  • 101. Data: 2004-09-07 06:41:00
    Temat: Re: Co o tym myslicie? Bardzo prosze o opinie.
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <chiib9$a3o$1@news.onet.pl>, TEMPVS wrote:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > adopcja, jezeli nie zamierzja tworzyc rodziny - nie powinni korzystac z
    > zapisow prorodzinnych

    Ta cala dyskusja to bicie piany. Wyglada ze ludzie z jednej strony
    protestuja przeciw nadmiernym regulacjom w kazdej dziedzinie zycia a z
    drugiej gdyby tylko mogli sami regulowaliby wszystko.
    Wiec juz nie dziwie sie ze gorliwi radcy biora sie za handle w
    niedziele. I badania robia w spoleczenstwie jaki procent jest za a
    jaki przeciw. A g* kogo obchodzi ze 99% jest przeciw. To niech do
    cholery nie ida do sklepow a jak sklepom sie oplaca otwierac dla
    jednego klienta to sprawa klienta i sklepu.

    Niby nie ten sam temat ale ten sam problem:

    1.
    ODCZEPIC SIE od wszelkich regulacji. Wystarczy zeby wyplata
    wystarczala na zycie i to wszystko. Kazdy ma wlasny mozg i kilka
    szarych komorek w srodku i jego sprawa jak ich bedzie uzywal.

    2.
    System podatkowy to nie system SOCJALNY. To juz nawet geniusze w
    sejmie zauwazaja.

    3.
    Propozycja:

    - punkt wyjscia:
    Zasadniczo mozna wysunac twierdzenie ze madrzy i inteligentni ludzie
    maja wiecej pieniedzy niz inni za to mniej potomstwa.

    - wniosek:
    Twierdze ze bogatym nalezy dawac duze zasilki zeby mieli wiecej
    dzieci, wtedy dobre geny beda sie mnozyc. W dodatku taki zasilek
    musialby byc duzy bo jak ktos zarania 10000 to co mu z setki PLN.
    Nawet jej nie zauwazy.

    No i co dyskutanci na to ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 102. Data: 2004-09-07 06:59:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik CzeslawEm. napisał:

> [...]
    > dzieci, wtedy dobre geny beda sie mnozyc. W dodatku taki zasilek
    > musialby byc duzy bo jak ktos zarania 10000 to co mu z setki PLN.

    Powtórzyłeś z grubsza to co ja napisałam.
    Ale mój post był widac za dlugi żeby go przeczytac ze zrozumieniem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 103. Data: 2004-09-07 10:51:22
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <chjmfd$irn$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

    > Powtórzyłeś z grubsza to co ja napisałam.
    > Ale mój post był widac za dlugi żeby go przeczytac ze zrozumieniem.
    >
    > Maddy

    :)
    Prawda ze nie czytam calych postow. I tak mam oczy jak krolik od
    komputera. Ale jak w gre wchodza interpretacje prawa ktore zagraza
    mojej kieszeni to przy Twoich postach <BACZNOSC>stoje na bacznosc</SPOCZNIJ>.

    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 104. Data: 2004-09-07 19:24:49
    Temat: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Od: Jakub Slocki <j...@s...net.nospam>

    Wyczytalem w <chfgc7$71l$1@news.onet.pl>, ze e...@o...pl twierdzi...
    |zdaje sie ze nadal nie odrozniasz kosztu przecietnego od calkowitego

    Nie, to Ty nie rozumiesz, Twoja teza jest tak samo falszywa jak moja, i
    obie mozna sobie dowodzic.

    |w takim razie udowodnij, ze rodzina 2n- osobowa pisiada mieszkanie ponad 2n
    |razy wieksze i wiecej niz 2n razy za nie wiecej placi od rodziny n osobowej
    |(n>1)

    prosze bardzo rodzina 3 osobowa posiada mieszkanie 30 m2 ( kawalerka 1
    pok+kuchnia), po urodzeniu drugiego dziecka zamieniaja oczywiscie z
    doplata mieszkanie na 2 pok+kuchnia i jest to 60 m2 - jest wiecej?
    prosze bardzo. Oplaty - niech bedzie ze za 1m2 takie same, ale
    powierzchnia duzo wieksza wiec tez wyzsza. prosze bardzo.

