  • 11. Data: 2003-01-31 20:03:35
    Temat: Re: Czy trzeba wpisywac jako kup wszystko ?
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    news:b1ek0b$h8s$1@news.tpi.pl...
    > Prosty przykład - kupuje w makro pieluchy dla dzieciaka. Nie moge tej
    > faktury ując w KPiR bo nie jest kosztem (zaznaczam że nie swaidcze usług

    A po co bierzesz i podpisujesz fakturę? z lenistwa? przyzwyczajenia?rozpędu?
    Jak ja w makro robię zakupy prywatne, to biorę "paragon", a fakturę tylko na te
    towary, które pójdą w koszta.

  • 12. Data: 2003-01-31 20:08:53
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Ok. Ale nawet gdyby, to za wystawinie lewej faktury niewiele Ci zrobią,
    > bo gonia za uszczuplenie dochodów budżetowych a nie ich zawyżenie.

    Ależ ja znam takiego co między innymi za to dostał parę miesięcy pierdla i wysoką
    grzywnę:-(

    "Lewość" tych faktur była trudna do wykrycia, bo wystawiali je na swoich klientów,
    którzy już cokolwiek u nich kupili !!!!!!!
    I po wystawieniu oryginały trafiały do rejestrów, płacono od nich podatki, a kopie do
    kosza:

    Zgadujcie dalej dlaczego wystawiali takie faktury !!!! :-))

  • 13. Data: 2003-01-31 20:20:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    którzy już cokolwiek u nich kupili !!!!!!!
    > I po wystawieniu oryginały trafiały do rejestrów, płacono od nich podatki, a kopie
    Khem... chyba oryginały do kosz a kopie do rejestrów, co?
    (ok, czepiam się :-))

    > Zgadujcie dalej dlaczego wystawiali takie faktury !!!! :-))
    Bo uciekali przed kasa fiskalną?

    Zgadłam?
    Co mozna wygrać? :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-01-31 20:23:07
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    berdycz <p...@b...pl> wrote:
    > "Lewość" tych faktur była trudna do wykrycia, bo wystawiali je na
    swoich
    > oryginały trafiały do rejestrów, płacono od nich podatki, a kopie do

    Ja nawet bym to wyłapał:-)) Skoro zostawiali oryginały w papierach,to
    sami na siebie naskarżyli.

    Paproki jakieś nie biznesmeny :-))
    A po co to robili? Mała (duża ) przepierka kasy
    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 15. Data: 2003-01-31 20:23:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > A po co bierzesz i podpisujesz fakturę? z lenistwa? przyzwyczajenia?rozpędu?
    O jezu, taki przykład. Pieluch też nie kupuję. Moje koty robia w piasek. :-)

    > Jak ja w makro robię zakupy prywatne, to biorę "paragon", a fakturę tylko na te
    towary, które pójdą w koszta.

    Adrian Mol mawiał "jak będziesz taki dosłowny to skończysz przy
    komputerach" :-))

    Maddy zona dosłownego informatyka

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2003-01-31 21:15:31
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > (ok, czepiam się :-))
    Masz rację, pomylilem się z rozpędu opisywania szczegółow:-(

    > Bo uciekali przed kasa fiskalną?

    Nie! tą metodą nie można ominąć kasy, a to była duża sp.z o.o. o zasięgu krajowym z
    kilkoma oddziałami po Polsce.

    Czekam na dalsze propozycje. :-)
    Podpowiem: export., sprzedaż "bezrachunkowa", dumping.:-(

  • 17. Data: 2003-01-31 21:32:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik hADeSik napisał:
    [...]
    >+ > Ciebie kontrolują, to sprawdzają również zapisy księgowe Twoich
    >+ > kontrahentów i porównują czy u nich są te same dokumenty zaksięgowane co
    >+ > u Ciebie).
    >+
    >+ Chyba jednak nie w tą stronę. Nie mam obowiązku przechowywania
    >+ dokumentów z których nie wywiodłam dla siebie żadnych korzyści
    >+ (odliczenie VAT, KUP).

    Ależ wywiodłaś.

    >+ I jeżeli sie okaże że ktos ma fakturę sprzedaży na moja firmę a ja jej
    >+ nie mam bo ani to KUP ani odliczenie VATu więc wywaliłam, to co?

