    From: t...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brak płatności za FVAT, natrętny klient
    Date: Tue, 31 Jul 2007 08:23:25 -0700

    Wszystko jest na piśmie, ale... elektronicznie. Czyli: jest oferta w
    serwisie pośrednictwa zleceń, złożona moja oferta w wysokości 120 zł
    netto. Zleceniodawca wybrał moją ofertę jako zwycięzce, czyli wybrał
    mnie do realizacji zlecenia. Reszta toczy się w rozmowach poprzez
    komunikator GG (rozmowy są automatycznie archiwizowane przez program,
    jestem w stanie załączyć archiwum). W tym archiwum widnieje też
    informacja, że klient przyjmuje wykonanie (informuje, że wszystko jest
    ok), podaje dane firmy do wystawienia faktury, zoobowiązuje się
    zapłacić za usługę. Według mnie w ten sposób zawarta umowa jest
    prawnie wiążąca. Tylko pytanie: czy takie archiwum może być uznane
    jako dowód w sprawie? (Jest też zapisany e-mail na serwerze z
    wysłaniem przeze mnie do tego Pana plików, które były wynikiem usługi
    oraz faktury VAT.)

    "Z grubsza biorąc, jak klient nie zobowiazał się do realizacji
    zlecenia
    pt "wydrukuję fakturę dla Tomka", to ma rację."

    Ok - czyli dla formalności mogę wysłać mu tą fakturę. Tylko pytanie:
    wysłać mu oryginał czy duplikat w takim przypadku?