    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Części do PC" nie-KUP... Orko ?
    Date: Sat, 12 Jan 2002 18:16:56 +0100

    Wygląda na to, że jeden z moich postów gdzieś się zawieruszył.
    Jeśli "idzie" drugi raz to nie bijcie, wystarczy skrzyczeć ;)

    On Fri, 11 Jan 2002, Orka wrote:

    >+ > 1. kupuję elementy celem wyprodukowania PC to *nie powinny* być
    [...]
    >+ Do czasu "wyprodukowania" komputera faktury za zakup części wpisujesz tylko
    >+ do ewidencji zakupu VAT.

    No to jeden problem z głowy - właśnie wydawało mi się że
    VAT tak ma działać :)

    [...]
    >+ Po zmontowaniu komputera przyjmujesz go do użytkowania i wpisujesz do
    [...]
    >+ Jeżeli wartość początkowa <3500 zł dokonujesz jednorazowego odpisu
    >+ amortyzacyjnego w miesiącu przyjęcia do używania.
    >+
    >+ Wartość poczatkową komputera ustalasz jako sumę wydatków netto poniesionych
    >+ w związku z jego montażem.

    Jasne. Czyli jeśli coś miałbym w KUP przed 3 miesiącami a poszłoby
    na ŚT później to byłoby źle.

    >+ > 1". Nabywam na towar handlowy. Wiadomo co z KPiR i VAT
    >+ > 2. Przekwalifikowuję (wolno - dzięki Orko [za potwierdzenie komuś że to
    >+ > tylko dwa wpisy w 1 rubryce]), i... ???
    [...czyjes...]
    >+ > >kosztem,ale jako przeznaczone na wytworzenie ST nie mogą być KUP.Staną
    >+ > >się dopiero po oddaniu ST do użytkowania i to w formie odpisów
    [...]
    >+ > Pięknie. Tylko jak lege artis "zmienić ich przeznaczenie" nie narażając
    >+ > się na zarzut "próby uszczuplenia" ???
    >+ Nie będzie takiego zarzutu jeżeli prowadzisz handel częściami komputerowymi

    Acha.
    A już myślałem że podobnie jak ktoś tu kiedyś pisał: "żeby sobie
    samemu kupić cegłę na rachunek to muszę iść do konkurencji ??"
    Na szczęście nie muszę szukać kogoś kto kupi i odsprzeda ten
    sam element -:)

    >+ Orka

    Dziękuję za odzew !

    Pozdrowienia, Gotfryd