    From: "MooSHEL" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy mozna w koszta...?
    Date: Sat, 18 Dec 2004 06:22:23 +0100

    > Przyznam że jestem zszokowany iż katalog DW na PK jest szerszy :)

    A mnie szokuje, że KPiR w sposób zbójecki (jak sam to udowadniasz) odbiera,
    bez uzasadnienia, podatnikowi prawo do zaliczania w koszty pewnych kategorii
    wydatków. Czemu niby mogę zaliczyć w koszty grzyby kupione u grzybiarki przy
    drodze (par. 14. 2 .2) a nie mogę np. zrobić tego samego z zakupionym od
    stojącego dwa kroki dalej dziadzia struganym, ozdobnym, świątkiem?

> [...]
    > (znaczy: ustalania który przepis jest szczególny wobec którego) to
    > bez względu na sposób patrzenia wychodzi że par. 14.1 jest *szczególny*
    > wobec zarówno par. 12. (całego w wyjątkiem ew. par. 12.3.1 bo równorzędny
    > szczególny par. 12.3.2 odwołuje się wprost do par. 13 i 14 - ale na
    > szczęscie FW :) nie jest "dowodem zakupu" więc kolizji przepisów nie
    > musimy rozpatrywać :)) jak i par. 13..5
    > No i w ten deseń mamy:
    > - otwartą listę dowodów "operacji gospodarczych"
    > ale
    > - zamkniętą listę dowodów *wewnętrznych* ! (par 14). I ten przepis

    Czytam to inaczej:
    1. Par. 14 nie stanowi zamkniętej listy dowodów wewnętrznych. Spójrz na par.
    12.3.1) - czy faktura VAT RR nie jest dowodem wewnętrznym? Patrz par.
    13.3) - czy dowód przesunięcia międzymagazynowego nie jest dodowem
    wewnętrznym?
    2. Par. 14 w żaden sposób nie odnosi się do par. 13. Te dwa par. mówią o
    zupełnie innych rzeczach. Więc też nie może go "uszczegóławiać"
    3. Par. 14 mówi o dokumentowaniu w księdze niektórych kosztów (wydatków).
    Znaczy się, jego zastosowanie może mieć miejsce tylko jeśli ponosisz koszt
    zakwalifikowany przez ustawodawcę do tejże kategori.
    4. Określenie co jest "niektórym kosztem" jest wyrażone, expresis verbis, w
    par. 14.2. I jest to katalog zamknięty
    5. Zatem katalogu tego nie można rozciągać na inne kategorie wydatków.
    6. Zatem: zakup ogórków kiszonych od rolnika - podpada pod par. 14, zaś
    zakup używanej szczoteczki do zębów od napotkanego kloszarda - pod par. 13.

    ;-)))

    I niestety tylko jedno mi nie pasuje w tej teorii.. Skoro par. 13.5) pozwala
    uznać za dowód wewnętrzny wszystko co spełnia kryteria określone w art.
    12.3.2) to po jaką cholerę mamy par.14?

    ;-)))

    Się masz,
    MooSHEL