  • 21. Data: 2002-10-04 15:19:04
    Temat: Re: DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 3 Oct 2002 13:08:55 +0200), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Hm... Nie wiem jak rozumieć...
    > Prawo działalności gospodarczej, art.4.7:
    >+++
    >7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    >wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    >przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.
    >---
    > Niby S.C. przedsiębiorcą nie jest, no to nakazowi nie
    >podlega... Czyli "podlewanie kwiatków Jan Nowak, Jerzy Kowalski"
    >byłoby w sam raz, tak ?

    No chyba tak. W każdym razie ja tak mam... I myślę, że o jedno SC się
    nie będą czepiać, bo niektórzy wpisują mi to automatycznie, inni mają
    bo tak było kiedyś...

    > -:)

    Ty, Ty naprawdę masz oczy pod nosem? :^)

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 22. Data: 2002-10-04 20:03:35
    Temat: OT: DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Oct 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > -:)
    >+
    >+ Ty, Ty naprawdę masz oczy pod nosem? :^)

    Nie, a co - M$ jakąś inną ikonkę przytentegował ??
    (ja piszę otwartym tekstem :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-10-05 08:52:13
    Temat: Re: OT: DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 4 Oct 2002 22:03:35 +0200), Gotfryd Smolik
> [...]

    >On Fri, 4 Oct 2002, Tristan Alder wrote:
    >[...]
    >
    > Nie, a co - M$ jakąś inną ikonkę przytentegował ??

    No ja też... Z MSem mam tylko wspólny Windows...
    Ale normalnie człowiek ma twarz taką:

    :-) ewentualnie z profilu :^)

    u Ciebie jest najpierw NOS, a potem oczy, o tak -:)

    Więc albo ci oczy obwisły (od czytania Experta) albo masz wadę
    genetyczną ;^)

  • 24. Data: 2002-10-06 12:41:01
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Mniemam że niekoniecznie.

    tego nie rozumiem

> [...]
    > wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i
    > nazwisko przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność

    Widzisz sam chyba że firma a nazwa to dwa różne pojęcia.Jeśli chodzi o
    przepisy to KH i KC .
    My tu sobie tak używamy słowa firma, a w przypadku osób fizycznych takie
    pojęcie jest nieuprawnione.Nazwa (ja to tak rozumię) to np Wyrób Rzeczy
    Zbędnych " XXXX" i dalej nazwisko i imię zgodnie z przepisem który
    cytujesz.
    To że kroś dopisuje sobie do nazwiska jakiś dodatek,nieświadczy że jest
    jest Firmą.Zauważ jeszcze jedną dość charakterystyczną rzecz-jak jeśteś
    "traktowany" w US.Założę się że na wszystkich kwitach jesteś Gotfryd
    Smolik a nie "YYYYYY"
    Przedsiębiorca zaś to ogólne określenie odnoszące się do wszystkich
    prowadzących DG bez względu na jej formę.
    Widać też w cytowanym przepisie,że osoba fizyczna jest wymieniona z
    "imienia" czyli są jakieś różnice.
    Wprowadzenie do ustawy słowa nazwa to jest to nowum,które w nieśmiały
    sposób zauważa rzeczywistość.

    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 25. Data: 2002-10-07 08:43:15
    Temat: Re: DG (nazwa S.C. a dwie rejestracje)
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Oct 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ >> + Słusznie prawisz.Przedsiębiorcą jesteś Ty czyli Gotfryd Smolik a
    >+ >> nie + jakaś firma.(oczywiście dotyczy to tylko DG jako osoba

    Po prostu:
    wpis == nazwa przedsiębiorcy
    i *nie* chodzi tu o *same* imie i nazwisko.
    Wpis *wymaga* podania nazwy i zdaje się że prosiłem
    o wyjaśnienie jak można prowadzić *dwie* DG (swoją i S.C.)
    pod jedną nazwą - bo aczkolwiek takiej możliwości nie podważam
    to nie rozumiem jak może być zgodna z PDG :)

> [...]
    >+ > Będę wiedział z jakim przepisem jest niezgodny art.4.7 prawa
    >+ > działalności gopodarczej (żeby daleko nie szukać):
    [...cytat z PDG...]
    >+ Widzisz sam chyba że firma a nazwa to dwa różne pojęcia.

