  • 21. Data: 2006-11-05 23:40:49
    Temat: Re: Co zrobiae, aby w?a?cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mog?a PODPISYWAAE dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi?cu?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 05-11-2006 o 23:01:51 <s...@o...pl> napisał(a):

    > 1) czy muszę mieć uprawnienia zawodowe aby nie będąc ani przedsiębiorcą
    > ani pracownikiem tego przedsiębiorcy prowadzić ewidencję sprzedaży,
    > wspomnianą w rozporządzeniu o KPiR?

    Licho wie(tzn ja nie wiem :) ), ale mam wątpliwości czy kontroler z US
    będzie o to pytał,
    to chyba niezupełnie jego broszka

    > 2) czy mogę nadać tej ewidencji sprzedaży taki kształt, aby spełniała
    > jednocześnie wymogi określone w ustawie o VAT i w rozporządzeniu o KPiR?

    Oczywiście

  • 22. Data: 2006-11-06 07:20:44
    Temat: Re: Co zrobiæ, aby w³a¶cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mog³a PODPISYWAÆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi±cu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Nov 2006, s...@o...pl wrote:

    > No dobra, robimy na bieżąco i np. 17 grudnia wpada kontrola. Pokazuję podpisane
    > wydruki za listopad i nie podpisane za grudzień. Czy urzednicy będa zadowoleni?

    Mam pytanie: a czym by się ten układ różnił, jakby kontrola wpadła
    a podatnik był na miejscu?
    Znaczy czy on ma obowiązek podpisać "do 20" czy w dniu kontroli? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-11-06 07:36:06
    Temat: Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Nov 2006, s...@o...pl wrote:

    > jeśli podpis na czystej kartce by wystarczył, to spoko...
    > do podpisu imieniem nazwiskiem i nr PESEL namówiłbym ją bez problemu...
    > nie wiem tylko co z tą literką "ę" (zapłac"ę") ale chyba bez niej weksel
    > jest ważny, więc spoko...

    OT, ale nie rozumiem - jak jest podpisana czysta kartka, to cała reszta
    treści ląduje na niej inną metodą. "ę"/"ą"/"i" (!) ląduje na drukach
    "uniwersalnych" - właśnie drukowanych, i to drukowanych nie "wg potrzeby"
    a takich do noszenia przy sobie na wszelki wypadek :)
    A co do ważności - AFAIR weksel in blanco to papier podpisany "z zamiarem
    zaciągnięcia zobowiazania wekslowego" czy jak to tam szło, więc nie wiem
    czy "goła" kartka się kwalifikuje - chodzi o dowiedzenie tego "zamiaru" :)

    Wracając do tematu:

    > TAK

    No to czekamy... (na innych).
    Pamiętam że taka dyskusja kiedyś była i że wywodzono iż "ewidencje są
    częscią ksiąg" tudzież ze KPiR zalicza się do "prowadzenia ksiąg" (bo
    stanowisko odwrotne, że trzeba czytać literalnie, czyli nie PK znaczy
    KPiR i ryczałt nie łapie się pod "prowadzenie ksiag" też było).

    > NIE MA, ale najpóźniej na wiosnę będzie mieć. Czy to coś zmienia?

    Par.8.3 IMO nie jest na darmo :) (w rozp. o KPiR rzecz jasna)
    Przyznaję iż par.30.3 jest napisany tak, że wzbudza wątpliwości :(
    Rozumiem że nie cała sprzedaż jest "dokumentowana wyłącznie f-rami".
    Również treść 8.3 nie jest zapisana tak żeby wykluczyć ew. sprzeciwy,
    jakby zapisali że "kasa rejestrująca zastępuje ewidencję" byłoby
    oczywiste.
    Ale...
    IMO trzeba postawić pytanie, czy podatnika który prowadzie ES w oparciu
    o par.30.3 dotyczy par.8.2 ?
    Sądzę że każdy powie "oczywiscie".
    To dlaczego par.8.3 miałby nie dotyczyć?

