  • 41. Data: 2011-01-09 12:20:47
    Temat: Re: Co zrobić żeby płacić niższy ZUS ?
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 09-01-2011 12:11, Liwiusz pisze:

    > A Ty w mojej?
    >
    > Jak złodziej ukradnie 100zł, zamiast 1000zł, to nie powód, aby się
    > cieszyć i nie narzekać i traktować to jako prezent.

    Ten "złodziej" zaskoczył cię w trakcie prowadzenia działalności
    gospodarczej czy wiedziałeś, że trzeba będzie płacić _przed_założeniem_?
    Nie każdy musi mieć własną firmę, a już szczególnie ci, którzy nie
    uwzględniają _przed_ takich podstawowych kosztów działalności.

    Co do zasadności tych opłat (i ich wysokości), tak jak pisałem, to temat
    na osobną dyskusję. Jednak nie zmienisz takich faktów, że stan _prawny_
    jest znany każdemu (kto ma chęć się z nim zapoznać) zanim podejmie
    decyzję i najogólniej rzecz ujmując, każdy ma (powinien mieć) równe
    szanse w interesach. Stać cię na opłaty, zakładasz firmę i płacisz. Nie
    stać cię, nie zakładasz i nie płacisz. Proste jak budowa cepa, ale nikt
    za ciebie tej decyzji nie podejmie. Możesz też próbować zmienić _prawo_.
    I w kontekście tego, że _zgodnie_z_prawem_ nie wszyscy muszą płacić
    haracz w takiej samej wysokości, jest to prezent dla tych co płacą
    mniej, bez względu na to ile ten haracz wynosi.

    Po drugie. Emotikony są po to, żeby je używać. Nie zauważyłeś, nie
    chciałeś zauważyć albo zwyczajnie nie zrozumiałeś mich intencji, ale
    nawet to nie uzasadnia wyjeżdżania z "paranoją i mentalnością
    niewolnika" i prowokowania do kolejnej pyskówki na grupie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2011-01-09 12:35:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-09 13:20, Kviat pisze:

    > Ten "złodziej" zaskoczył cię w trakcie prowadzenia działalności
    > gospodarczej czy wiedziałeś, że trzeba będzie płacić _przed_założeniem_?

    To nie ma znaczenia. Zakładając restaurację na starówce, wiem, że będę
    się musiał opłacać mafii, co w niczym nie legalizuje jej zachowania.

    > Nie każdy musi mieć własną firmę, a już szczególnie ci, którzy nie
    > uwzględniają _przed_ takich podstawowych kosztów działalności.

    jw.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2011-01-09 15:01:54
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 09-01-2011 13:35, Liwiusz pisze:

    > To nie ma znaczenia. Zakładając restaurację na starówce, wiem, że będę
    > się musiał opłacać mafii, co w niczym nie legalizuje jej zachowania.

    Po pierwsze: nadal nie zmienia to faktu, że o tym wiesz _przed_. Nikt
    cię nie zmusza do zakładania tej restauracji. Otwórz stragan z marchewką.

    Po drugie: widocznie nie znam się na zwyczajach mafijnych, ale wydaje mi
    się, że jak mafii nie zapłacisz, to komornika z _prawomocnym_ nakazem
    zapłaty raczej nie przyślą jak restaurację zamkniesz. Pomijając to, że
    również mogę wymyślić miliard przypadków i powodów, kiedy jednak mafia
    po haracz nie przyjdzie, bo dużo może zależeć od tego kto taką
    restaurację otwiera.

    Po trzecie: nawet jeżeli stwierdzisz, że np.rachunki za czynsz biura są
    bandycko wysokie, to absolutnie nie zmieni statusu legalności takiego
    wydatku. Tak jak i opłaty na ZUS.

    I po czwarte: nawet jak właściciela biurowca, w którym wynajmujesz
    biuro, nazwiesz złodziejem (za bandycko wysokie rachunki za czynsz),
    albo wymyślisz kolejne tego typu wydatki, to nie uda ci się mi wmówić,
    że o tych wydatkach nie wiedziałeś _przed_ podjęciem decyzji, czy to o
    założeniu działalności czy o podpisaniu umowy najmu biura.

    I skoro tak bardzo chcesz sprowadzać dyskusję do absurdu: jeżeli na
    starówce wszyscy restauratorzy płacą mafii równy haracz, czy tego chcą
    czy nie, to mają równe warunki. Jeżeli ktoś płaci mniej, to powinien się
    cieszyć, że dostał prezent od mafii.
    :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 44. Data: 2011-01-09 15:12:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-09 16:01, Kviat pisze:

> [...]
    > starówce wszyscy restauratorzy płacą mafii równy haracz, czy tego chcą
    > czy nie, to mają równe warunki. Jeżeli ktoś płaci mniej, to powinien się

    I do takiego sposoby myślenia właśnie się odniosłem. Jak ze Stalinem ("a
    mógł zabić!").

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2011-01-09 15:43:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.01.2011 16:17), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Zdrowotne to nie ZUS, a NFZ, poza tym też jest to właśnie ubezpieczenie
    > od konieczności leczenia się. A to, że można sobie tę kwotę odliczyć
    > częściowo od podatku, to raczej zaleta

    Nie ma żadnego związku między wysokością składki a ryzykiem
    ubezpieczeniowym, co samo w sobie nie jest złe - bo jest wiele
    ubezpieczeń ryczałtowych.

