    From: "Jacek" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG (nazwa S.C. a dwie rejestracje)
    Date: Wed, 9 Oct 2002 18:28:05 +0200
    <P...@i...stanpol.com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Po prostu:
    > wpis == nazwa przedsiębiorcy
    > i *nie* chodzi tu o *same* imie i nazwisko.
    Czy coś takiego nie jest nazwą np "Roboty ziemne -Jaś Kowalski" lub
    "Krawiectwo męskie -Zenon Nowak".Jeśli tak to gdzie tu jakaś unikalna
    nazwa?
    > Wpis *wymaga* podania nazwy i zdaje się że prosiłem
    > o wyjaśnienie jak można prowadzić *dwie* DG (swoją i S.C.)
    > pod jedną nazwą - bo aczkolwiek takiej możliwości nie podważam
    > to nie rozumiem jak może być zgodna z PDG :)

    Ja tak mam . Prowadzę DG jako OF pod nazwą "XXX" i jednocześnie spółkę
    cywilną o nazwie "XXX" i obydwie te DG mam na jednym wpisie wystawionym
    oczywiście na moje tylko nazwisko

    > Przyznaję że potocznie używa się określenia "firma" na
    > określenie "nazwy DG osoby fizycznej", że zdarza się to również
    > mi i że w swietle wałkowanych przepisów jest to nieprawidłowe.

    I mi też-przepraszam

    > To teraz prosimy na dywanik ciebie :) i ściśle trzymając się
    > litery prawa i postu: poproszę szczegółowo w odniesieniu
    > do *nazwy DG osoby fizycznej" (co do której napisałeś że jest
    > używana "niezgodnie z przepisami" - zanaczam, *nazwa*, nie
    > *firma* !) - jakie to przepisy ?

    patrz wyżej-z rozpędu pisałem potocznym językiem,mając co innego na
    myśli.

    > PDG wymaga podania owej "nazwy" na wniosku rejestracyjnym DG, tak ?
    A który art wymaga? Ja znalazłem tylko, nazwa jako jeden z elementów
    określających przedsiębiorcę,natomiast nie mogę znaleźć nakazu
    posługiwania się "nazwą".Poza tym nie widzę też definicji lub chociażby
    wyjaśnienia co ustawodawca miał na myśli posługując się takim
    określeniem.Jak pisałem wcześniej dla mnie nazwa może znaczyć zakres
    działalności np "Kowalstwo artystyczne i dalej imię i nazwisko" I to
    kowalstwo to wedle mnie robi już za nazwę.

    > No to wracając do meritum: jak to się robi że na DG OF i S.C.
    > mające różne "nazwy DG" (PDG tego wymaga - nazwa nie może
    > wprowadzać w błąd przez to że jest taka sama dla dwu powiązanych
    > podmiotów) możesz mieć *jeden* wniosek o DG w UM/UG ?

    W zaświadczeniu o wpisie jest duuużo miejsca i można upchnąć tam wiele.A
    co stoi na przeszkodzie aby w EDG figurował G.S. (przepraszam za użycie
    tylko inicjałów) jako OF prowadząca DG pod nazwą "yyy" i G.S. prowadzący
    DG w x spółkach cywilnych w/g schematu
    "ZZZ" S.C.
    "MMM" S.C. itd.
    Ja mam tak w swoim wpisie (co nie jest dowodem w sprawie)
    > Natomiast *powątpiewam* w możliwość dokonania rejestracji *bez*
    > podania "nazwy DG",

    Ja nie mam wątpliwości że tak można.Wystarczy nazwisko, imię i drobny
    dodatek np sklep spożywczy, który możemy potraktować jako nazwę.

    .
    > Osobiście pojerzewam że jedną z DG (jednoosobową lub S.C.)
    > wykonują poniekąd nielegalnie - ale moge się mylić :]

    Lepiej nie,ale jednak się mylisz.

    > Ależ, sir. Weźmy taki PIT-5.
    > Strona 1: oczywiście, G.S. we własnej osobie, bo rozlicza się
    > (tu akurat z podatku) ze wszystkich dochodów. Po prostu:
    > zwyczajne podsumowanie; równie dobrze każdy podmiot płacący
    > (cokolwiek, nie tylko podatki) gdzieś takie podsumowanie
    > zazwyczaj robi :)

    > Jak sądzisz, pomijając kwestię że niektóre rubryki mam puste
    > - to czy w wypełnianych wpisuję "Gotfryd Smolik" ?

    W zupełności wystarczy. A w VAT-7 jak jest dla OF.? Nawet datę urodzenia
    podajesz.
    Temat druków to osobna bajka.

    > Fakt że S.C. "nie płaci podatku" :) powoduje że również
    > nie ma "kwita PIT-5 dla S.C." - ale nie, że jej *nazwa*
    > jest pomijana.

    Po prostu jest dla US nieistotna.Dla US OF prowadząca DG to imię i
    nazwisko (NIP lub PESEL)-reszta to zbędne dodatki i słusznie zresztą.

    > 2. *Na dziś* IMO U.PDG *wymaga* nazwy DG, w tym każdej DG OF *osobno*.
    > 3. Rejestracja obejmuje "nazwę przedsiębiorcy", czyli rzeczonej
    > unikalnej nazwy DG
    Gdzie to jest napisane-wymaga?
    > 4. Usiłuję dojść jak to jest możliwe, że grupowicze twierdzą
    > iż można prowadzić DG jednoosobową i do tego kilka S.C.
    > na *jednym* wpisie w UM/UG

    Bo tak jest w rzeczywistości.Jako przedsiębiorca zarejestrowny jest
    Gotfryd Smolik, a nie jego działalności.Co robi G.S. to mniej
    istotne,ale powinien to podać do wiadomości w swoim wpisie.Rejestracji
    podlega przedsiębiorca,a nie jego DG (zostawmy koncesje i inne
    akcyzy-:)))

    Do reszty grzechów się przyznaję i obiecuję być bardziej ostrożny w
    mieszaniu pojęć, które to mieszanie sam oprotestowałem

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.