    Jeszcze raz powtarzam, dobierasz sobie argumenty do teorii. Tak samo
    oczywiscie jak i ja w tym momencie.

    --
    K.
    christianity is the most perverted system that ever shone on man -

  • 105. Data: 2004-09-07 19:58:23
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Slocki" <j...@s...net.nospam> napisał w wiadomości
    > Nie, to Ty nie rozumiesz, Twoja teza jest tak samo falszywa jak moja, i
    > obie mozna sobie dowodzic.

    > prosze bardzo rodzina 3 osobowa posiada mieszkanie 30 m2 ( kawalerka 1
    > pok+kuchnia),

    kawalerka nie jest przeznaczona dla rodziny 3 osobowej...
    co to za dowod?

    > po urodzeniu drugiego dziecka zamieniaja oczywiscie z
    > doplata mieszkanie na 2 pok+kuchnia i jest to 60 m2 - jest wiecej?

    ten dowod dowodzi zupelnie czego innego, niz mial...
    no chyba ze wg Twojej matematyki 3*2=4, ale to chyba o 2 za malo, ale nie
    jestem pewien...

    to o czym piszesz jest blednie przeprowadzone, nalezy wziasc statystyczna
    rodzine etc.. a nie dowolna
    statystycznie im wiecej osb liczy rodzina tym mniejsza zajmuje powierzchnie

    juz z samego powodu, ze kuchnia i lazienka zarownio w rodzinie 2,3 czy 8
    sosobowej sa z reguly jedne, a nie ze rodzina 10 osobowa ma 5 kuchni,
    lazienek, balkonow itp...

    --
    TEMPVS

  • 106. Data: 2004-09-07 20:57:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, TEMPVS wrote:

> [...]
    >+ > pok+kuchnia),
    >+
    >+ kawalerka nie jest przeznaczona dla rodziny 3 osobowej...

    ??
    Przedstawia ci inne tezy: "równie nieprawdziwe jak twoje".

> [...]
    >+ ten dowod dowodzi zupelnie czego innego, niz mial...
    >+ no chyba ze wg Twojej matematyki 3*2=4, ale to chyba o 2 za malo, ale nie

    O czym chcesz wywieść ??
    Zakłada TAK SAMO JAK TY - że ew. przyrost NIE będzie liniowy.
    Tylko zakłada nieliniowość *w drugą stronę* :>

    >+ to o czym piszesz jest blednie przeprowadzone, nalezy wziasc statystyczna
    >+ rodzine etc.. a nie dowolna
    >+ statystycznie im wiecej osb liczy rodzina tym mniejsza zajmuje powierzchnie

    ...na osobę (dodałbyś dla porządku).
    Mógłbym się zgodzić - pod jednym warunkiem: że statystycznie owa rodzina
    żyje na NIŻSZYM POZIOMIE.
    Ja wiem że ci wychodzi że jak wypada ci "dla dziecka" 5m^2 - to *twoim
    zdaniem* dla dwojga dzieci trzeba mniej niż 8m^2.
    A mi wychodzi że owszem, zmieszczą się - ale "kosztem jakości".
    Tylko i wyłącznie.