    Nie wnoszę zastrzeżeń.
    Przyznaję że potocznie używa się określenia "firma" na
    określenie "nazwy DG osoby fizycznej", że zdarza się to również
    mi i że w swietle wałkowanych przepisów jest to nieprawidłowe.
    Zeznaję że od momentu kiedy to zastrzeżenie się pojawiło
    staram się *uważnie* żeby nie napisać "firma" tam gdzie
    myślę "nazwa pod którą..." - i prawidłowo piszę "nazwa" a ty
    mnie ciagle "firmą" straszysz... :[
    Może być ?
    To teraz prosimy na dywanik ciebie :) i ściśle trzymając się
    litery prawa i postu: poproszę szczegółowo w odniesieniu
    do *nazwy DG osoby fizycznej" (co do której napisałeś że jest
    używana "niezgodnie z przepisami" - zanaczam, *nazwa*, nie
    *firma* !) - jakie to przepisy ?

    >+ Jeśli chodzi o przepisy to KH i KC .

    Jak KH może regulować nazwę DG osoby fizycznej, skoro
    takiej DG nie dotyczy ? IMO wykluczone.
    KC - w którym miejscu ?

    >+ My tu sobie tak używamy słowa firma, a w przypadku osób fizycznych takie
    >+ pojęcie jest nieuprawnione.

    No tośmy sobie wyjaśnili: być może i mnie się zdarza "tak sobie
    użyć określenia firma" - ale w tekście który cytujesz (nic nie
    ciąłem) jest dość wyraźnie: "nazwa". Nie "firma". A piszesz
    że jest "niezgodne z przepisami".

    >+ Nazwa (ja to tak rozumię) to np Wyrób Rzeczy
    >+ Zbędnych " XXXX" i dalej nazwisko i imię zgodnie z przepisem który
    >+ cytujesz.

    Miło mi :)
    PDG wymaga podania owej "nazwy" na wniosku rejestracyjnym DG, tak ?
    No to wracając do meritum: jak to się robi że na DG OF i S.C.
    mające różne "nazwy DG" (PDG tego wymaga - nazwa nie może
    wprowadzać w błąd przez to że jest taka sama dla dwu powiązanych
    podmiotów) możesz mieć *jeden* wniosek o DG w UM/UG ?

    >+ To że kroś dopisuje sobie do nazwiska jakiś dodatek,nieświadczy że jest
    >+ jest Firmą.

    *NIE PODWAŻAM*
    Mogę jeszcze napisać drukiem rozstrzelonym :)

    Natomiast *powątpiewam* w możliwość dokonania rejestracji *bez*
    podania "nazwy DG", bo jak na mój gust byłoby to niezgodne
    z Ustawą PDG; a na grupie taka sugestia pojawiała się *wielokroć*
    - więc usiłuję się dowiedzieć od tak twierdzących na co mają wpis.
    Osobiście pojerzewam że jedną z DG (jednoosobową lub S.C.)
    wykonują poniekąd nielegalnie - ale moge się mylić :]

    >+ Zauważ jeszcze jedną dość charakterystyczną rzecz-jak jeśteś
    >+ "traktowany" w US.Założę się że na wszystkich kwitach jesteś Gotfryd
    >+ Smolik a nie "YYYYYY"

    Ależ, sir. Weźmy taki PIT-5.
    Strona 1: oczywiście, G.S. we własnej osobie, bo rozlicza się
    (tu akurat z podatku) ze wszystkich dochodów. Po prostu:
    zwyczajne podsumowanie; równie dobrze każdy podmiot płacący
    (cokolwiek, nie tylko podatki) gdzieś takie podsumowanie
    zazwyczaj robi :)
    Ale obracamy na stronę 3, punt K i zaczyna się:
    66. nazwa pełna
    75. nazwa pełna
    (obracamy)
    85. nazwa pełna
    101. nazwa pełna

    Jak sądzisz, pomijając kwestię że niektóre rubryki mam puste
    - to czy w wypełnianych wpisuję "Gotfryd Smolik" ?
    ;)

    Fakt że S.C. "nie płaci podatku" :) powoduje że również
    nie ma "kwita PIT-5 dla S.C." - ale nie, że jej *nazwa*
    jest pomijana.

