    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - co mi przejdzie jako KUP ?
    Date: Sun, 28 Oct 2007 12:23:47 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Ubranie ROBOCZE?
    > Czyli takie, które NIE NADAJE się do wykorzystania w celach osobistych??
    Cóż, tutaj jest pułapka. Oczywiście nie mówię o ubraniu roboczym typu
    "strój strażaka" albo "fartuch spawacza" itp specjalistyczne wynalazki.
    Może dla jednego dzinsy są ubraniem roboczym, bo w celach osobistych nie
    ubrałby niczego poza dresem lub garniturem, a dla kogoś innego ubraniem
    roboczym jest garnitur bo taką ma pracę, i twierdzi że do osobistego
    użytku się garnitur nie nadaje... Oczywiście US będzie miał zupełnie
    odmienne zdanie o "nienadawaniu się" ;)
    W moim przypadku - często muszę sterczeć na zimnie i wietrze, czasem i
    deszczu, naprawiając sprzęt klienta. A nadchodzi zima, więc będzie
    jeszcze gorzej. Kurtka "robocza" niczym się prawie nie różni od kurtki
    "zwykłej", jak sie ktoś ubierze i będzie wykorzystywać w celach
    osobistych - to nikt się nie zorientuje. Czy jak zakupię ciuchy w
    typowej hurtowni "ubrania ochronne, sprzet bhp, itp" i na fakturze
    będzie "kurtka robocza" - to spać mogę spokojnie? Pozornie tak... A co,
    gdy stwierdzę że solidna kurtka np z Reserved będzie równie dobra, a
    połowe tańsza, i chciałbym w takiej pracować? Tutaj już czuję problemy...

    > A co, książka to niby nie WNiP? :)
    > Kryterium jest proste - to PODATNIK decyduje, czy coś tańszego od progu
    > (od dłuższego czasu - 3500 zł) zaliczyć do WNiP, czy *mimo* że to jest
    > WNiP traktować jako "zwykły koszt".
    Tak, nie napisałem tego, ale mówimy o sprawach często za >3500, i to euro...

    > Nie masz aby zaległości w przeczytaniu ustawy o podatku dochodowym?
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > ...i art. "kosztowe" (22 do 23) polecam na początek :)
    Parę razy czytałem, przyznaję - dawno temu, przy zakładaniu
    działalności... Gdyby do spraw technicznych dokumentacje były tak samo
    czytelnie pisane co ustawy... do tej pory nie wszyscy umieliby zrobić
    koło, a co wykonanie to kształt trochę inny by wychodził ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173