    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ciąża i pensja na 3/4 etatu
    Date: Thu, 13 Apr 2006 15:10:07 +0200

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:axwkodjjtecp$.dlg@onet.pl...
    > Zerknij co tutaj napisałeś .....

    Dobrze napisałam. Podstawą wyliczenia chorobowego stanowi przychód
    brutto pomniejszony o składki na ubezpiecznei chorobowe (18,71%
    najczęściej). Czyli 560-104,78 zł = 455,22 zł

    > A co tutaj napisałeś.

    Czyli na pasku jako wynagrodzenie za czas choroby powinno być 455,22 zł
    (teoretycznie).

    I jako przychód brutto w przypadku jak ktoś cały miesiąc był na
    zwolnieniu będzie wykazane 455,22 zł (a nie 560).
    Z tym żę składek ubezp. będzie 0 zł (w przypadku jak było 560, zł to
    składki wynosily 104,78 zł).

    > Masz rozdwojenie jaźni albo nie wiesz o czym piszesz?
    Nie mam rozdwojenia. Wiem o czym piszę.

    > Raz że od chorobowego płaci się składkę a drugi raz że ... nie płaci
    się
    > składek!

    Od chorobowego się nie płaci skłądek bo wysokość chorobowego obliczana
    jest na podstawie dochodu pomniejszonego o składki.

    > Do pytającego:
    > - wynagrodzenie za czas choroby wypłacane tak przez pracodawcę
    (pierwsze
    > 33 dni L-4 w roku) czy tez z zasiłku chorobowego wypłacanego przez
    ZUS -
    > nie jest oskładkowane - jest to okres tzw. bezskładkowy.

    Potwierdzam. :]
    Dodatkowo jak płaci zus, to nie nalicza się ubezp. zdrowotnego.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --