  • Data: 2004-08-30 22:18:16
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0408302115200.-886249@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Wiesz co ?
    > Pewien dość wielki kraj (USA konkretnie :>) wyhodował sobie
    > kiedyś w ten sposób - zakazami - tak silną mafię, jak chyba żaden
    > kraj wcześniej. Chcesz stanąć do zawodów w tej konkurencji ? ;)
    > Chyba nie tędy droga :]

    chyba nie zrozumiales ironii, podalem wiele sposobow, ale nie znaczy ze je
    akceptuje

    > Z pewnym oporem (nie uważam systemu PODATKOWEGO za najlepsze miejsce
    > do pełnienia roli SOCJALNEJ i podobnych) muszę się zgodzić z jednym
    > wnioskiem wynikającym z "podatkowej" konstrukcji różnego rodzaju
    > "zachęt": rzeczywiście, w interesie społeczeństwa chyba jest żeby
    > to średniozamożni wychowali sobie dzieci (bo do tego sprowadza się
    > "zachęta podatkowa" - najbiedniejsi na niej mało skorzystają
    > a limity dla najbogatszych byłoby łatwo wprowadzić).

    najubozsi najwiecej korzystaja na kwocie wolnej

    > Niemniej... przypomina to przeciwieństwo polityki chińskiej, która
    > dla osiagnięcia akurat przeciwnego celu :> również nie liczyła się
    > z najbiedniejszymi (nie wiem jak jest dzis).
    > Czy to jest *właściwe* rozwiązanie... czy nie lepiej jakby państwo
    > coś "fundowało wprost" (ale nie pieniądze dla rodziców !) dzieciom...
    > (pewnie wtedy w naszych warunkach "fundowało" by tak, że średniozamożni
    > by nie brali :[).
    > No i zawsze pozostaje poruszony tu przez Weronikę problem patologii:
    > ty go sobie lekcaważysz... IMHO niesłusznie.
> [...]

    slusznie, max korzysc tych bogatych z wprowadzenia wiekszej stopy wolnej od
    podatku to
    delta k * np, gdzie np - najnizsza stopa podatkowa, a delta k - przyrost
    kwoty wolnej

    zatem gdy kwota wolna zwieksza sie z 2790 do 5580 to kazdy osobnik majcy
    dochod powyzej 5580 rocznie, zyskuje 530 (miesiecznie 44), i ta kwota jest
    identyczna dla tego co ma dochod 100000

    wiec nie wiem dlaczego bogaci mieliby adoptowac dzieci by sobie ulzyc (w
    ulgach) ale z tej propozycji o kwocie wolnej sie wycofalem (na mojej stronie
    jest ona skreslona lub usunuieta) glownym celem powinna byc likwidacja ulg
    tym, ktorym sie to nalezy mniej lub wcale

    nie wiem, moze chodzilo jej o biednych, ze z powodu tych 44 zl miesiecznie
    rzuca sie do "replikacji"..., ale to tez wydaje sie bezzasadne, poza tym to
    z ta kwoa bylo wskazaniem tylko 1 z drog

    --
    TEMPVS