  • 1. Data: 2006-08-12 15:01:05
    Temat: Czynny żal
    Od: "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl>

    Po zakonczeniu DG dokumenty firmowe przechowywalem w domu, podczas remontu
    mieszkania zlozylem je, na czas remontu, w piwnicy.
    Niestety po remoncie zapomnialem o nich na jakis czas i ulegly one
    zniszczeniu.
    Zaraz po stwierdzeniu tegoż faktu złożyłem w US czynny żal, opisując całą
    zaistniałą sytuację.
    Po ok 2 miesiącach od złożenia czynego żalu, wpadł do mnie, jak huragan UKS
    w celu kontroli prawidłowości rozlicznia VAT-u.
    Poproszono mnie o dokumenty, oczywiście takowych nie miałem.
    Po 2 dniach otrzymałem pismo, że mam odtworzyć dokuentację, księgi podatkowe
    itp. itd.
    Oczywiście nie jestem w stanie odtworzyć kilkuset faktur, zakupowych,
    sprzedażowych i kosztowych.
    Jakie mogą czekać mnie konsekwencje w przypadku niespełnienia nakazu UKS
    oraz jakie mogą być konsekwencje wogóle tego czynu, tzn. nieumyślnego
    zniszczenia dokumentów?

  • 2. Data: 2006-08-12 16:20:12
    Temat: Re: Czynny żal
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-08-2006 o 17:01:05 posejdonn <rpp22@no_spam.o2.pl> napisał:

> [...]
    > UKS
    > w celu kontroli prawid?owo?ci rozlicznia VAT-u.
    > Poproszono mnie o dokumenty, oczywi?cie takowych nie mia?em.
    > Po 2 dniach otrzyma?em pismo, ?e mam odtworzyae dokuentacj?, ksi?gi
    > podatkowe
    > itp. itd.
    > Oczywi?cie nie jestem w stanie odtworzyae kilkuset faktur, zakupowych,
    > sprzeda?owych i kosztowych.
    > Jakie mog? czekaae mnie konsekwencje w przypadku niespe?nienia nakazu UKS
    > oraz jakie mog? byae konsekwencje wogóle tego czynu, tzn. nieumy?lnego

    W kodeksie karnym skarbowym sa wymienione sankcje, coś do 240 stawek
    dziennych itd.
    Czynny żal nie chroni przed tym dlatego iż obowiązek przechowywania masz
    nadal,
    czyli po złożeniu czynnego żalu jesteś chroniony tylko za okres do momentu
    złożenia.
    Tak czy siak ew mandat/grzywna będą mmusiał uwzględniać to że utraciłes
    dokumenty
    w wyapdku losowym, jednak mogą zarzucić Ci niezachowanie wystarczającej
    ostrożności.
    Zycząc Ci jak najlepiej jestem jednocześnie ciekaw jak skarbówka to
    potraktuje

  • 3. Data: 2006-08-12 23:10:57
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ostrożności.
    > Zycząc Ci jak najlepiej jestem jednocześnie ciekaw jak skarbówka to

    ??? jak nie odtworzysz dokumentów kosztowych to Ci je "wyrzucą"...
    a wtedy to nie będzie wykroczenie a przestępstwo czyli sąd...

    generalnie współczuję... czeka Ciebie wiele mc żmudnej pracy...

    pozdr. Darek

  • 4. Data: 2006-08-13 08:17:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-08-2006 o 01:10:57 Dariusz Stefan <s...@g...pl> napisał:

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > ??? jak nie odtworzysz dokumentów kosztowych to Ci je "wyrzuc?"...
    > a wtedy to nie b?dzie wykroczenie a przest?pstwo czyli s?d...

    To jest zagrożone grzywną, chyba że przypadek mniejszej wagi.
    Zakładając że sporo odtworzy to nie musi się chyba tak źle skończyć.
    US może nałożyć mandat nawet za przestępstwo jeśli nie jest zagrożone
    więzieniem,
    natomiast sąd będzie musiał wziąść pod uwagę okoliczności.
    Będzie sporo roboty ale jeśli to państwo nie jest do końca zepsute
    to powinno to się dać jakoś przejść i żyć dalej...

  • 5. Data: 2006-08-13 18:46:44
    Od: "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a wtedy to nie będzie wykroczenie a przestępstwo czyli sąd...
    >
    > generalnie współczuję... czeka Ciebie wiele mc żmudnej pracy...

