  • 11. Data: 2006-11-04 21:14:43
    Temat: Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Nov 2006, s...@o...pl wrote:

    > Na pytanie:

    > odpisałeś:

    wKF: nie ja, a kto nie widać bo wyciąłeś wrotkę :)

    > ona podpisze wszystko, nawet jeśli nie wie, o co chodzi).

    Hm... weksle też??? ;)

    > problemem jest TERMIN wypełniania dokumentacji (obieg dokumentów 4 dni)

    > Niestety, w prawie podatkowym roi się od groźnych przepisów, takich jak:
    > Art. 109. ustawy o VAT z 2004 roku:
    >
    > 1. Podatnicy (...) są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży za dany dzień,
    > nie później jednak niż przed dokonaniem sprzedaży w dniu następnym.

    Jak rozumiem problem sprowadza się do konieczności *osobistego*
    wypełniania określonych dokumentów.
    IMO tak to nie wygląda - bo po coś pełnomocnictwa jednak istnieją, choć
    przyznam że widzę problem (ze sporem czy wypełnianie ewidencji jest
    "prowadzeniem ksiąg" a tym samym wymaga uprawnień).
    O ile pamiętam to USy jakąś metodą wywodziły że deklaracje podatkowe
    powinny być wypełnione "osobiście" - już nie pamiętam jak (może ktoś
    przypomni).

    Krótko mówiąc: sprowadziłbym "problem" do pytania czy wypełnianie
    ewidencji sprzedaży w imieniu podatnika wymaga uprawnień lub
    umowy o pracę (aby nie było "usługowego prowadzenia ksiąg").
    Czy to się zgadza?

    > Moje pytanie dot. tego, co zrobić, żeby nie dostać mandatu za 2-3 dniowe
    > opóźnienia w wypełnianiu dokumentacji podatkowej przez podatnika.

    Mam pytanie pomocnicze: czy podatnik ma kasę fiskalną?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-11-04 21:17:39
    Temat: Re: Co zrobiae, aby w?a?cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mog?a PODPISYWAAE dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi?cu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Nov 2006, t wrote:

    > Co do ewidencji sprzedaży to nie zauważyłem żeby tam była rubryczka podpis
    > wymagana
    > więc wnioskuję że wpisywać może się tam każdy kto zechce :)

    Pytaniem jest, czy nie grozi mu kara za "usługowe prowadzenie ksiąg
    bez uprawnień" :) - temu komuś, nie podatnikowi.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-11-05 12:18:18
    Temat: Re: Co zrobiæ, aby w ³a¶cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mog³a PODPISYWA Æ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi±cu?
    Od: s...@o...pl

    >  Pytaniem jest, czy nie grozi mu kara za "usługowe prowadzenie ksiąg
    > bez uprawnień" :) - temu komuś, nie podatnikowi.

    no właśnie o to mi chodzi

    pozdr
    Aleksander

  • 14. Data: 2006-11-05 12:57:59
    Od: s...@o...pl

    > Hm... weksle też??? ;)

    jeśli podpis na czystej kartce by wystarczył, to spoko...
    do podpisu imieniem nazwiskiem i nr PESEL namówiłbym ją bez problemu...
    nie wiem tylko co z tą literką "ę" (zapłac"ę") ale chyba bez niej weksel
    jest ważny, więc spoko...

> [...]
    > O ile pamiętam to USy jakąś metodą wywodziły że deklaracje podatkowe
    > powinny być wypełnione "osobiście" - już nie pamiętam jak (może ktoś

    deklaracja podatkowa nie jest oświadczeniem woli, łączy w sobie cechy oświadczeń
    woli i oświadczeń wiedzy. Ale ja akurat mam uprawnienia i do tego i do tego więc
    w tym akurat nie było by problemu. Problemem jest brak certyfikatu księgowego.

> [...]
    > ewidencji sprzedaży w imieniu podatnika wymaga uprawnień lub
    > umowy o pracę (aby nie było "usługowego prowadzenia ksiąg").

    TAK

    > Mam pytanie pomocnicze: czy podatnik ma kasę fiskalną?

