    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Części do PC" nie-KUP... Orko ?
    Date: Fri, 11 Jan 2002 11:00:43 +0100

    Orka ma mnostwo pracy, wiec moze sprobuje, jak cos pomieszam to poprawia.
    Prosze pamietac, ze nie jestem prawnikiem.

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > Witam !
    > Mam w miarę pilne pytanie z w miarę długim komentarzem :[
    > Dla porządku - odrobiłem lekcje z czytania grupy :),
    > proszę o potwierdzenie czy jeśli:
    >
    > 0. KPiR + VAT
    > 1. kupuję elementy celem wyprodukowania PC to *nie powinny* być
    > KUP; pytanie:
    > *CZYM POWINNY BYĆ* ?

    A dlaczego nie?

    Jesli wytworzy pan we wlasnym zakresie ST o wartosci poczatkowej mniejszej
    niz 3 500 Netto,
    to mozna go zaliczyc jednorazowo w KUP w miesiacu uzytkowania, lub zrobic
    tak,
    jak w przypadku ST o wartosci wiekszej. Przyjac stawke amortyzacyjna wg
    tabeli i
    wpisywac kwoty amortyzacji w KUP od miesiaca nastepnego po oddaniu do uzytku
    ST.

    > Co z:
    > - KPiR ? (załóżmy: nie miały być wpisane; to GDZIE je zapisać)

    Inne wydatki.

    > - VAT ? (MUSZĄ być wpisane, bo można wpisać tylko "w miesiącu zajścia"
    > lub następnym, mam rację ??)
    > - ewid. wyposażenia, zakładając ceny <1500zł i >1500zł ?

    > 2. kompletuję i odpalam.
    > Co z KPiR i VAT ?

    Nic nowego.
    (chyba, ze wpisal juz pan czesci w KUP a teraz chce/musi pan amortyzowac wg
    stawki)
    wtedy trzeba skorygowac KUP .

    > 1". Nabywam na towar handlowy. Wiadomo co z KPiR i VAT

    Jesli zaksiegowal Pan czesci jako towary handlowe, a potem przeznaczyl je
    na wytworzenie ST, ktory tez jednorazowo zamortyzowal, to w KPiR koszty sie
    nie zmienily
    (z wyjatkiem ew. VAT) Niektorzy twierdza, ze trzeba zrobic korekte w KPiR
    (choc to nie zmienia podatku, innni, ze tylko trzeba przechowac DW).
    Natomiast w VAT - jesli na potrzeby sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej
    srodek ow Pan wytworzyl, zmniejsza sie VAT do odliczenia, zwieksza sie VAT w
    KUP i to na pewno trzeba skorygowac. to wlasnie ow VAT zwieksza KUP

    Boguslaw