się od UE bardzo szybko będziemy postrzegani
    jako "dziki wschód".
    Przypuszczam, że nastąpi to szybciej niż dzisiaj się może wydawać,
    a skutki - jak wyżej.

    > Czarny scenariusz euroentuzjastów.Jeden z diabłów jakim straszy z ekranu

    Oczywiście, że ten scenariusz jest czarny, ale niestety bardzo
    prawdopodobny - wolałbym tego nie sprawdzać na własnej skórze.
    Na drugą Szwajcarię zadatków raczej nie mamy i nie ma co się oszukiwać
    w tym względzie.

    > Kwestie ceł itd regulują zupełnie inne porozumienia nie mające nic
    > wspólnego z UE.

    Tak się składa, że te porozumienia skutkowały ustawicznymi postępowaniami
    antydumpingowymi wobec naszych co bardziej konkurencyjnych produktów.

    > Za to prounijna widzi tylko same dobre strony,a tych jest niewiele i
    > ograniczają się tylko do "możliwości"

    To nie kwestia propagandy tylko realistycznego spojrzenia na naszą
    sytuację w nieco szerszej perspektywie.

    > Tu nie mam żadnych złudzeń.UE też nam ich nie zmniejszy-co najwyżej pójdą
    > w górę-bo bycie w UE kosztuje niestety,a gospodarka nie będzie się lepiej
    > rozwijać (byle nie gorzej)

    Podawane już tutaj przykłady chociażby Hiszpanii pozwalają spojrzeć na to
    nieco inaczej.

    Pix

  • 42. Data: 2003-01-24 19:15:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ Podawane już tutaj przykłady chociażby Hiszpanii pozwalają spojrzeć na to
    >+ nieco inaczej.

    wKF: tyle że Hiszpania startowała z niższych podatków i do dziś
    tak ma. Wnoszę o wycofanie przykładu z przyczyn formalnych...

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2003-01-24 19:47:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > wKF: tyle że Hiszpania startowała z niższych podatków i do dziś
    > tak ma. Wnoszę o wycofanie przykładu z przyczyn formalnych...

    Wniosek odrzucony ;-)
    Celem przykładu było pokazanie, iż wysokość podatków zależy w głównej
    mierze od wewnętrznej polityki danego państwa i nie jest prostą funkcją
    przynależności (bądź nie) do UE.
    W dużym uproszczeniu - vox populi, czyli "jak zagłosujesz, tak się wyśpisz"
    (mowa oczywiście o wyborach parlamentarnych).

    > pzdr, Gotfryd
    wzjm. Pix

  • 44. Data: 2003-01-24 23:14:10
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > On Fri, 24 Jan 2003, pix wrote:
    > [...]
    >
    > wKF: tyle że Hiszpania startowała z niższych podatków i do dziś
    > tak ma. Wnoszę o wycofanie przykładu z przyczyn formalnych...

    Jestem za

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 45. Data: 2003-01-24 23:15:42
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:
    > Celem przykładu było pokazanie, iż wysokość podatków zależy w głównej
    > mierze od wewnętrznej polityki danego państwa i nie jest prostą funkcją
    > przynależności (bądź nie) do UE.

    I tu pełna zgoda. Jeden argument za UE upadł.

  • 46. Data: 2003-01-24 23:24:58
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > I tu pełna zgoda. Jeden argument za UE upadł.

    Zarówno za jak i przeciw :-)

    Pix

  • 47. Data: 2003-01-24 23:34:35
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:
    > Dzisiaj jesteśmy "w przedsionku" i obowiązują nieco inne zasady.

    Zgoda-trzeba czekać aż wpuszczą do środka jeśli wogóle.

    > Nikt tego głośno nie mówi, ale IMHO smutna prawda jest niestety taka
    > że pod względem cywilizacyjnym bliżej nam do wschodu

    Zgoda

    > zachodu i odwracając się od UE bardzo szybko będziemy postrzegani
    > jako "dziki wschód".

    To spójrzmy na "dziki wschód" zwany dalekim.Jakieś Chiny (komunistyczne
    zresztą) Malezję ,Filipiny i inne jak mawia GK egzotyczne kraje.Oni jakoś
    do UE się nie pchają a drą do przodu bez unijnych zapomóg i tylko patrzeć
    jak UE zostanie daleko za nimi.

    > Przypuszczam, że nastąpi to szybciej niż dzisiaj się może wydawać,
    > a skutki - jak wyżej.

    Tak, przy dzisiejszej polityce gospodarczej to Białoruś byłaby
    niedoścignionym wzorem.

