eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu? › Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ
    dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    Date: 5 Nov 2006 13:57:59 +0100

    > Hm... weksle też??? ;)

    jeśli podpis na czystej kartce by wystarczył, to spoko...
    do podpisu imieniem nazwiskiem i nr PESEL namówiłbym ją bez problemu...
    nie wiem tylko co z tą literką "ę" (zapłac"ę") ale chyba bez niej weksel
    jest ważny, więc spoko...

    > Jak rozumiem problem sprowadza się do konieczności *osobistego*
    > wypełniania określonych dokumentów.
    > IMO tak to nie wygląda - bo po coś pełnomocnictwa jednak istnieją, choć
    > przyznam że widzę problem (ze sporem czy wypełnianie ewidencji jest
    > "prowadzeniem ksiąg" a tym samym wymaga uprawnień).
    > O ile pamiętam to USy jakąś metodą wywodziły że deklaracje podatkowe
    > powinny być wypełnione "osobiście" - już nie pamiętam jak (może ktoś
    > przypomni).

    deklaracja podatkowa nie jest oświadczeniem woli, łączy w sobie cechy oświadczeń
    woli i oświadczeń wiedzy. Ale ja akurat mam uprawnienia i do tego i do tego więc
    w tym akurat nie było by problemu. Problemem jest brak certyfikatu księgowego.

    > Krótko mówiąc: sprowadziłbym "problem" do pytania czy wypełnianie
    > ewidencji sprzedaży w imieniu podatnika wymaga uprawnień lub
    > umowy o pracę (aby nie było "usługowego prowadzenia ksiąg").
    > Czy to się zgadza?

    TAK

    > Mam pytanie pomocnicze: czy podatnik ma kasę fiskalną?

    NIE MA, ale najpóźniej na wiosnę będzie mieć. Czy to coś zmienia?
    Gdyby ta nieszczęsna kasa miała rozwiązac mój problem, to kupię
    kasę wcześniej niż rozporządzenie ministra przewiduje i już...

    Proszę, wyjaśnij mi ewentualne korzyści z wcześniejszej
    instalacji kasy fiskalnej a gotów jestem kupić ją nawet jutro

    pozdr
    Aleksander