    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy faktura VAT musi okreslac termin platnosci?
    Date: Thu, 6 Feb 2003 10:37:37 +0100

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    news:b1rpnk$k8j$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Oj, był taki co sie upierał że sie da. Na pl.soc.prawo chyba, ale nie
    > pamiętam czy nie było tu forwardu :-))
    > Ale cos sie przestał odzywać...

    > Taaa... najprościej.
    > A ja właśnie została sterroryzowana przez męza i zmuszona do
    > wydrukowania ponownie faktury na której był zły termin płatności
    > Bo księgowe* u jego odbiorcy po prostu tej faktury nie chca przyjąc i o
    > żadnych poprawkach i dopiskach słyszec nie chcą. A płacic będa dopiero
    > jak faktura będzie "poprawna".

    Przeciez Wiesz, ze dzialalas "w stanie wyzszej koniecznosci".
    Ksiegowe "swiruja" a malo komu chce sie z nimi walczyc.
    Mnie sie czasem chce i na przyklad wywalczylem, ze nie pisalismy
    "noty korygujacej" ktra miala korygowac "kreseczki w NIP-ie"
    trzymalem sie twardo tezy ze POTRAFIE to zrobic, sle nie chce
    uchodzic ZA IDIOTE ani by kontrachent myslal,
    ze Kwestor to Idiotka.. podzialalo.

    Zalatwialem rowniez "wyjasnienia do faktur" bo w pozycji "nazwa"
    wylo cos w rodzaju
    C3PO
    Niby kazdy wie ze C3PO to uniwersalny robot tlumaczacy,
    ale faktura musi byc "w jezyku Polskim" a wystawca "nie potrafil"
    wystawic faktury (program nie puszczal) z nazwa zamiast symboli.

    > Kolejny fetysz. Termin płatnisci to zobowiazanie cywilnoprawne nie
    > mające nic wspólnego z poprawanościa lub też nie faktury w swietle
    > ustawy o VAT. Kazdy mój (wystawcy) dopisek w tej kwesti jest wazny.
    > I nie ma zakazu dopisywania czegokolwiek na fakturach.
    > Inaczej nieważne stałyby sie wszelkie faktury z reklamowymi nadrukami,
    > pieczatkami o sposobie windykacji itp itd.
    > I o ile ja jestem w stanie moich oponentów przekonac, (albo jak woli
    > Gotfryd, pogryźć i skopać :-) ) o tyle mój maz-informatyk z biurwami nie
    > wygra, a wtrącać mi sie nie pozwala.

    Mysle, ze robi blad. Nie powinien dac soba pomiatac i do tego jescze
    naklaniac by terroryzowac zone. Powinien bardziej sie cenic - ale to jego
    sprawa.

    > * dla wyjasnienia - 2 księgowe, jednak "stara z praktyką" druga
    > przyuczona -magister pedagogiki.. oczywiście przyuczona przez ta
    > pierwszą... wrrrrrrr

    Mnie chodzi o to, ze DA SIE potargac fakture i wydrukowac nowa,
    ale NIE WOLNO. kazdy odpowiada za siebie, ale nie powinien wypisywac glupot,
    ze jak odbiorca odeslal fakture bo ine bylo terminu platnosci to mozna ja
    "anulowac".

    > Maddy zawodowo nieusatysfakcjonowana bo nie mogła pogryźć i skopać

    Mozna "wirtualnie zwymyslac".

    Powodzenia

    Boguslaw