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2006-11-06 11:12:43
    Od: s...@v...pl

    > Mam pytanie: a czym by się ten układ różnił, jakby kontrola wpadła
    > a podatnik był na miejscu?
    > Znaczy czy on ma obowiązek podpisać "do 20" czy w dniu kontroli? ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    chodzi o pytanie, "kto sporządzał dokumenty?" jeśli jest podpis, to nikt
    nie zadaje tego pytania, bo skoro jest podpis "to wiadomo, sporządził dokument"

    a jeśli podatnika nie ma, podpisu nie ma, a jestem ja, to istnieje zagrożenie
    że jeśli urzędnik nie przyczepi się do treści, może przyczepić się do mnie...

    Co innego, jeśli podatnik przed 20-tym w ogóle nie miał obowiązku sporządzać
    żadnego dowodu. Wtedy mogę go nie pokazywać i już. A jak sobie życzą, to im
    wydrukuję to, co posiadam w komputerze.

    pozdr
    Aleksander

  • 25. Data: 2006-11-06 11:15:56
    Od: s...@v...pl

    > Oczywiście

    a czy ktoś z grupy może podać linka do wzoru takiej ewidencji "dwa w jednym"?

    pozdr
    Aleksander

  • 26. Data: 2006-11-06 11:26:21
    Od: s...@v...pl

    w tej wypowiedzi polemizowałbym ze słowami:

    >  Również treść 8.3 nie jest zapisana tak żeby wykluczyć ew. sprzeciwy,
    > jakby zapisali że "kasa rejestrująca zastępuje ewidencję" byłoby
    > oczywiste.

    Moim zdaniem, jeśli obowiązek określony w ust 1 pkt 2 (czyli obowiązek
    ewidencjonowania) nie dotyczy "kasiarzy", tzn. że kasa zastępuje ewidencję.

    Podzielmy wątek na dwie części:

    1) jeśli rację mam ja (kasa zastępuje ewidencję) to ...
    2) jeśli nie mam racji (kasa NIE zastępuje ewidencji) to ...

    pozdr
    Aleksander

  • 27. Data: 2006-11-06 11:26:52
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-11-2006 o 12:12:43 <s...@v...pl> napisał(a):

    > a jeśli podatnika nie ma, podpisu nie ma, a jestem ja, to istnieje
    > zagrożenie
    > że jeśli urzędnik nie przyczepi się do treści, może przyczepić się do
    > mnie...

    Jeśli podatnika nie ma to niech sobie przychodzą w innym terminie,
    ty nic nie wiesz

  • 28. Data: 2006-11-06 11:30:10
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-11-2006 o 12:15:56 <s...@v...pl> napisał(a):

    > a czy ktoś z grupy może podać linka do wzoru takiej ewidencji "dwa w
    > jednym"?

    Nie ma linka bo nie ma wzoru, ale wystarczy ruszyć głową :)
    ES do KPiR ma mieć co najmniej Lp, datę, kwotę, uproszona ES do VAT też ma
    coś mieć "co najmniej".
    Łączysz pola obu ewidencji w jedną tabelce i po kłopocie.
    Oczywiście do ES VAT wpisujesz też rachunki, więc już widać że powinna być
    dodatkowa kolumna
    sprzedaż dokumentowana rachunkami.
    BTW nie pamiętam czy nie ma w roporządzeniu do KPiR paragrafu który mówi
    że prowadząc ewidencje
    uproszoną VAT możesz ją jako ES wykorzystywać.

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2006-11-07 09:32:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Nov 2006, t wrote:

    > BTW nie pamiętam czy nie ma w roporządzeniu do KPiR paragrafu który mówi że
    > prowadząc ewidencje
    > uproszoną VAT możesz ją jako ES wykorzystywać.

    Jest, i rozwiązuje problem w ten sposób że nakazuje sporządzić korektę.
    Bo trzeba o tym pamiętać, ze są przychody VAT które nie są przychodami
    dochodowymi (przykładowo: faktury wewnętrzene od darowizn, zaliczki) oraz
    przychody dochodowe nie stanowiące przychodu VAT - choć IMO większość
    tych drugich jako "uboczne" i tak wyląduje osobno w KPiR w osobnej
    rubryce :) (odsetki, odszkodowania....)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2006-11-07 09:34:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Nov 2006, s...@v...pl wrote:

> [...]
    >
    > Co innego, jeśli podatnik przed 20-tym w ogóle nie miał obowiązku sporządzać
    > żadnego dowodu. Wtedy mogę go nie pokazywać i już.

    Zgoda. I tu jest impas.

    pzdr, Gotfryd