    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG (nazwa S.C. a dwie rejestracje)
    Date: Mon, 7 Oct 2002 10:43:15 +0200

    On Sun, 6 Oct 2002, Jacek wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >+ > On Thu, 3 Oct 2002, Jacek wrote:
    >+ >> + Słusznie prawisz.Przedsiębiorcą jesteś Ty czyli Gotfryd Smolik a
    >+ >> nie + jakaś firma.(oczywiście dotyczy to tylko DG jako osoba
    >+ >> fizyczna).
    >+ >
    >+ > Mniemam że niekoniecznie.
    >+
    >+ tego nie rozumiem

    Po prostu:
    wpis == nazwa przedsiębiorcy
    i *nie* chodzi tu o *same* imie i nazwisko.
    Wpis *wymaga* podania nazwy i zdaje się że prosiłem
    o wyjaśnienie jak można prowadzić *dwie* DG (swoją i S.C.)
    pod jedną nazwą - bo aczkolwiek takiej możliwości nie podważam
    to nie rozumiem jak może być zgodna z PDG :)

    >+ >> + Nazwa
    >+ >> + pod którą będziesz działał to rzecz wtórna-notabene używana
    >+ >> niezgodnie + z przepisami.
    >+ >
    >+ > Możesz podać - z jakimi przepisami ?
    >+ > Będę wiedział z jakim przepisem jest niezgodny art.4.7 prawa
    >+ > działalności gopodarczej (żeby daleko nie szukać):
    [...cytat z PDG...]
    >+ Widzisz sam chyba że firma a nazwa to dwa różne pojęcia.

    Nie wnoszę zastrzeżeń.
    Przyznaję że potocznie używa się określenia "firma" na
    określenie "nazwy DG osoby fizycznej", że zdarza się to również
    mi i że w swietle wałkowanych przepisów jest to nieprawidłowe.
    Zeznaję że od momentu kiedy to zastrzeżenie się pojawiło
    staram się *uważnie* żeby nie napisać "firma" tam gdzie
    myślę "nazwa pod którą..." - i prawidłowo piszę "nazwa" a ty
    mnie ciagle "firmą" straszysz... :[
    Może być ?
    To teraz prosimy na dywanik ciebie :) i ściśle trzymając się
    litery prawa i postu: poproszę szczegółowo w odniesieniu
    do *nazwy DG osoby fizycznej" (co do której napisałeś że jest
    używana "niezgodnie z przepisami" - zanaczam, *nazwa*, nie
    *firma* !) - jakie to przepisy ?

    >+ Jeśli chodzi o przepisy to KH i KC .

    Jak KH może regulować nazwę DG osoby fizycznej, skoro
    takiej DG nie dotyczy ? IMO wykluczone.
    KC - w którym miejscu ?

    >+ My tu sobie tak używamy słowa firma, a w przypadku osób fizycznych takie
    >+ pojęcie jest nieuprawnione.

    No tośmy sobie wyjaśnili: być może i mnie się zdarza "tak sobie
    użyć określenia firma" - ale w tekście który cytujesz (nic nie
    ciąłem) jest dość wyraźnie: "nazwa". Nie "firma". A piszesz
    że jest "niezgodne z przepisami".

    >+ Nazwa (ja to tak rozumię) to np Wyrób Rzeczy
    >+ Zbędnych " XXXX" i dalej nazwisko i imię zgodnie z przepisem który
    >+ cytujesz.

    Miło mi :)
    PDG wymaga podania owej "nazwy" na wniosku rejestracyjnym DG, tak ?
    No to wracając do meritum: jak to się robi że na DG OF i S.C.
    mające różne "nazwy DG" (PDG tego wymaga - nazwa nie może
    wprowadzać w błąd przez to że jest taka sama dla dwu powiązanych
    podmiotów) możesz mieć *jeden* wniosek o DG w UM/UG ?

    >+ To że kroś dopisuje sobie do nazwiska jakiś dodatek,nieświadczy że jest
    >+ jest Firmą.

