  • 21. Data: 2009-10-06 10:09:55
    Temat: Re: Czy możliwy jest ZWROT niesprzedanego towaru do hurtowni?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie inna. Debilne prawo trzeba tępić. Prawo to mechanizm stworzony przez
    > społeczeństwo, które dla swojego dobra się umawia na określone
    > działania. Jeżeli jakieś prawo nie działa dla dobra społeczeństwa, to
    > należy je zmieniać a nie twierdzić, że durny lex, lecz lex?

    Urojony optymista :)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-10-06 10:27:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jaki jest odsetek osób, które sprzedadzą swojej babci drożej, tylko
    > dlatego, że to ICH babcia, a nie Babcia Sąsiada?

    Jeśli przecenisz i będziesz sprzedawał *wszystkim* taniej, to
    i babci możesz. Wtedy pozostaje wyłącznie ograniczenie dla samego
    siebie (plus małżonka i dzieci). Odpadnie odniesienie do "podmiotów
    powiązanych", bo w przypadku podmiotów powiązanych pierwszą na
    liście "metodą wyceny" jest zastosowanie cen, stosowanych wobec
    innych podmiotów.
    Jak masz JEDNO futro, które chcesz "promocyjnie" sprzedać babci,
    to masz problem. Podatkowy i etyczny.

    > Nie inna. Debilne prawo trzeba tępić.

    Problemem jest brak środków.
    Państwo zastrzega sobie wyłączność na dysponowanie "środkami tępienia" :>

    > Prawo to mechanizm stworzony przez
    > społeczeństwo, które dla swojego dobra się umawia

    Możesz ujawnić z kim się umawiałeś? :O

    > Jeżeli jakieś prawo nie działa dla dobra społeczeństwa, to
    > należy je zmieniać a nie twierdzić, że durny lex, lecz lex?

    Nie wiem jak odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
    Pytanie nie zawiera tezy *kto* i *jak* ma zmienić.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-10-06 10:28:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    \n pisze:
    > W KF: jeśli to nie Twoja babcia to nie jest babcią Leokadią tylko panią
    > Leokadią

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=babcia
    babcia
    1. <<matka ojca lub matki>>
    2. <<staruszka>>

    PODPOWIEDŹ: Znaczenie 2.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2009-10-06 10:31:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Problemem jest brak środków.
    > Państwo zastrzega sobie wyłączność na dysponowanie "środkami tępienia" :>

    Państwo jest organem powoływanym przez społeczeństwo celem służenia
    dobru społeczeństwa.

    > Możesz ujawnić z kim się umawiałeś? :O

    Z pozostałymi członkami społeczeństwa i razem powołaliśmy prawo oraz
    organy je egzekwujące.

    > Nie wiem jak odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
    > Pytanie nie zawiera tezy *kto* i *jak* ma zmienić.

    Kto: Społeczeństwo, któremu to prawo nie odpowiada.
    Jak: Poprzez swoich posłów. Oczywiście przy zachowaniu procedur, na
    jakie się to społeczeństwo umówiło.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2009-10-06 10:39:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-10-2009 o 12:31:53 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > Z pozostałymi członkami społeczeństwa i razem powołaliśmy prawo oraz
    > organy je egzekwujące.

    W którym archiwum można znaleźć odpowiedni akt notarialny z Twoim podpisem?

    --
    Tomek

  • 26. Data: 2009-10-06 10:46:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-10-2009 o 12:39:14 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > W którym archiwum można znaleźć odpowiedni akt notarialny z Twoim
    > podpisem?

    I kim są "pozostali członkowie społeczeństwa"?
    Brzmi lekko strasznie, coś jak "grupa trzymająca władzę".

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2009-10-06 10:53:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Jaki jest odsetek osób, które sprzedadzą swojej babci drożej, tylko
    > dlatego, że to ICH babcia, a nie Babcia Sąsiada?

    Ale my tu nie o logice i zdrowym rozsądku, tylko o podatkach ...

> [...]
    > działania. Jeżeli jakieś prawo nie działa dla dobra społeczeństwa, to
    > należy je zmieniać a nie twierdzić, że durny lex, lecz lex?

    Zdefiniuj co rozumiesz przez dobro społeczeństwa i wyjaśnij po czym
    poznajesz, że to jest dobra definicja.

    Piotrek

  • 28. Data: 2009-10-06 11:00:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie wiem jak odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
    > Pytanie nie zawiera tezy *kto* i *jak* ma zmienić.

    Deus ex machina ...

    I najlepiej, żeby z tym nie mieli nic wspólnego politycy aktualnie
    znajdujący się przy władzy.

    Bo coś tak intuicyjnie czuję, że zmiany korzystne dla społeczeństwa
    wcale temu społeczeństwu nie będą się podobały.

    Piotrek

  • 29. Data: 2009-10-06 11:26:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Tomek pisze:

    > W którym archiwum można znaleźć odpowiedni akt notarialny z Twoim podpisem?

    Czemu uważasz, że to można znaleźć w akcie notarialnym?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2009-10-06 11:27:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Tomek pisze:
    > I kim są "pozostali członkowie społeczeństwa"?

    No pozostali ludzie.

    > Brzmi lekko strasznie, coś jak "grupa trzymająca władzę".

    Może. Ja nie mam takich fobii.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek