  • Data: 2005-07-30 14:06:09
    Temat: Re: Czy ZUS ma prawo...
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ###----- w odpowiedzi na list od Kriss -----###
    >
    > W kwesti formalnej: wyrejestrowanie z ubezpieczeń to nie to samo co
    > zaiweszenie DG.
    Fakt nie prowadzenia działalności powoduje utratę prawa do podlegania
    ubezpieczeniom społecznym i za kilka lat ZUS będzie weryfikował prawo do
    emerytury i fakt braku aktywności w DG za określony okres będzie traktował
    jako nieskładkowy.
    > Nigdzie nie napisałem, że nie można na jakiś czas wyrejestrować się
    > z ubezp. w *uzasadnionych sytuacjach*.
    Ty nie ZUS-y terenowe wymuszją składki za te okresy i to nie formalnie , czyli
    żądają wpłaty bez decyzji czyli na zasadzie autokorekty i to z odsetkami.
    > Odnośnie reszty Waszych stwierdzeń, to pozwolę sobie przytoczyć
    > fragmenty wiadomości otwierającej wątek:

    > oraz

    > W takiej sytuacji podtrzymuję, że 'zawieszenie' było bezpodstawne i
    > dokumentowało sytuację fikcyjną (DG była cały czas prowadzona -
    > wprawdzie nie było zleceń, ale firma się o nie strała)), a ZUS
    > zasadnie żąda składek od płatnika.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > hADeSik

    Stan faktyczny podany przez pytacza nie koniecznie musi być potwierdzony
    materiałem dowodowym , który wpływa na ocenę uprawnienia lub jego braku.
    Staramy się podać pytaczowi alternatywy dla prostego podłożenia łba pod
    gilotynę.Do pytacza należy ocena adekwatności sugestii do stanu,który jest w
    stanie udowodnić , nawet jeśli nie koniecznie odpowiada rzeczywistości czy
    motywom.Dla administracji liczy się udokumentowanie okoliczności z których
    strona wywodzi dla siebie określone skutki.Jeśli natomiast pytacz zeznał to co
    cytujesz w postępowaniu lub materiał dowodowy wprost potwierdza to co pisze to
    trza płacić i co najwyżej starać się o układ ratalny lub umorzenie odsetek.

    I tyle-pzdr-Kriss