    Do Darka

    Analogicznie rozumując Twoją odpowiedź, mogę nie odtworzyć wszystkich faktur
    zakupowych i kosztowych, więc teoretycznie VAT i PD wyjdzie mniejszy, zwrócą
    mi wtedy nadpłacone podatki? :)))
    Wiem, że sprawa nie jest łatwa, ale US czy też UKS nie może ot tak sobie
    wyrzucić faktur, które im nie pasują. (chyba)

    Do "t"

    Dlaczego mają mnie ukarać chociażby grzywną, jeżeli to nie US odkrył
    wykroczenie/przestępstwo skarbowe?
    A "instytucja" czynnego żalu m.in. jest po to, że jeśli sam ujawnisz "zło"
    wyrządzone, opiszesz wszystkie zaistniałe okoliczności, wyrazisz skruchę
    itp. itd., to nie mają prawa Cię ukarać.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-08-13 19:01:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-08-2006 o 20:46:44 posejdonn <rpp22@no_spam.o2.pl> napisał:

    > Do "t"
    >
    > Dlaczego maj? mnie ukaraae chocia?by grzywn?, je?eli to nie US odkry?
    > wykroczenie/przest?pstwo skarbowe?
    > A "instytucja" czynnego ?alu m.in. jest po to, ?e je?li sam ujawnisz
    > "z?o"
    > wyrz?dzone, opiszesz wszystkie zaistnia?e okoliczno?ci, wyrazisz skruch?
    > itp. itd., to nie maj? prawa Ci? ukaraae.

    Dlatego nie wypełniasz obowiązeku przechowywania dokumentów.
    "Wybaczony" został Ci okres do złożenia czynnego żalu natomiast
    od tego momentu już nie masz jak się obronić.

  • 7. Data: 2006-08-13 19:34:11
    Od: "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl>

    > Dlatego nie wypełniasz obowiązeku przechowywania dokumentów.
    > "Wybaczony" został Ci okres do złożenia czynnego żalu natomiast
    > od tego momentu już nie masz jak się obronić.

    Ok, zgoda, lecz urzędnicy skarbowi, jako istoty rozumne, są chyba w stanie
    zrozumiećm że jak się coś straciło, to już nie ma czego chronić. Prawda?
    Teoretyzując już całkiem teraz, to US może żądać co tydzień ode mnie
    dokumentów, za każdy miesiąc z osobna, począwszy od stycznia, roku 2004 i
    karać mnie odpowiednio w każdym tygodniu za każdy miesiąc.
    Paranoja :)))

  • 8. Data: 2006-08-13 20:31:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-08-2006 o 21:34:11 posejdonn <rpp22@no_spam.o2.pl> napisał:

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ok, zgoda, lecz urz?dnicy skarbowi, jako istoty rozumne, s? chyba w
    > stanie
    > zrozumieaem ?e jak si? co? straci?o, to ju? nie ma czego chroniae. Prawda?
    > Teoretyzuj?c ju? ca?kiem teraz, to US mo?e ??daae co tydzie? ode mnie
    > dokumentów, za ka?dy miesi?c z osobna, pocz?wszy od stycznia, roku 2004 i
    > karaae mnie odpowiednio w ka?dym tygodniu za ka?dy miesi?c.
    > Paranoja :)))

    Ja się z Tobą zgadzam, sam mam teraz okres przebojowo-skarbowy,
    natomiast sytuacja wygląda tak jak wygląda i nic nie poradzę...

  • 9. Data: 2006-08-14 09:14:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    posejdonn wrote:

    > Analogicznie rozumując Twoją odpowiedź, mogę nie odtworzyć wszystkich
    > faktur zakupowych i kosztowych, więc teoretycznie VAT i PD wyjdzie
    > mniejszy, zwrócą mi wtedy nadpłacone podatki? :)))

    Coś ci się chyba pomyliło! Jeśli wyrzucisz faktury kosztowe to VAT i PD
    wyjdzie większy.

> [...]
    > "zło" wyrządzone, opiszesz wszystkie zaistniałe okoliczności, wyrazisz
    > skruchę itp. itd., to nie mają prawa Cię ukarać.

    Właśnie cały problem jest w tym "itp. itd.". Obejmuje to między innymi
    uregulowanie zobowiązań *przed* złożeniem czynnego żalu. W twoim
    wypadku oznacza to wyrzucenie z kosztów i zapłacenie podatku od tych
    faktur, których nie zdołałeś odtworzyć. I powtrzam PRZED złożeniem
    czynnego żalu.

  • 10. Data: 2006-08-14 12:35:38
    Od: "Robert" <briesen[nospam]@o2.pl>

    > Coś ci się chyba pomyliło! Jeśli wyrzucisz faktury kosztowe to VAT i PD
    > wyjdzie większy.

    Jeżeli nie odtworzę wszystkich faktur zakupu i sprzedaży (a tak napisałem),
    to jakim cudem wyjdzie podatek większy?

> [...]
    > wypadku oznacza to wyrzucenie z kosztów i zapłacenie podatku od tych
    > faktur, których nie zdołałeś odtworzyć. I powtrzam PRZED złożeniem

    Przed złożeniem czynnego żalu miałem uregulowane wszystko w US, z mojej
    strony byłem na zero, natomiast US, jest mi winien kilkanście złotych VAT-u.