    NIE MA, ale najpóźniej na wiosnę będzie mieć. Czy to coś zmienia?
    Gdyby ta nieszczęsna kasa miała rozwiązac mój problem, to kupię
    kasę wcześniej niż rozporządzenie ministra przewiduje i już...

    Proszę, wyjaśnij mi ewentualne korzyści z wcześniejszej
    instalacji kasy fiskalnej a gotów jestem kupić ją nawet jutro

    pozdr
    Aleksander

  • 15. Data: 2006-11-05 14:04:48
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-11-2006 o 13:57:59 <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Proszę, wyjaśnij mi ewentualne korzyści z wcześniejszej
    > instalacji kasy fiskalnej a gotów jestem kupić ją nawet jutro

    Na kasie nie trzeba nic wypełniać tylko nabijasz i koniec.
    Wtedy żadne prowadzenie ksiąg nie wchodzi w rachubę (?)

  • 16. Data: 2006-11-05 19:42:35
    Od: s...@o...pl

    > Na kasie nie trzeba nic wypełniać tylko nabijasz i koniec.
    > Wtedy żadne prowadzenie ksiąg nie wchodzi w rachubę (?)

    a co np. z rejestrami VAT? Czy dobrze rozumiem, że kasa fiskalna zastępuje
    i ewidencję sprzedaży wspomnianą w rozporządzeniu o KPiR i ewidencję sprzedaży
    VAT, wspomnianą w ustawie o Vat?

    POZDR
    Aleksander

  • 17. Data: 2006-11-05 21:06:39
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-11-2006 o 20:42:35 <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zastępuje
    > i ewidencję sprzedaży wspomnianą w rozporządzeniu o KPiR i ewidencję

    Co do pierwszego ne jestm pewien, doczytaj rozporządzenie ale coś mi świta
    że zastępuje.
    Co do drugiego to ewidencje sprzedaży VAT możesz drukować na koniec
    miesiąca

  • 18. Data: 2006-11-05 22:01:51
    Od: s...@o...pl

    no to teraz mam dwa pytania:

    1) czy muszę mieć uprawnienia zawodowe aby nie będąc ani przedsiębiorcą
    ani pracownikiem tego przedsiębiorcy prowadzić ewidencję sprzedaży,
    wspomnianą w rozporządzeniu o KPiR?

    2) czy mogę nadać tej ewidencji sprzedaży taki kształt, aby spełniała
    jednocześnie wymogi określone w ustawie o VAT i w rozporządzeniu o KPiR?

    pozdr
    Aleksander

  • 19. Data: 2006-11-05 22:49:01
    Od: s...@o...pl

    zechce :)

    > Jeśli jesteś na vacie to wypełniasz sobie na koniec miesiąca.

    laska jest CZYNNYM płatnikiem VAT no i ma europejski NIP z symbolem PL na pocz.

    > Jeśli prowadzisz uproszoną ewidencję to wpisywać musisz na bieżąco
    > ale nie jest powiedziane że to ma robić luba przecież - podpisu nie musi
    > być przy każdym wpisie - wystarczy jak raz na miesiąc podsuwowanie luba
    > podpisze.

    No dobra, robimy na bieżąco i np. 17 grudnia wpada kontrola. Pokazuję podpisane
    wydruki za listopad i nie podpisane za grudzień. Czy urzednicy będa zadowoleni?

    pozdr
    Aleksander

  • 20. Data: 2006-11-05 23:39:06
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-11-2006 o 23:49:01 <s...@o...pl> napisał(a):

    > No dobra, robimy na bieżąco i np. 17 grudnia wpada kontrola. Pokazuję
    > podpisane
    > wydruki za listopad i nie podpisane za grudzień. Czy urzednicy będa
    > zadowoleni?

    Jesli nie będą to możesz ich poczęstować czekoladą i bananami na poprawę
    humoru.
    Pokaż przepis gdzie każą podpisywac ewidencję sprzedaży w środku miesiąca.
    Nie mówię że nie trzeba ale chciałbym to zobaczyć - przyda się w
    zaprzyjaźnionej DG.

    pozdrawiam