    *NIE PODWAŻAM*
    Mogę jeszcze napisać drukiem rozstrzelonym :)

    Natomiast *powątpiewam* w możliwość dokonania rejestracji *bez*
    podania "nazwy DG", bo jak na mój gust byłoby to niezgodne
    z Ustawą PDG; a na grupie taka sugestia pojawiała się *wielokroć*
    - więc usiłuję się dowiedzieć od tak twierdzących na co mają wpis.
    Osobiście pojerzewam że jedną z DG (jednoosobową lub S.C.)
    wykonują poniekąd nielegalnie - ale moge się mylić :]

    >+ Zauważ jeszcze jedną dość charakterystyczną rzecz-jak jeśteś
    >+ "traktowany" w US.Założę się że na wszystkich kwitach jesteś Gotfryd
    >+ Smolik a nie "YYYYYY"

    Ależ, sir. Weźmy taki PIT-5.
    Strona 1: oczywiście, G.S. we własnej osobie, bo rozlicza się
    (tu akurat z podatku) ze wszystkich dochodów. Po prostu:
    zwyczajne podsumowanie; równie dobrze każdy podmiot płacący
    (cokolwiek, nie tylko podatki) gdzieś takie podsumowanie
    zazwyczaj robi :)
    Ale obracamy na stronę 3, punt K i zaczyna się:
    66. nazwa pełna
    75. nazwa pełna
    (obracamy)
    85. nazwa pełna
    101. nazwa pełna

    Jak sądzisz, pomijając kwestię że niektóre rubryki mam puste
    - to czy w wypełnianych wpisuję "Gotfryd Smolik" ?
    ;)

    Fakt że S.C. "nie płaci podatku" :) powoduje że również
    nie ma "kwita PIT-5 dla S.C." - ale nie, że jej *nazwa*
    jest pomijana.

    >+ Przedsiębiorca zaś to ogólne określenie odnoszące się do wszystkich
    >+ prowadzących DG bez względu na jej formę.

    Zgoda.

    >+ Widać też w cytowanym przepisie,że osoba fizyczna jest wymieniona
    >+ z "imienia" czyli są jakieś różnice.

    Dwie sprawy:
    - DG "osobista" wymaga podania nazwiska/nazwisk "osób zamieszanych"
    Jak dla mnie zrozumiałe - aby zapobiec wprowadzaniu w błąd osób
    trzecich
    - każda DG, w tym każda DG osób fizycznych *osobno* wymaga
    *osobnej* nazwy, co dla mnie też jest zrozumiałe.

    >+ Wprowadzenie do ustawy słowa nazwa to jest to nowum,które w nieśmiały
    >+ sposób zauważa rzeczywistość.

    1. Zeznaję że być może mam mało doświadczenia z czasów zaprzeszłych
    i zzaprzeszłych - :), powiedzmy że 4 czy 10 lat temu nie miałem
    styczności z DG OF w ogóle. Nie oznacza to braku styczności
    z podatkami, rachunkami i innymi umowami o dzieło (na przykład) :)
    2. *Na dziś* IMO U.PDG *wymaga* nazwy DG, w tym każdej DG OF *osobno*.
    3. Rejestracja obejmuje "nazwę przedsiębiorcy", czyli rzeczonej
    unikalnej nazwy DG
    4. Usiłuję dojść jak to jest możliwe, że grupowicze twierdzą
    iż można prowadzić DG jednoosobową i do tego kilka S.C.
    na *jednym* wpisie w UM/UG
    5. Ty coś wspominasz że "nazwa DG" jest niezgodna (wróć: że "używanie
    nazwy DG") z jakimiś przepisami

    Nadto:
    - wyjasniliśmy że używanie określenie "firma" w odniesieniu
    do "nazwy DG" wygląda na nieuprawnione
    - zeznałem że być może użyłem niewłaściwego określenia (czyli
    "firma") raz czy drugi - ale teraz staram się jak mogę,
    i pomimo że piszę "nazwa" ty piszesz że "nieuprawnione"....

    Mogę prosić o jakiś bliższy namiar ?

    :) !

    Pozdrowienia, Gotfryd