eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu? › Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ
    dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    Date: Mon, 6 Nov 2006 08:36:06 +0100

    On Sun, 5 Nov 2006, s...@o...pl wrote:

    > jeśli podpis na czystej kartce by wystarczył, to spoko...
    > do podpisu imieniem nazwiskiem i nr PESEL namówiłbym ją bez problemu...
    > nie wiem tylko co z tą literką "ę" (zapłac"ę") ale chyba bez niej weksel
    > jest ważny, więc spoko...

    OT, ale nie rozumiem - jak jest podpisana czysta kartka, to cała reszta
    treści ląduje na niej inną metodą. "ę"/"ą"/"i" (!) ląduje na drukach
    "uniwersalnych" - właśnie drukowanych, i to drukowanych nie "wg potrzeby"
    a takich do noszenia przy sobie na wszelki wypadek :)
    A co do ważności - AFAIR weksel in blanco to papier podpisany "z zamiarem
    zaciągnięcia zobowiazania wekslowego" czy jak to tam szło, więc nie wiem
    czy "goła" kartka się kwalifikuje - chodzi o dowiedzenie tego "zamiaru" :)

    Wracając do tematu:

    > TAK

    No to czekamy... (na innych).
    Pamiętam że taka dyskusja kiedyś była i że wywodzono iż "ewidencje są
    częscią ksiąg" tudzież ze KPiR zalicza się do "prowadzenia ksiąg" (bo
    stanowisko odwrotne, że trzeba czytać literalnie, czyli nie PK znaczy
    KPiR i ryczałt nie łapie się pod "prowadzenie ksiag" też było).

    > NIE MA, ale najpóźniej na wiosnę będzie mieć. Czy to coś zmienia?

    Par.8.3 IMO nie jest na darmo :) (w rozp. o KPiR rzecz jasna)
    Przyznaję iż par.30.3 jest napisany tak, że wzbudza wątpliwości :(
    Rozumiem że nie cała sprzedaż jest "dokumentowana wyłącznie f-rami".
    Również treść 8.3 nie jest zapisana tak żeby wykluczyć ew. sprzeciwy,
    jakby zapisali że "kasa rejestrująca zastępuje ewidencję" byłoby
    oczywiste.
    Ale...
    IMO trzeba postawić pytanie, czy podatnika który prowadzie ES w oparciu
    o par.30.3 dotyczy par.8.2 ?
    Sądzę że każdy powie "oczywiscie".
    To dlaczego par.8.3 miałby nie dotyczyć?

    pzdr, Gotfryd