  • 1. Data: 2004-11-04 10:25:20
    Temat: Czy należy się ekwiwalent za pranie odzieży ?
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Witam.
    Moje pytanie brzmi:
    Jeżeli powierzyłam pracownikom odzież roboczą, czy mam obowiązek wypłacać im
    ekwiwalent za pranie tej odzieży ? [Jeśli tak, to w jakiej wysokości i
    proszę o podstawę prawną.]

    Ktoś mi powiedział, że to zależy od zapisów w regulaminie pracy... Czy w
    takim razie zamiast tego ekwiwalentu, mogę np. kupować pracownikom proszek
    do prania ?

    Z góry dziękuję za odp
    Monia.

  • 2. Data: 2004-11-05 07:07:08
    Temat: Re: Czy należy się ekwiwalent za pranie odzieży ?
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "monia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ktoś mi powiedział, że to zależy od zapisów w regulaminie pracy... Czy w
    > takim razie zamiast tego ekwiwalentu, mogę np. kupować pracownikom

    Tak - możesz. Nie podam Ci podstawy prawnej ale moja żona tak robiła
    (uzgodnione z prawnikami).
    Kwestia - ile proszku - musi to być jakaś rozsądna norma żeby praconik nie
    zaskarżył.

  • 3. Data: 2004-11-07 22:14:39
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

> [...]
    im
    > ekwiwalent za pranie tej odzieży ? [Jeśli tak, to w jakiej wysokości i

    Podstawy nie pamiętam, ale po kontroli znajomej
    kazali wypłacić zaległy i ustalić go w dowolnej wysokości.

  • 4. Data: 2004-11-08 08:41:03
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kamila" <K...@2...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "monia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > im
    >

    > Podstawy nie pamiętam, ale po kontroli znajomej
    > kazali wypłacić zaległy i ustalić go w dowolnej wysokości.

    Tak właśnie powiedziała mi pani inspektorka z PIP w trakcie kontroli.
    Pani z Inspekcji była na tyle łaskawa, że przymknęła oko na brak zapisów w
    regulaminie pracy dotyczących gospodarki odzieżowej i dała mi tylko nakaz
    żeby to uzupełnić w postaci aneksu do regulaminu. W związku z tym, że
    mieliśmy na etacie zakładową krawcową a że ta miała niewiele w zakresie
    obowiązków, wymyśliliśmy wspólnie z panią z inspekcji, żeby pranie odzieży
    dorzucić do obowiązków tej krawcowej.
    I tak też zostało zapisane w regulaminie, Inspekcja pracy taki regulamin mi
    zatwierdziła i było ok.
    Problem w tym, że niedawno zwolniliśmy ów panią krawcową i co teraz ?
    Wolałabym się nie bawić w wypłacanie ekwiwalentów, stąd moje pytani o ten
    proszek. (nawiasem mówiąc proszek przecież i tak kupowaliśmy, tylko
    dostawała go krawcowa)
    Osobiście - sugerując się hitem z krawcową - nie widzę z tym proszkiem
    problemu, tylko skąd na Boga mam wiedzieć czy dobrze myślę...
    Do pani z PIP wolę nie dzwonić - bo jeszcze jej się zachce rekontroli ;)
    Jakby ktoś coś zdrowego w temacie wymyślił, proszę o wypowiedż
    Pozdrawiam, Monia.

  • 5. Data: 2004-11-09 10:20:07
    Od: "monia" <m...@o...pl>

> [...]
    > takim razie zamiast tego ekwiwalentu, mogę np. kupować pracownikom proszek

    Jak to w końcu jest z tym ekwiwalentem? obowiązek czy ewentualność ?
    Plisssss pomóżcie..
    sprawa jest dość pilna :(