    To znaczy, że są dwie możliwości:
    - faktura poszła "na DG", ale nie w KUP. Badania naukowe robiłaś
    albo projekt, który nie wypalił. Niemniej w takim wypadku
    f-ra IMHO przepisowe 7 lat powinna odleżeć, czyli ją masz.
    - faktura *nie* poszła na DG, tylko zużyłaś zakup "na cele
    osobiste podatniczki". W takim układzie pytam po dobroci
    gdzie jest faktura wewnętrzna, bo od marży VAT się Skarbowi
    należy ! *Od marży* którą jako uczciwa podatniczka zgodnie
    z zasadami naliczasz sobie tak jak każdmeu klientowi, prawdaż ? ;)

    >+ Bo ja od lat wywalam faktury z makro gdzie robie takze prywatne zakupy.
    >+ I co mi zrobią???

    J.w., jak wiesz MC&C przewidziało ten problem i paragony
    też wystawia ;) !

    >+ Mowie powaznie - co mi moga za to zrobić?

    Spróbuj najpierw się obronić przedemną, masz większe szanse
    niż z zawodowcami (od czepiania się) z US :)

    >+ I co zrobią Makro? Zakwestionuja sprzedaż? Oddadzą VAT i dochodowy?

    Ależ, ich nikt ścigał pewnie nie będzie.

    >+ Bardzo jestem ciekawa.

    Nie wiem kiedy odpowiesz :), więc przezornie uprzedzam że
    czas jakiś będę nieosiągalny (CC: mile widziane, no i brak
    odpowiedzi nie znaczy że mi pisanie odjęło :))

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-01-31 21:38:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ faktury ując w KPiR bo nie jest kosztem (zaznaczam że nie swaidcze usług
    >+ opieki nad dziecmi). Nie moge odliczyc VATu z tego samego powodu.

    Hmm... Powiadasz że poprzednim postem się pospieszyłem ??

    >+ Nie moge przeprowadzic operacji wpisania do KPiR a potem przekazania na
    >+ potrzeby własne i wystawienia faktury VAT, bo do tego dana rzecz musi
    >+ byc KUP w momencie zakupu.

    Maddy, czy ty przypadkiem nie stwierdziłaś że jak ktoś nie ma
    wpisanego w DG łatania rynien to mu rynien łatać nie wolno ?
    A jak nie ma wpisanej sprzedaży pieluch to mu nie wolno
    handlować pieluchami ??

    >+ Inaczej US wywali mi ja z KUP ale juz faktury przekazujacej towar na
    >+ własne potrzeby nie ruszy.

    Znaczitsja mam starannie przejrzeć mój wpis DG i sprawdzić
    czy przypadkiem nie sprzedałem (znaczy, klientom) czegoś
    czego nie mam we wpisie ???
    Ale pani w UM już mruczała że "kolejna linijka już do wpisu
    nie wejdzie" ;) !

    >+ Wpisanie takiej faktury do ksiązki spowoduje że od prywatnych zakupó
    >+ będe musiała zapłacić całkiem firmowy VAT i podatek dochodowy.
    >+ Czysta paranoja.
    >+
    >+ Jaka jest za to szansa że US przyjdzie sprawdzac czy mam u siebie ta
    >+ fakturę za pieluchy?

    A to inna sprawa :)

    >+ Pamiętaj że o ile rejestrowanie przychodu to twój obowiązek, o tyle
    >+ rejestrowanie kosztów i odliczanie VAT to przywilej.

    Znaczy, piszesz z przekonaniem... Hm...

    >+ Nie musisz, ale możesz.
    >+ O ile towary i materiały, które potem w róznej postaci sprzedajesz,
    >+ rejestrowac musisz (żeby nie było że kupujesz "na lewo" bez faktury bo
    >+ taniej) to niczego innego ujmowac w kosztach nie musisz.

    Toż pytam czy ci/mi/komuś wolno w koncu sprzedać pieluchy, nie mając
    we wpisie DG "sprzedaży pieluch"...
    Bo jakoś zawsze grupa była jednolicie zgodna że *można* bez wpisu.
    A w tym momencie... towar handlowy jak nic !

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2003-01-31 21:41:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ Ale, zeby Maddy za te pieluchy z Makro ciagali po sadach to juz lekka
    >+ przesada.

    :)

    >+ Co innego piekarz, ktory wywala do kosza fakture na kolejne kilka ton maki
    >+ :-)

    IMHO sprawa wygląda tak, że mogą się "czepiać". Co nie znaczy że
    skutecznie ! (Maddy to by pewnie zaczęła gryźć i tyle :)).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-01-31 21:43:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Ok. Ale nawet gdyby, to za wystawinie lewej faktury niewiele Ci zrobią,
    >+ bo gonia za uszczuplenie dochodów budżetowych a nie ich zawyżenie.

    ??
    Znaczy, tych wszystkich przepisów nt. "prania pieniędzy" to
    w .pl nie ma i głośna reklama jak to się w .pl walczy stanowi
    pic na wodę ??
    Coś nie dowierzam :[

    pzdr, Gotfryd