  • 1. Data: 2003-01-01 14:04:29
    Temat: Czy i w tym roku jest obowiązek..
    Od: s...@p...onet.pl

    powiadamiania US, że prowadzi sie książkę??? Za brak czegoż
    takiego dostałem w ubieglym roku mandat skarbowy.

    Pozdrawiam
    d...@p...pl

  • 2. Data: 2003-01-01 19:43:01
    Temat: Re: Czy i w tym roku jest obowiązek..
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    > powiadamiania US, że prowadzi sie książkę??? Za brak czegoż
    > takiego dostałem w ubieglym roku mandat skarbowy.

    Tak

    rafal

  • 3. Data: 2003-01-01 21:49:18
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako rafal zamieszkała pod adresem
    <g...@o...pl>
    w artykule <news:auvgjr$3mk$1@news.tpi.pl> napisała w ten deseń:

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak

    Nawet jeśli w poprzednim roku sie prowadziło KPiR i zawiadomiło o tym
    urząd? Do kiedy trzeba zawiadomić?

    --
    Pozdrówka
    Xena

  • 4. Data: 2003-01-01 22:49:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Xena napisał:

    >Nawet jeśli w poprzednim roku sie prowadziło KPiR i zawiadomiło o tym
    >urząd?

    Tak. Przecież z nowym rokiem możesz zmienić formę, prawdaż?

    >Do kiedy trzeba zawiadomić?

    20 stycznia.

    BTW: tak ciężko wysłać/zanieść proste pisemko?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-01-01 23:17:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tak. Przecież z nowym rokiem możesz zmienić formę, prawdaż?

    Formę czego?
    Przecież Xena prowadziła KPiR w poprzednim roku.
    Rozporządzenie się zmieniło, panie hrabio :-)

    > 20 stycznia.
    >
    > BTW: tak ciężko wysłać/zanieść proste pisemko?

    Po co zanosić jeśli nie trzeba?

  • 6. Data: 2003-01-02 00:32:17
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Po co zanosić jeśli nie trzeba?

    Trzeba Cef

    Info z Rzepy
    "W innej sytuacji będą podatnicy, którzy będą mieli zamiar pozostać przy zasadach
    ogólnych. Ponieważ od 1 stycznia 2003 r. ta forma
    opodatkowania będzie miała charakter pierwotny, w związku z tym podatnik, który
    będzie chciał przy niej pozostać, nie będzie musiał
    składać w tym względzie żadnych zawiadomień dotyczących wyboru formy opodatkowania.
    Nadal natomiast będzie istniał obowiązek
    złożenia pisemnego zawiadomienia o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów w terminie do 20 stycznia roku podatkowego,
    w którym podatnik będzie opłacał podatek dochodowy na zasadach ogólnych. Obowiązek
    ten wynika z §10 ust. 1 rozporządzenia ministra
    finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów (Dz. U. nr 116, poz. 1222 z późn. zm.).
    Tak więc podatnicy, którzy zdecydują się w przyszłym roku na zasady ogólne, będą
    musieli tak czy inaczej odwiedzić urząd skarbowy do
    20 stycznia - po to, by powiadomić o prowadzeniu księgi. Chyba że do tego czasu
    wspomniane rozporządzenie zostanie zmienione."

    A ja nie słyszałem aby było zmienione ... i tak to jest z tymi ułatwieniami i
    uproszczeniami, pytanie ile mozna na tym stracic ma
    sens ;)

    Sark

  • 7. Data: 2003-01-02 07:24:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Trzeba Cef
    >
    > Info z Rzepy

    Info jest nieświeże

    > Obowiązek ten wynika z §10 ust. 1 rozporządzenia ministra
    > finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej
    księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. nr 116, poz. 1222 z późn. zm.).

    Zobacz poprawki z 17.12.2002 w par 10 zmieniono.

    Pozdrawiam również

    CEZ

  • 8. Data: 2003-01-02 09:06:37
    Od: s...@p...onet.pl

    przychodów i rozchodów (Dz. U. nr 116, poz. 1222 z późn. zm.).

    > Zobacz poprawki z 17.12.2002 w par 10 zmieniono.

    To trzeba czy nie??? Jak pisałem w zeszłym roku oskarżyciel skarbowy
    mandatem zabrał mi 500zł. W tym roku była by to już recydywa.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2003-01-02 09:17:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > >
    > To trzeba czy nie??? Jak pisałem w zeszłym roku oskarżyciel skarbowy
    > mandatem zabrał mi 500zł. W tym roku była by to już recydywa.

    Przeczytaj tekst po zmianach i sam wydedukuj.
    Wg mnie nie trzeba, ale mogę się mylić.
    Zobacz wątek: jakie oświadczenia w nowym roku..?
    tam jest link do nowego tekstu
    Złozyć (jak pisze hrabia) żaden problem.

  • 10. Data: 2003-01-02 17:00:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik cef napisał:

    >tym

    >Formę czego?

    Rozliczania.

    >Przecież Xena prowadziła KPiR w poprzednim roku.
    >Rozporządzenie się zmieniło, panie hrabio :-)

    Możliwe. Ale co szkodzi na wszelii wypadek wysłać pismo?

    >Po co zanosić jeśli nie trzeba?

    Lepiej dmuchać na zimne niż łapska poparzyć. Koszt wysłania pisemka --
    1,50zł. Niska cena za spokój, prawdaż?