  • Data: 2007-06-16 08:56:12
    Temat: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 16 czerwca 2007 09:09
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706160838310.3004@athlon64>):

    > Wiesz Ty o czym piszesz?
    > Jedynym wyróżnikiem ich "wielkości" jest wielkość kapitału - MINIMALNA.
    > Nijak nie ogranicza to "wielkości 1. osobowej DG".

    Ano nie, ale jakby stawia próg dolny...

    > Pytam czy wiesz o czym piszesz?
    > A ktoś Ci broni prowadzić 1-osobową DG na KH?
    > Jak będziesz "właściwie wielki" to będziesz MUSIAŁ prowadzić KH.
    > Greka udajesz, czy naprawdę nie wiesz? ;)

    Dwuznaczność skrótu :D Pisałem o Kodeksie Handlowym a nie Księgach..

    > Przecież przy 2 firmach *o tym samym kapitale* majątek właściciela jest
    > lepszym zabezpieczeniem! Już on będzie dbał żeby mu go nie ubyło :>,

    Nie. On będzie dbał, żeby go nie było, bo jak wtopi.... W spółkach
    handlowych możesz zbadać majątek spółki. A w DG OF? Nawet jak Prezes
    podjeżdża Majbachem, to i tak się okaże w razie czego, że to majbach
    teściowej, a Prezes w ogóle na stanie ma tylko rower Wigry 3 ewentualnie
    Ukraina.

    > No a ten dalej swoje.
    > Ta teza to IMO zwyczajna głupota.
    > Dużo poważniejesze jest branie osobistej odpowiedzialności za
    > przedsiębiorstwo przez właściciela.

    Nie, to jest niepoważne :D Ryzykowanie wszystkim cechuje wariata :D

    > Jasne. Właściciela DG można zastrzelić, to prawda :>
    > Po prawdzie nie zmienia to faktu ze jego ew. długi przechodzą na
    > spadkobierców.
    > Przecież fakt zakończenia DG nie powoduje zniknięcia osoby, też
    > udajesz że nie widzisz czy nie chcesz widzieć? Wrrrrr....

    No i co ci po właścicielu? Ile razy było tak, że jakiś mały sklepik znikał i

    > ???
    > Nic nie rozumiem.
    > Porównujesz ze sobą wiarygodność (finansową) firm - to albo masz
    > tej wiarygodności 50 kzł albo nie. Jak masz, to jesteś znacznie
    > bardziej wiarygodny jako 1-osobowa DG.

    I wtedy stajesz się zoo :D A skoro nie stałeś się, to pewnie nie masz :D

    > A jak założyłeś spzoo biorąc kapitał założycielski z kredytu
    > bankowego, to mam nadzieję że rozumiesz gdzie możesz z p. widzenia
    > potencjalnego kontrahenta wsadzić "wiarygodność" takiej spzoo.

    Ale ten kapitał jest ciągle, prawda?

    > Tylko jak masz umyślego co jeździ do stolicy województwa do GUS :|

    No aż TAK daleko to nie ma.

    > No i tyle.
    > Wyłuszczyłeś problem: w skali w której występują osoby pokroju
    > Kulczyków,
    > Gudzowatych itp. jesteśmy skrajnymi nędzarzami :>

    Ano.

    > To NIE ZMIENIA FAKTU, że założona przez *CIEBIE* spzoo (jak dasz rady
    > skądś wyszarpać kapitał założycielski) będzie znacznie MNIEJ wiarygodna,
    > niż Twoja osobista 1-osobowa DG

    Nie. Bo będzie znaczyło, że mam już pewien poziom. W tej chwili czasami
    obracam nieswoimi pieniędzmi. W przypadku zoo musiałbym mieć zooowe.

    > (w już w ogóle jak znajdziesz osła co
    > S.C. będzie chciał założyć),

    No SC powinna być zakazana prawnie.

    > i takoż nie zmienia faktu że jak właściciel
    > dajmy na to miliarda wolnych złotówek założy 1-osobową DG to *RÓWNIEŻ*
    > będzie ona *znacznie bardziej wiarygodna*, niż założona przez tęż samą
    > osobę S.A. czy spzoo.

    Może. Ale NIE ZAŁOŻY. Więc skoro coś nie jest zoo to znaczy że jest to małe,
    wypierdkowate i niewiarygodne :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/