    >+ juz z samego powodu, ze kuchnia i lazienka zarownio w rodzinie 2,3 czy 8
    >+ sosobowej sa z reguly jedne
    ^^^^^^^^^^^^
    ...no i to tyle. *Z reguły*.
    Oszczędzają. I muszą rano "stać w kolejce do łazienki".
    Nadto... znam miejsca z innymi "regułami" :]
    Jakbyś nie wiedział - w .pl jest całkiem sporo mieszkań bez łazienki,
    tudzież bez "osobnej ubikacji" (np. w korytarzu) - nie cała Polska
    jest odbudowana "na nowo z gruzów". Też wypada 1 ubikacja np. na
    4 mieszkania - średno bywa gorzej niż przy 2 osobach w rodzinie
    z "własną" ubikacją.
    Po prostu mieszkanie w owych lokalach odbywa się kosztem jakości
    życia i tyle. I TO SAMO dotyczy rodziny n+1 osobowej.

    Acha: zauważ iż byłem skłonny przypisać mniejsze powierzchnie "dla
    dzieci" niż "dla dorosłych" - za to dzieci jakby częściej wyrastają
    z odzieży (...częsciej szorują różnym częsciami ciała o podłoże
    również :>). JAKOŚ się uśredni.
    I DLA PROSTOTY - o ile można się zgodzić nad JAKIMIŚ "ulgami
    podatkowymi" - to właśnie w postaci "przydziału do prawa do
    częsci życia na koszt reszty" dla każdego człowieka... w postaci
    PROSTEJ kwoty wolnej.
    BTW: w prasie (mam na myśli RP, chyba również GP) przewinęły się
    ostatnio artykuły z okazji ostatnich "pomysłów podatkowych".
    Cieszy mnie iż konieczność UPROSZCZENIA PODATKU jest coraz
    powszechniej postrzegana. Szkoda że nie przez posłów - i szkoda
    że takie "koncepta" jak twój (z 'degresywnymi ulgami' - O ILE
    jakieś mają być !) przyczyniają się do rozmywania obrazu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 107. Data: 2004-09-07 21:21:07
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <chl3v5$ig2$1@news.onet.pl>, TEMPVS wrote:

    > kawalerka nie jest przeznaczona dla rodziny 3 osobowej...

    Kto to powiedzial ?
    Mnostwo ludzi mieszkalo z kilkorgiem dzieci w czyms takim cale zycie.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 108. Data: 2004-09-09 06:54:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik TEMPVS napisał:

    > kawalerka nie jest przeznaczona dla rodziny 3 osobowej...
    > co to za dowod?

    A jakie ma znaczeni dla kogo nie jest przeznaczona?
    Sa w polsce tysiące rodzin które mieszkaja w warunkach gorszych niz
    pokój z kuchnią i łazienka (i uznałyby takie warunki za luksus).
    Poza tym pwiedzmy że rodzina z jednym dzieckiem mieszka przyzwoicie,
    dwie sypialnie, salon, kuchnia, łazienka. Rodzi sie dugie dziecko innej
    płci niz pierwsze. Przez parę pierwszych lat dzieci pomieszkaja razem w
    jednym pokoju ale niedługo potrzebna będzie druga sypialnia dziecięca.
    Mozna to zrobić kosztem komforu mieszkania - przenieśc rodziców do
    salonu (mam nadzieje że nigdy nie bede musiała uzywac sypialni jako
    salonu i na odwrót.... 25 lat w takich warunkach wystarczy) albo kupić
    większe mieszkanie.
    Albo obniżenie standardu albo wieksze koszty.
    Ludzie nie żyją na metrach kwadratowych a w pomieszczeniach.
    Myslenie metramie kwadratowymi na osobę juz było, dziękuje bardzo.
    Moja kolezanka mieszka w starym mieszkanie gdzie 80m kw. to dwa pokoje w
    amfiladzie + kuchnia i wygospodarowana z niej wlasnym przemysłem
    łazinka. Szykuje im sie drugie dziecko i zaczęli szukac mieszkania
    MNIEJSZEGO ale z minimum trzema pokojami. Ideałem oczywiście byłgy
    cztery ale na to ich nie stać. Obecne mieszkanie ze względu na swoja
    niereformowalnośc jest mniej warte niz mniejsze ale badziej ustawne.