    >+ Przedsiębiorca zaś to ogólne określenie odnoszące się do wszystkich
    >+ prowadzących DG bez względu na jej formę.

    Zgoda.

    >+ Widać też w cytowanym przepisie,że osoba fizyczna jest wymieniona
    >+ z "imienia" czyli są jakieś różnice.

    Dwie sprawy:
    - DG "osobista" wymaga podania nazwiska/nazwisk "osób zamieszanych"
    Jak dla mnie zrozumiałe - aby zapobiec wprowadzaniu w błąd osób
    trzecich
    - każda DG, w tym każda DG osób fizycznych *osobno* wymaga
    *osobnej* nazwy, co dla mnie też jest zrozumiałe.

    >+ Wprowadzenie do ustawy słowa nazwa to jest to nowum,które w nieśmiały
    >+ sposób zauważa rzeczywistość.

    1. Zeznaję że być może mam mało doświadczenia z czasów zaprzeszłych
    i zzaprzeszłych - :), powiedzmy że 4 czy 10 lat temu nie miałem
    styczności z DG OF w ogóle. Nie oznacza to braku styczności
    z podatkami, rachunkami i innymi umowami o dzieło (na przykład) :)
    2. *Na dziś* IMO U.PDG *wymaga* nazwy DG, w tym każdej DG OF *osobno*.
    3. Rejestracja obejmuje "nazwę przedsiębiorcy", czyli rzeczonej
    unikalnej nazwy DG
    4. Usiłuję dojść jak to jest możliwe, że grupowicze twierdzą
    iż można prowadzić DG jednoosobową i do tego kilka S.C.
    na *jednym* wpisie w UM/UG
    5. Ty coś wspominasz że "nazwa DG" jest niezgodna (wróć: że "używanie
    nazwy DG") z jakimiś przepisami

    Nadto:
    - wyjasniliśmy że używanie określenie "firma" w odniesieniu
    do "nazwy DG" wygląda na nieuprawnione
    - zeznałem że być może użyłem niewłaściwego określenia (czyli
    "firma") raz czy drugi - ale teraz staram się jak mogę,
    i pomimo że piszę "nazwa" ty piszesz że "nieuprawnione"....

    Mogę prosić o jakiś bliższy namiar ?

    :) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 26. Data: 2002-10-09 16:28:05
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Po prostu:
    > wpis == nazwa przedsiębiorcy
    > i *nie* chodzi tu o *same* imie i nazwisko.
    Czy coś takiego nie jest nazwą np "Roboty ziemne -Jaś Kowalski" lub
    "Krawiectwo męskie -Zenon Nowak".Jeśli tak to gdzie tu jakaś unikalna
    nazwa?
    > Wpis *wymaga* podania nazwy i zdaje się że prosiłem
    > o wyjaśnienie jak można prowadzić *dwie* DG (swoją i S.C.)
    > pod jedną nazwą - bo aczkolwiek takiej możliwości nie podważam
    > to nie rozumiem jak może być zgodna z PDG :)

    Ja tak mam . Prowadzę DG jako OF pod nazwą "XXX" i jednocześnie spółkę
    cywilną o nazwie "XXX" i obydwie te DG mam na jednym wpisie wystawionym
    oczywiście na moje tylko nazwisko

    > Przyznaję że potocznie używa się określenia "firma" na
    > określenie "nazwy DG osoby fizycznej", że zdarza się to również
    > mi i że w swietle wałkowanych przepisów jest to nieprawidłowe.

