    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brak płatności za FVAT, natrętny klient
    Date: Tue, 31 Jul 2007 16:40:41 +0200

    >ALE: poprosił o fakturę VAT przesłaną z pieczątką

    Ty wystawiasz fakturę. Klient może sobie chcieć. Gdy ode mnie chcą
    pieczątki, to grzecznie mówię, że robią je w punkcie na rogu. Może tam
    zamówić.

    >i podpisem - po długich kłótniach nie przekonałem go, że nie jest to
    >wymagane - w końcu przystałem na przesłanie z pieczątką i podpisem.

    Przesłanie? Nadgorliwy! Ja wysyłam tylko *miłym* klientom, reszta ma do
    odebrania w sklepie. Oczywiscie mowa o tych, którzy chcą fakturę po zakupie
    i zwrócą paragon.

    >ALE: klient zażądał PARAGONU! (Klient prowadzi działalność
    >gospodarczą, sprzedaż usługi była dokonywane firmie!) Powiedział, że
    >nie zapłaci dopóki nie będzie paragonu. I że złoży reklamację na
    >piśmie - dodał, że próbuję go nabić w butelkę.

    To chce fakturę czy paragon? Bo otrzymać może - jeśli masz kasę - tylko
    jedno z tego.
    Ale: jesli wiesz ze ma firmę i zakup był na tą działalność to obowiazek
    wystawienia f-ry masz z urzędu. Paragonu oczywiście do takiej f-ry nie
    wystawiasz.

    >delikwentem w sądzie? Czy może jest jakaś krótsza droga na uzyskanie
    >płatności za fakturę?

    Tak. Dać ogłoszenie w lokalnej prasie (jeśli to mała mieścina), że firma X
    nie spłaciła swojego zapłuzenia w zględem Twojej firmy i wzywasz ją do
    zapłaty (w miejscu X jego nazwisko i imie. imię i nazwisko w tym przypadku
    nie są danymi osobowymi i nie podlegają - moim zdaniem - ochronie). W małych
    miasteczkach metoda - jak słyszałem - często skuteczna :))