    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Date: Sun, 17 Jun 2007 03:52:35 +0000 (UTC)
    <f4ophb$kht$1@inews.gazeta.pl> <f4ouq3$ne2$1@news.onet.pl>
    <f4padq$pqk$1@news.onet.pl> <f4r6sr$cea$1@news.onet.pl>
    <f4r82c$kju$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttws19z3ipkhj4@unk>
    <f4rbaq$r6j$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706142305350.3296@athlon64>
    <f4tbdq$pef$2@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706151521100.4036@athlon64>
    <f4uqaq$g5b$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706160838310.3004@athlon64>
    <f508jc$4ds$1@news.onet.pl> <op.tt0c0oqripkhj4@unk>
    <f514dc$ad9$1@news.onet.pl> <p...@g...com>
    <f51lr7$orp$4@news.onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2007 23:48:22 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z sobota, 16 czerwca 2007 23:43 (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > No ale firma została zamknięta, a jej siedzibą był sklepik gdzie teraz
    > jest np. warzywniak.

    Firma to ty, więc nie zostałeś zamknięty (no chyba że poszedłeś
    do więzienia). A siedzibą osoby fizycznej (czyli firmy) jest jej adres
    zamieszkania.

    > Pod jaki adres? przedsiębiorstwo zamknięte, lokal już wynajmuje ktoś
    > inny. Pewnie da się jakoś dojść, ale praktyka jest taka że i tak ludzie
    > zostają na lodzie.

    Pod adres zamieszkania. Powinieneś go zamieszczać na każdej
    fakturze/paragonie. Jeżeli tego nie robisz, może pójść do urzędu miasta i
    zajrzeć do EDG.

    > No powyższe przykłady raczej wskazują na to, że właściciel stracił
    > zrzekając się bogostwa.

    Nie znam dokłądnie tych przykładów, ale pewnie tenże właściciel dobrał
    sobie wspólników (np. przez emisję akcji), żeby dokapitalizować swoje
    przedsięwzięcie. W takim wypadku naturalne jest że przestaje się być
    jedynym decydującym o firmie, i można zostać "wysiudanym" z interesu (w
    sensie utraty kontroli, nie utraty majątku).

    p. m.