    From: "MooSHEL" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy mozna w koszta...?
    Date: Fri, 17 Dec 2004 20:03:05 +0100

    > On Fri, 17 Dec 2004, MooSHEL wrote:
    > Sprzeciw.
    > Nie znam podstawy prawnej która tak stanowi, jak podasz będziemy
    > lepiej doszkoleni :)
    > Katalog przypadków kiedy wolno wystawiać DW jest AFAIK *zakmnięty*

    Eeee... uuuuppppsss....
    Nie zauważyłem że mowa o KPiR, której po prostu nie znam. Odpowiedziałem
    posiłkując się definicją dowodu księgowego z Ustawy o Rachunkowości.

    Zatem dyskwalifuikuje to moją odpowiedź na samym starcie. Zatem zapewne się
    WY się lepiej od tej mojej wypowiedzi nie wyszkolicie ;-))

    Ale może ja się czegoś dowiem. Twoja odpowiedź skłoniła mnie do zajrzenia do
    rozp. o KPiR. I moją uwagę zwrócił art. 12 ust. 3 oraz art. 13 ust. 5, które
    stanowią:

    "Art. 12. ust. 3.
    Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są: (...)
    2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzajace fakt dokonania
    operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
    co najmniej:(...)
    Art. 13 ust. 5
    § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat, oraz
    dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2."

    Czyli jakby zapętlenie: podstawą zapisów są inne dowody zawierające
    conajmniej.... , które definiujemy jako inne dowody zawierające
    conajmniej....

    Jak dla mnie, na pierwszy rzut oka (to rozporządzeie oglądam po raz
    pierwszy) to pozwala zastosować dowolny dowód, np. oświadczenie o którym
    pisałem wcześniej. Czy coś pomijam?

    Pozdro,
    MooSHEL