    Lubisz wpasowowac ludzi w normy. Tylko że zycie idzie sobie własna
    droga, na normy nie patrzac. Ludzkie porzeby tez często nie są
    znormalizowane.
    Dwoje dzieci różnej płci w pewnym momencie zaczyna potrzebowac osobnych
    pokoi. Jak by sie nie gimnastykowac dialektycznie, skazanie ich na
    dzielnie tego samego pokoju gdy dorastają jest obniżeniem komforu ich życia.
    Innym wyjściem jest zmiana mieszkania na większe = wzost wydatków.

    > to o czym piszesz jest blednie przeprowadzone, nalezy wziasc statystyczna
    > rodzine etc.. a nie dowolna
    > statystycznie im wiecej osb liczy rodzina tym mniejsza zajmuje powierzchnie

    ...ale więcej potrzebuje pomieszczeń.
    Ludzie to nie króliki, chociaz jak widac taki masz do nich stosunek.
    Potrzebuja minimum prywatności. Także dzieci.
    Brak prywatności powoduje często konflikty w rodzinie i znaczące
    obniżenie komfortu zycia.
    Człowiek potrzebuj do życia trochę więcej niz łózko i pełny żołądek.
    To juz przerabialiśmy...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 109. Data: 2004-09-09 07:51:47
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/9/2004 8:54 AM, Maddy wrote:
    [...]
    > ...ale więcej potrzebuje pomieszczeń.
    > Ludzie to nie króliki, chociaz jak widac taki masz do nich stosunek.
    > Potrzebuja minimum prywatności. Także dzieci.

    Gdyby literalnie interpretować pogląd TEMPVS-a, to rodzina, która liczy
    80 osób nie zajmuje niemal wogóle powierzchni - w skrajnym hipotetycznym
    przypadku, jeżeli np. założymy, że wszyscy jesteśmy jedną wielką rodziną
    - cała ludzkość zmieści się na szpilczym łebku, a koszty utrzymania będą
    zerowe.

    Twój przedpiszca jest całkowicie nieprzemakalny na jakiekolwiek
    argumenty - nie przemawia do niego to, że manipulacje przy podatkach i
    ich komplikowanie generuje tylko koszty, więc w efekcie obciąża owe rodziny.

    PZdr: Catbert

  • 110. Data: 2004-09-09 13:44:58
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku, jeżeli np. założymy, że wszyscy jesteśmy jedną wielką rodziną
    > - cała ludzkość zmieści się na szpilczym łebku, a koszty utrzymania będą

    to chyba masz problemy z interpretacja, nigdzie nie twierdzilem, ze
    powierzchnia zajmowana przez rodzine zajmuje coraz mniej miejsca im wiecej
    liczy osob, tego juz nawet nie mozna nazwac nadinterpretacja
    poza tym nie odroznaisz 5 mieszkan od jednego duzego, skoro maja te sama
    powierzchnie to dla ciebie jest to to samo i stad wynikaja te przedziwne
    teorie o jednej wielkiej globalniej rodzinie

> [...]
    > argumenty - nie przemawia do niego to, że manipulacje przy podatkach i
    > ich komplikowanie generuje tylko koszty, więc w efekcie obciąża owe
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > PZdr: Catbert

    manipulacje przy podatkach? po co manipulowac przy podatku progresywnym i
    wprowadzac liniowy, skoro to skomplikuje funkcjonowanie US, jedni zloza
    bledne zeznania, inni juz beda sie rozliczac na nowych zasadach jeszcze inni
    oszukali skarb panstwa gdy sie rozliczali na starych zasadach - a urzad ma
    prawo porownac po 5 czy ilus latach jeszcze zgodnosc zeznania z
    rzeczywistoscia... wiec po co wprowadzac podatek liniowy.. tylko
    zamieszanie, komplikacje i chaos
    wlasnie to wynika z tego, co wyzej napisales

    twoje wypowiedzi są niestety niespojne

    --
    TEMPVS