    I mi też-przepraszam

> [...]
    > do *nazwy DG osoby fizycznej" (co do której napisałeś że jest
    > używana "niezgodnie z przepisami" - zanaczam, *nazwa*, nie

    patrz wyżej-z rozpędu pisałem potocznym językiem,mając co innego na
    myśli.

    > PDG wymaga podania owej "nazwy" na wniosku rejestracyjnym DG, tak ?
    A który art wymaga? Ja znalazłem tylko, nazwa jako jeden z elementów
    określających przedsiębiorcę,natomiast nie mogę znaleźć nakazu
    posługiwania się "nazwą".Poza tym nie widzę też definicji lub chociażby
    wyjaśnienia co ustawodawca miał na myśli posługując się takim
    określeniem.Jak pisałem wcześniej dla mnie nazwa może znaczyć zakres
    działalności np "Kowalstwo artystyczne i dalej imię i nazwisko" I to
    kowalstwo to wedle mnie robi już za nazwę.

> [...]
    > wprowadzać w błąd przez to że jest taka sama dla dwu powiązanych
    > podmiotów) możesz mieć *jeden* wniosek o DG w UM/UG ?

    W zaświadczeniu o wpisie jest duuużo miejsca i można upchnąć tam wiele.A
    co stoi na przeszkodzie aby w EDG figurował G.S. (przepraszam za użycie
    tylko inicjałów) jako OF prowadząca DG pod nazwą "yyy" i G.S. prowadzący
    DG w x spółkach cywilnych w/g schematu
    "ZZZ" S.C.
    "MMM" S.C. itd.
    Ja mam tak w swoim wpisie (co nie jest dowodem w sprawie)
    > Natomiast *powątpiewam* w możliwość dokonania rejestracji *bez*
    > podania "nazwy DG",

    Ja nie mam wątpliwości że tak można.Wystarczy nazwisko, imię i drobny
    dodatek np sklep spożywczy, który możemy potraktować jako nazwę.

    .
    > Osobiście pojerzewam że jedną z DG (jednoosobową lub S.C.)
    > wykonują poniekąd nielegalnie - ale moge się mylić :]

    Lepiej nie,ale jednak się mylisz.

> [...]

    > Jak sądzisz, pomijając kwestię że niektóre rubryki mam puste
    > - to czy w wypełnianych wpisuję "Gotfryd Smolik" ?

    W zupełności wystarczy. A w VAT-7 jak jest dla OF.? Nawet datę urodzenia
    podajesz.
    Temat druków to osobna bajka.

    > Fakt że S.C. "nie płaci podatku" :) powoduje że również
    > nie ma "kwita PIT-5 dla S.C." - ale nie, że jej *nazwa*
    > jest pomijana.

    Po prostu jest dla US nieistotna.Dla US OF prowadząca DG to imię i
    nazwisko (NIP lub PESEL)-reszta to zbędne dodatki i słusznie zresztą.

    > 2. *Na dziś* IMO U.PDG *wymaga* nazwy DG, w tym każdej DG OF *osobno*.
    > 3. Rejestracja obejmuje "nazwę przedsiębiorcy", czyli rzeczonej
    > unikalnej nazwy DG
    Gdzie to jest napisane-wymaga?
    > 4. Usiłuję dojść jak to jest możliwe, że grupowicze twierdzą
    > iż można prowadzić DG jednoosobową i do tego kilka S.C.
    > na *jednym* wpisie w UM/UG

    Bo tak jest w rzeczywistości.Jako przedsiębiorca zarejestrowny jest
    Gotfryd Smolik, a nie jego działalności.Co robi G.S. to mniej
    istotne,ale powinien to podać do wiadomości w swoim wpisie.Rejestracji
    podlega przedsiębiorca,a nie jego DG (zostawmy koncesje i inne
    akcyzy-:)))

    Do reszty grzechów się przyznaję i obiecuję być bardziej ostrożny w
    mieszaniu pojęć, które to mieszanie sam oprotestowałem

  • 27. Data: 2002-10-10 22:00:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Oct 2002, Jacek wrote:
    [...Jacek-ja-{loop}...]
> [...]
    >+ Czy coś takiego nie jest nazwą np "Roboty ziemne -Jaś Kowalski" lub
    >+ "Krawiectwo męskie -Zenon Nowak".Jeśli tak to gdzie tu jakaś unikalna