    Z drugiej strony - jest silna korelacja między wysokością zarobków a
    wysokością składki.

    Taka konstrukcja do złudzenia przypomina podatek i moim zdaniem jest
    podatkiem, dla niepoznaki nazwanym składką.

    Tak na marginesie, zauważ że niektórzy zastanawiają się czy
    obowiązkowego OC nie nazywać podatkiem, ze względu na jego obowiązkowość.

    p. m.

  • 46. Data: 2011-01-09 15:45:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.01.2011 13:35), Liwiusz wrote:

    > To nie ma znaczenia. Zakładając restaurację na starówce, wiem, że będę
    > się musiał opłacać mafii, co w niczym nie legalizuje jej zachowania.

    Ale czy to znaczy że jeżeli, jako restaurator, sie ucieszysz że
    przestali od ciebie żądać haraczu, to wpadasz w mentalność niewolnika?

    Przecież Kviat nie pisał o legalizacji a o zadowoleniu.

    p. m.

  • 47. Data: 2011-01-09 17:00:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.01.2011 16:43, mvoicem pisze:
    > Z drugiej strony - jest silna korelacja między wysokością zarobków a
    > wysokością składki.

    No zależy gdzie. W DG nie ma, a o DG mówimy.

    > Taka konstrukcja do złudzenia przypomina podatek i moim zdaniem jest
    > podatkiem, dla niepoznaki nazwanym składką.

    Tylko, że podatek trafia do Budżetu, a to do NFZ i masz za to świadczone
    usługi leczenia.

    > Tak na marginesie, zauważ że niektórzy zastanawiają się czy
    > obowiązkowego OC nie nazywać podatkiem, ze względu na jego obowiązkowość.

    Tak zwani niektórzy twierdzą dowolne cosie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 48. Data: 2011-01-09 20:52:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.01.2011 18:00), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No zależy gdzie. W DG nie ma, a o DG mówimy.

    No w DG jest to nieco zaburzone, bo sam niby deklarujesz wysokość
    zarobków/podstawę, ale nie mniej niż ....

    > Tylko, że podatek trafia do Budżetu, a to do NFZ i masz za to świadczone
    > usługi leczenia.

    To akurat gdzie on trafia mi wisi i powiewa :). Konstrukcję ma
    absolutnie podatkową. A to że trafia niby gdzie indziej i nazywa się
    inaczej to zmyła tylko.

    p. m.

  • 49. Data: 2011-01-09 21:15:49
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 09.01.2011 21:52, mvoicem wrote:

    > To akurat gdzie on trafia mi wisi i powiewa :). Konstrukcję ma
    > absolutnie podatkową. A to że trafia niby gdzie indziej i nazywa się
    > inaczej to zmyła tylko.

    Bo to była oryginalnie część podatku - dlatego się to odlicza od podatku
    i dlatego też płaci się to od każdego źródła dochodów.

    --
    Tomek

  • 50. Data: 2011-01-10 01:08:38
    Od: "d...@w...pl" <d...@w...pl>

    > Po pierwsze: nadal nie zmienia to faktu, że o tym wiesz _przed_. Nikt
    > cię nie zmusza do zakładania tej restauracji. Otwórz stragan z marchewką.

    Fakt jest taki że ktoś mógł nie wiedzieć, i co teraz ? Czy może być taki
    fakt że ktoś mógł nie wiedzieć PRZED ? Jak mogłes się tak
    pomylić...przecież jednak ktoś mógł nie wiedzieć.

    Kviecie powtarzasz regułki jak jakaś za przeproszeniem stara
    niereformowalna sprzedawczyni biletów PKP, wyjaśniasz słuszność
    przepisów i z punktu widzenia litery prawa masz rację , ale co z tego
    skoro przepisy których mam wrażenie bronisz są po prostu głupie,
    NIESPRAWIEDLIWE i blokujące rozwój drobnej działalności gospodarczej o
    czym większość wie, więc po co o tym w ogóle mówić i wdawać się w
    demagogię co jest, a co nie jest zgodne z tymi głupimi przepisami..
    skoro temat jest taki - co zrobić żeby płacić niższy ZUS - ale jednak
    PŁACIĆ.

    Jeśli Państwo ZMUSZA mnie do płacenia składki w kwocie 850 zł i nie
    ważne czy jest to podatek czy ubezpieczenie, czy cokolwiek innego w
    momencie kiedy NIE ZARABIAM to to jest absurd i koniec kropka. I nie
    jest ważne czy wiedziałem czy nie wiedziałem, czy dostałem czy nie
    dostałem, czy się cieszę czy nie cieszę, czy taki ZUS był od zawsze czy
    też nie. Niech płacą przedsiębiorcy którzy zarabiają, a Ci którzy
    PRÓBUJĄ zarobić niech mają szansę wybicia się tak by mogli zacząć
    konkurować, skoro nie mają dochodów( a więc nic defacto nie sprzedają,
    nie wykonują, nie usługują..) zgadza się ? więc z jakiej paki mieliby
    być konkurencją dla obecnych firm ? Poza tym proszę nie mów że zawsze
    można zamknąć firmę lub że nie każdy musi ją mieć, bo tak jak gadanie
    troli na forum onetu że nie każdy musi mieć samochód i może jeździć
    PKS'em skoro kogoś nie stać,albo że nie każdy musi żyć skoro komuś źle.