  • 21. Data: 2003-02-01 09:47:24
    Temat: Re: Czy trzeba wpisywac jako kup wszystko ?
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b1em0s$7i7$1@news.tpi.pl...
    > A po co to robili? Mała (duża ) przepierka kasy

    BINGO !

  • 22. Data: 2003-02-01 11:11:34
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Pamiętaj że o ile rejestrowanie przychodu to twój obowiązek, o tyle
    > rejestrowanie kosztów i odliczanie VAT to przywilej.
    > Nie musisz, ale możesz.

    To ja idac tym tropem ma do Ciebie pytanie, czy w takim razie prawidłowe byłoby
    postępowanie (KPiR, VAT) że jako vatowiec nie
    odliczam VAT od faktur kosztowych (do vat-7 wpisuję tylko to z przychodu) a wszystkie
    fakty kosztowe, brutto (z vat), wpisuje od
    razu w KPiR jako koszt (czyli tak jak robilem to do czasu gdy mnie nie zavatowali) ?.

    Sark

  • 23. Data: 2003-02-01 11:26:13
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    berdycz <p...@b...pl> wrote:
    > BINGO !

    No to czekam na nagrodę.Adres wysyłkowy podam jak będzie konieczny,choć
    wolę odebrać osobiście,a szczególnie zależy mi na bankiecie z okazji
    rozdania nagród :-)))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 24. Data: 2003-02-01 13:11:06
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie! tą metodą nie można ominąć kasy, a to była duża sp.z o.o. o zasięgu
    krajowym z kilkoma oddziałami po Polsce.

    > Czekam na dalsze propozycje. :-)
    > Podpowiem: export., sprzedaż "bezrachunkowa", dumping.:-(

    A co oni sprzedawali na te faktury? Towary czy uslugi?
    Jezeli towary, to w jaki sposob prali pieniadze?

    Karol

  • 25. Data: 2003-02-01 13:14:27
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wszystkie fakty kosztowe, brutto (z vat), wpisuje od
    > razu w KPiR jako koszt (czyli tak jak robilem to do czasu gdy mnie nie zavatowali)
    ?.

    Ja się dołączam do pytania !!!!
    Chciałem by tak ze wszystkim robiła moja księgowa, a ona tak robi tylko z kwitkami z
    autostrady i podobnymi drobnostkami bez
    faktur:-))
    Ja CHĘTNIE zapłacę 100% mojego należnego 22% VATu!!!!!!!
    A naliczony sobie wsadzę w PIT !!!!!!!!
    Wolno mi ????????????????

    Niektórzy w wątku obok płakali, co zrobić, aby VAT do US nie wysyłać:-(

  • 26. Data: 2003-02-01 13:24:15
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > A co oni sprzedawali na te faktury? Towary czy uslugi?

    różnie

    > Jezeli towary, to w jaki sposob prali pieniadze?

    Chciałbyś wiedzieć?????
    Ja nie powiem, bo US czyta:-(((
    Zresztą w mediach o takich metodach było głośno !
    "import, export", przemyt....

  • 27. Data: 2003-02-01 13:28:02
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > No to czekam na nagrodę.Adres wysyłkowy podam jak będzie konieczny,choć
    > wolę odebrać osobiście,a szczególnie zależy mi na bankiecie z okazji
    > rozdania nagród :-)))

    Nagroda zwyczajowa: satysfakcja:-))
    Choć muszę przyznać, że mam do czynienia z fachowcem, :-)))
    Karol pyta jak to się robi?, Powiemy mu i innym ????

  • 28. Data: 2003-02-01 13:30:32
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli towary, to w jaki sposob prali pieniadze?

    przyznam, ze metoda była niedoskonała, bo wpadli...:-(
    Ale inni nad "poprawkami" pracują i dobrze im idzie:-))

    RywinGate wszystko przyćmiła...:-(

  • 29. Data: 2003-02-01 13:48:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ prawidłowe byłoby postępowanie (KPiR, VAT) że jako vatowiec nie
    >+ odliczam VAT od faktur kosztowych (do vat-7 wpisuję tylko to z przychodu)

    ...jak dotąd OK...

    >+ a wszystkie fakty kosztowe, brutto (z vat), wpisuje od
    >+ razu w KPiR jako koszt

    Sark, grupę niestarannie czytasz (ustawę też !).
    VAT jako koszt wolno zaliczyć wyłącznie w przypadkach przewidzianych
    przepisami ! Odliczać nie musisz, ale "w koszty" to nie bardzo.
    Znane mi przypadki dowolności (VAT do odliczenia lub w koszt):
    bilety komunikacyjne [koniec listy] :]

    >+ (czyli tak jak robilem to do czasu gdy mnie nie zavatowali) ?.

    Jak widać nie bardzo.

    A oświeć ty mnie, skąd taka chęć od podarowania VATu ??
    Masz 200 zł VATu do odliczenia;
    - jeśli odliczysz VAT to odzyskujesz 200zł
    - jeśli byłby to koszt, to co najwyżej odzyskujesz 80 zł (bo
    przy maksymalnej stawce 40 podatku dochodowego nie zapłacisz
    podatku od owych 200zł). Odpowiednio mniej (60 zł, 38 zł i nic)
    odzyskujesz mieszcząc się w niższych prograch...

    Kiepski biznes, IMHO !

    >+ Pozdrawiam

    wzjm, Gotfryd

  • 30. Data: 2003-02-01 13:51:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003, berdycz wrote:
    [...]
    >+ Ja się dołączam do pytania !!!!
    >+ Chciałem by tak ze wszystkim robiła moja księgowa, a ona tak robi
    >+ tylko z kwitkami z autostrady i podobnymi drobnostkami bez
    >+ faktur:-))

    No to ciesz się że masz lepszą księgową niż Latet :)

    >+ Ja CHĘTNIE zapłacę 100% mojego należnego 22% VATu!!!!!!!
    >+ A naliczony sobie wsadzę w PIT !!!!!!!!

    To odpowiedz na pytanie skąd ta chęć, szczegóły w sąsiednim poście...

    Nie, wolno podarować :> ale nie wliczyć w KUP !

    >+ Niektórzy w wątku obok płakali, co zrobić, aby VAT do US nie wysyłać:-(

    Znaczy, zamknąć DG ??

    pzdr, Gotfryd