    Ufff... moje szczęście, ale w zacytowanym tekście nie ma słowa
    'unikalny' ;)

> [...]
    >+ cywilną o nazwie "XXX" i obydwie te DG mam na jednym wpisie wystawionym

    Przyjąłem, nie mam dalszych pytań.
    W świetle niektórych zaleceń (np. aby spółka akcyjno-komandytowa
    w której 'rządzi' akcjonariusz będący spółką S.A. miała nazwę
    spółki S.A. z dopiskiem "S.A. coś tam" [zapomniałem :>]) - wygląda
    rozsądnie.

    Czy może ktoś z grupowiczów ma (zna) inne rozwiązanie ?
    [...]
> [...]
    >+ A który art wymaga? Ja znalazłem tylko, nazwa jako jeden z elementów
    >+ określających przedsiębiorcę,natomiast nie mogę znaleźć nakazu

    Hm... Nie ma mowy o posługiwaniu się, chodzi o 'prowadzenie
    pod nazwą' - z czego wniosek (być może błędny) że owa
    'nazwa' jest tym co rejestrujemy. Na to że "w formularzu
    tak jest" nie mam odwagi się powoływać :) (w swietle
    dyskusji o VAT-7)
    [...]
    >+ działalności np "Kowalstwo artystyczne i dalej imię i nazwisko" I to
    >+ kowalstwo to wedle mnie robi już za nazwę.

    W pełni się zgadzam. Sądzę że 'unikalność' powinna być
    zapewnione tylko w takim zakresie, że w tej samej gminie
    nie będzie dwu DG pt. "kowalstwo artystyczne Jan Nowak" :)

    [...]
    >+ W zaświadczeniu o wpisie jest duuużo miejsca i można upchnąć tam wiele.

    Podważam. Po wypisaniu zakresu działalności podarłem oryginalny
    formularz i wydrukowałem go sam - czcionką "8" ;)

> [...]
    >+ "ZZZ" S.C.
    >+ "MMM" S.C. itd.
    >+ Ja mam tak w swoim wpisie (co nie jest dowodem w sprawie)

    IMHO konieczność wypełnienia rybryki "nazwa DG" (jednej rubryki !)

> [...]
    >+ Ja nie mam wątpliwości że tak można.Wystarczy nazwisko, imię i drobny
    >+ dodatek np sklep spożywczy, który możemy potraktować jako nazwę.

    Tu jesteśmy zgodni. Ale "dodatek" musi być -:)
    [...]
    >+ > Jak sądzisz, pomijając kwestię że niektóre rubryki mam puste
    >+ > - to czy w wypełnianych wpisuję "Gotfryd Smolik" ?
    >+
    >+ W zupełności wystarczy.

    Oj, w miejscu gdzie jest "nawa pełna" ?
    IMHO bez "dodatku" ani rusz ! ;)
    [...]
> [...]
    >+ Po prostu jest dla US nieistotna.Dla US OF prowadząca DG to imię i
    >+ nazwisko (NIP lub PESEL)-reszta to zbędne dodatki i słusznie zresztą.

    Ja tam bym się spierał. Przychodząc do DG (każdej *z osobna*)
    ma się dostęp do ksiąg (osobnych) i sprawdzić można je tylko
    osobno (nie licząc kontroli krzyżowej :)).
    No ale urzędnikiem skarbowym nie jestem więc się bardzo
    kłócił nie będę ;)

    >+ > 3. Rejestracja obejmuje "nazwę przedsiębiorcy", czyli rzeczonej
    >+ > unikalnej nazwy DG
    >+ Gdzie to jest napisane-wymaga?

    Zeznaję że nie sprawdzałem :[, wg PDG:
    "Zasady wpisu do rejestru przedsiębiorców określają przepisy
    odrębnej ustawy."

    Jeśli ktoś ma link do owej ustawy - to z ciekawości poczytam...

