eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiChcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony › Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie żony
    From: "Artur M" <a...@b...com.px>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Chcę kupić auto bez kratki (najchętniej) i amortyzować w firmie
    żony
    Date: Fri, 12 Nov 2004 14:13:28 +0100

    > 11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    > wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    > jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    > tego składnika majątku;
    > zasada ta nie ma zastosowania do składników majątku stanowiących
    > wspólność majątkową małżonków, chyba że małżonkowie wykorzystują
    > składnik majątku w działalności gospodarczej prowadzonej odrębnie.

    Samochód kosztuje ok. 66 tys. zł netto
    Ja nie prowadzę działalności gospodarczej, tylko żona.
    A więc biorąc taki samochód na raty w kredycie mogę go użyczyć żonie?
    Czy każde ubniżenie podstawy podatku należnego będziemy mogli wliczyć
    w 100%? Czy będziemy mogli w koszty "wrzucić" oprocentowanie od kredytu?
    Bo rozumiem że pojazd będzie amortyzowany, być może nawet
    ze stawką degresywną.
    (Rocznik 2003, a właśnie, mam wątpliwość: samochód sprzedaje dealer,
    który kupił go od dystrybutora w Niemczech. Pojazd ma na liczniku 20 tys.
    km.
    Jak w tym przypadku udowodnić US, że pojazd był używany ponad
    pół roku?)

    Już to pisałem na początku: jedynym źródłem utrzymania żony jest DG.
    Nie mamy ochoty czekać 2 mies. aby łaskawie US dał nam wymagane
    przez bank dokumenty. 2 razy już to przechodziłem - nigdy więcej.

    Jeszcze tylko się upewnię: czy samochód z kratką (50% VAT)
    daje takie same prawa do odliczeń jak zwykły sam. osobowy?

    Artur