    > Oczywiście, że ten scenariusz jest czarny, ale niestety bardzo
    > prawdopodobny - wolałbym tego nie sprawdzać na własnej skórze.

    Juz policzyłem>prawdopodobieństwo=0 (no chyba że rękę dołoży nasza włądza
    to zwiękasza się gwałtownie)

    > Na drugą Szwajcarię zadatków raczej nie mamy i nie ma co się oszukiwać
    > w tym względzie.

    Zadatki to może mamy jako państwo,natomiast z tymi ludźmi to raczej nie.

    > Tak się składa, że te porozumienia skutkowały ustawicznymi
    postępowaniami
    > antydumpingowymi wobec naszych co bardziej konkurencyjnych produktów.

    Wojna trwa wszędzie,nie tylko wobec naszych towarów.Ale od tego są
    Organizacje o zasięgu światowwym.Wejście do UE nie rozwiązuje problemu w
    żaden sposób.

    > To nie kwestia propagandy tylko realistycznego spojrzenia na naszą
    > sytuację w nieco szerszej perspektywie.

    Zazdroszczę Ci takiego "realizmu".Ludzie łudzą się i dają się nabierać
    już po raz n-ty na zwykłe obiecanki,które nigdy ,nawet w drobnej części
    nie są realizowane.I tak będzie teraz.Swiadczy to o bardzo słabym
    rozumieniu istotnych spraw.Dla większości jedynym źródłem "informacji"
    jest TVP-a skutki takiego "nauczania" są nader bolesne i dotykają
    wszystkich.No cóż mucha idzie na lep,pozwalając realizować cele grupy
    wybrańców z "demokratycznych" wyborów.Po tych wyborach "wybrańcy"
    zapominaja skąd mają mandaty i robią sobie co chcą-vide posty doytyczące
    chociażby problematyki dotyczącej prowadzenia DG.Unia naszych problemów
    nie rozwiąże-ma dośc własnych.

  • 48. Data: 2003-01-24 23:50:15
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    pix <p...@w...pl> wrote:

    > Zarówno za jak i przeciw :-)

    Przeciw nie.Za tak

  • 49. Data: 2003-01-25 12:17:54
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Przeciw nie.Za tak

    He he... jak chcą podnosić podatki (a jak widać prawie wyłącznie
    do tego sprowadzają się wszystkie pomysły) to pretekst zawsze się
    znajdzie - jak nie UE, to będzie co innego.

    Pix

  • 50. Data: 2003-01-25 13:56:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > do UE się nie pchają a drą do przodu bez unijnych zapomóg i tylko patrzeć

    "Drugiej Japonii" na pewno nikt w nas nie zobaczy :-)))
    Już prędzej drugą Białoruś i tak jak dzisiaj męczy się problem wiz na Bugu,
    tak ta granica szybciutko przeniesie się na Odrę.

    > postępowaniami
    >
    > Wojna trwa wszędzie,nie tylko wobec naszych towarów.Ale od tego są
    > Organizacje o zasięgu światowwym.Wejście do UE nie rozwiązuje problemu w
    > żaden sposób.

    Akurat w kwestii ceł antydumpingowych problem rozwiązuje w 100%.
    Zdaje się zresztą, że juz obecnie z uwagi na szybki termin przystąpienia
    dalszych postępowań się nie wszczyna.
    Nie wiem czy się orientujesz, ale wewnątrz UE cła nie obowiązują.

    > Zazdroszczę Ci takiego "realizmu".Ludzie łudzą się i dają się nabierać
    > już po raz n-ty na zwykłe obiecanki,które nigdy ,nawet w drobnej części
    > nie są realizowane.

    Pozostanie poza UE niczego w tym względzie nie zmieni.

    > I tak będzie teraz.Swiadczy to o bardzo słabym
    > rozumieniu istotnych spraw.Dla większości jedynym źródłem "informacji"
    > jest TVP-

    Spoko - podobno większość i tak nawet nie rozumie treści dziennika ;-)

> [...]
    > zapominaja skąd mają mandaty i robią sobie co chcą-vide posty doytyczące
    > chociażby problematyki dotyczącej prowadzenia DG.

    Oczywiście, że mucha idzie nalep, co szczególnie widać po wzroście
    poparcia np. dla Samoobrony czy podobnych.

    > Unia naszych problemów
    > nie rozwiąże-ma dośc własnych.

    Będąc w Unii planuję sam rozwiązać swoje problemy, ale to już inna bajka.

    Pix