> [...]
    >+ Bo tak jest w rzeczywistości.Jako przedsiębiorca zarejestrowny jest
    >+ Gotfryd Smolik, a nie jego działalności.

    Akurat nieprawda: 1. pozycja zaświadczenia o wpisie zaczyna się
    opisem "przedsiębiorca" i... właśnie: *nazwą*. Osobno.
    Poniżej (nadal w p.1) jest "imię i nazwisko"...

    >+ Rejestracji
    >+ podlega przedsiębiorca,a nie jego DG (zostawmy koncesje i inne
    >+ akcyzy-:)))

    Zostawiamy !
    Ale nie zgody jakoby "przedsiębiorca==imię_nazwisko" nie
    dostaniesz (ode mnie :)): UPDG, art.4"definiecje".4:
    ++++
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.
    ----

    *oraz nazwę* - już chyba kiedyś podkreślałem :)

    Pozdrowienia :) ! - Gotfryd

  • 28. Data: 2002-10-11 16:40:47
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    Ufff... moje szczęście, ale w zacytowanym tekście nie ma słowa
    > 'unikalny' ;)

    Jest niżej,ale ja czytam najpierw całość,a dopiero po tym odpowiadam:-))
> [...]
    > w której 'rządzi' akcjonariusz będący spółką S.A. miała nazwę
    > spółki S.A. z dopiskiem "S.A. coś tam" [zapomniałem :>]) - wygląda

    Ja też mam dopisek S.C. w przypadku spółki.

    > W pełni się zgadzam. Sądzę że 'unikalność' powinna być
    > zapewnione tylko w takim zakresie, że w tej samej gminie
    > nie będzie dwu DG pt. "kowalstwo artystyczne Jan Nowak" :)

    Zgoda

    > Podważam. Po wypisaniu zakresu działalności podarłem oryginalny
    > formularz i wydrukowałem go sam - czcionką "8" ;)

    A u nas na panie to z komputera dają:-))) Cosik to Zabrze jakieś
    zapóźnione:-))) (Byłem kiedyś na praktyce w browarze i wcale na takie
    nie wyglądało)

    > Tu jesteśmy zgodni. Ale "dodatek" musi być -:)

    nie będę się spierał czy musi-poddaję się.

> [...]
    > osobno (nie licząc kontroli krzyżowej :)).
    > No ale urzędnikiem skarbowym nie jestem więc się bardzo

    No przecież miejsce przechowywania ksiąg się podaje do US-to chyba
    trafią (lepiej żeby nie,ale...)

    > Akurat nieprawda: 1. pozycja zaświadczenia o wpisie zaczyna się
    > opisem "przedsiębiorca" i... właśnie: *nazwą*. Osobno.
    > Poniżej (nadal w p.1) jest "imię i nazwisko"...

    A miałeś się druków nie czepiać:-)))

    > Pozdrowienia :)
    Ja także pozdrawiam
    Jacek

  • 29. Data: 2002-10-11 21:53:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, Jacek wrote:
    [...no, częsciowo jesteśmy już zgodni :), miejscami się nie spieramy...]
> [...]
    >+ > kłócił nie będę ;)
    >+
    >+ No przecież miejsce przechowywania ksiąg się podaje do US-to chyba

    Ależ ja się zgadzam. W pełni. Z tym zastrzeżeniem że
    w omawianym przypadku sa to miejsc*a* przechowywania - dla
    kazdego przedmiotu oddzielnie :) Tak jak jest [censored, wróć, bo:]
    >+ A miałeś się druków nie czepiać:-)))

    ...zapomniałem, już nie będę (w tym wątku :)!)
    [...]
    >+ Ja także pozdrawiam

    ...i wzajemnie, Gotfryd

  • 30. Data: 2002-10-14 15:47:49
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > Ależ ja się zgadzam. W pełni. Z tym zastrzeżeniem że
    > w omawianym przypadku sa to miejsc*a* przechowywania - dla
    > kazdego przedmiotu oddzielnie :)

    No to co-spacerek przecież nie zawadzi:-)))
    Jacek