  • 1. Data: 2004-03-11 13:53:24
    Temat: Czy cos mi grozi? PILNE
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Sytuacja:

    Robie przysluge znajomemu. Znajomy wplaca mi na konto
    40.000 zloty. Za jakas powiedzmy transakcje.

    Czy od takiej kwoty jest jakis podatek? Czy bede
    mial US? Czy bank ma obowiazek powiadomic US?

    Prosze o rade. Pilne.

    Neko

  • 2. Data: 2004-03-11 16:52:26
    Temat: Re: Czy cos mi grozi? PILNE
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    NEKO!

    Ty chyba zyjesz nie na tym świecie !?

    - obudź się

  • 3. Data: 2004-03-11 22:30:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Neko neko@_bez_spamu_gamesweek.pl ...

> [...]
    > 40.000 zloty. Za jakas powiedzmy transakcje.
    >
    > Czy od takiej kwoty jest jakis podatek? Czy bede
    > mial US? Czy bank ma obowiazek powiadomic US?

    To juz nie przysługa a poważny biznes.
    A sądząc po pytaniu to czego ci potrzeba to biuro rachunkowe.

    P.S. Myślę że jakiś tam niewielki podatek od tego wyjdzie :-P

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 4. Data: 2004-03-12 07:17:39
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    U_ytkownik Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> w wiadomo_ci

    > To juz nie przysługa a poważny biznes.

    Jaki tam powazny? Powazny to bylby gdybym odebral powiedzmy
    milion zlotych. Za 40 tys to nawet normalnego samochodu
    sie nie kupi, wiec jaki tam powazny biznes...

    > A sądząc po pytaniu to czego ci potrzeba to biuro rachunkowe.

    Fantastyczna rada. Nie o to pytalem. Swoja wiedze mam. Wiem
    ze od ok 10.000 EU bank ma obowiazek sprawdzic itd, itp,
    ale zadalem pytanie liczac na odpowiedz z innego zrodla. Po ta
    sa grupy dyskusyjne. Jednak zwykle maja do powiedzenia
    ci ktorzy nie maja zielonego pojecia o czym mowia. Takie
    rady to to poziom conajmniej przedszkola. Jest pytanie. Znam
    odpowiedz? Udzielam, albo i nie. Nie znam. Siedze cicho.
    Szkoda slow... A do Twojej wiadomosci: wspolpracuje z BR.

    > P.S. Myślę że jakiś tam niewielki podatek od tego wyjdzie :-P

    To zle myslisz. Na takim mysleniu to daleko nie zajedziesz :)

    Neko

  • 5. Data: 2004-03-12 07:19:03
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    U_ytkownik KP <k...@w...pl> w wiadomo_ci

    > NEKO!
    >
    > Ty chyba zyjesz nie na tym świecie !?

    Mozesz rozwinac? Ale tak ciut bardziej logicznie. Poprosze
    takze o przynajmniej jedno zdanie wielokrotnie zlozone.
    Dasz rade ?

    Neko

  • 6. Data: 2004-03-12 08:01:22
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Neko wrote:

> [...]
    >

    > Fantastyczna rada. Nie o to pytalem. Swoja wiedze mam. Wiem
    > ze od ok 10.000 EU bank ma obowiazek sprawdzic itd, itp,

    To źle wiesz. Przy wpłatach powyżej 10 tys. ZŁOTYCH bank informuje US.
    Nawet przy wpłacie gotuwkowej wpłacający musi się wylegitymować.
    Już lepiej gdyby ci wpłacił 4 razy po 9 tys. i raz 4.
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2004-03-12 08:03:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Neko wrote:

    > To zle myslisz. Na takim mysleniu to daleko nie zajedziesz :)

    Aha, i jeśli masz firmę i "robisz koszty" komuś o dużych obrotach, to
    możesz się liczyć z kontrolą US. Przećwiczone, i to na "kosztach" ok.
    3k pln!
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2004-03-12 08:49:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Neko neko@_bez_spamu_gamesweek.pl ...

    > Jaki tam powazny? Powazny to bylby gdybym odebral powiedzmy
    > milion zlotych. Za 40 tys to nawet normalnego samochodu
    > sie nie kupi, wiec jaki tam powazny biznes...

    Punkt widzenia zależy od ...

> [...]
    > odpowiedz? Udzielam, albo i nie. Nie znam. Siedze cicho.
    > Szkoda slow... A do Twojej wiadomosci: wspolpracuje z BR.

    OK, zadałeś pytanie o to czy wyjdzie jakiś podatek. Jeżeli prowadzisz firmę
    to chyba wiesz ze wyjdzie. Trzeba było zadać pytanie, jak to zrobić zeby US
    się nie doczepił - nie wiem czy ktoś by odpowiedział, ale przynajmniej była
    by pewność, że nie jesteś lamą tylko kombinujesz. Ja po przeczytaniu
    twojego postu odniosłem wrażenie że chciałeś zarobić 40k i nie wiesz jak to
    opodatkować.

    > To zle myslisz. Na takim mysleniu to daleko nie zajedziesz :)

    Możesz rozwinąć myśl?
    Poproszę o przynajmniej jedno zdanie wielokrotnie złożone ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 9. Data: 2004-03-12 09:06:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, Massai wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ To źle wiesz. Przy wpłatach powyżej 10 tys. ZŁOTYCH bank informuje US.

    Skąd takie coś wiesz ?
    A nie jest tak coś w pośrodku powyższych zeznań ?
    Mniej więcej tak że bank informuje, i owszem, ale nie US tylko
    Głównego Inspektora czegoś tam ? (tego od "prania pieniędzy" !)
    Tego czy ów inspektor jakoś kontaktuje się w US nie wiem.
    To że np. pytanie o dochody określonego NIPu ;) może powodować
    zastanowienie czemu pytanie padło jest oczywiste :)
    Nadto banki AFAIK mają "wewnętrzne" regulaminy dotyczące "sprawdzania
    operacji": powyżej pewnego progu (IMHO zależnego od banku !)
    operację muszą potwierdzić dwie osoby (znaczy: dwu pracowników
    banku). Sądzę że sporo tu obecnych doświadczyło takiego zjawiska :)

    >+ Nawet przy wpłacie gotuwkowej wpłacający musi się wylegitymować.
    >+ Już lepiej gdyby ci wpłacił 4 razy po 9 tys. i raz 4.

    A to mi nijak nie pasuje. O ile pamiętam w ramach "kontroli przepływu"
    było jakoś tak że bank ma obowiązek zwracać uwagę na *łączne* operacje.
    Ale przepisów z tej działki chyba nawet na HDD nie mam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-03-12 09:44:41
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    > To źle wiesz. Przy wpłatach powyżej 10 tys. ZŁOTYCH bank informuje US.
    > Nawet przy wpłacie gotuwkowej wpłacający musi się wylegitymować.
    > Już lepiej gdyby ci wpłacił 4 razy po 9 tys. i raz 4.

    a to zupelnie nic nie da, bo jezeli bank jest solidny to powinien wychwycic
    sume wplaty, nawet gdybys wplacal po zlotowce..... wszystko co jest"
    podejrzane", zatem wszystkie wplaty odbiegajace od zwyczajowych
    realizowanych na Twoj rachunek....., no chyba ze zwyczajowo robisz takie
    rzeczy i wplacasz duze kwoty w czesciach, hihihi

    pozdrawiam
    Ewa