  • 61. Data: 2007-06-16 16:56:13
    Temat: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 16 czerwca 2007 12:17
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0706161206460.2008@athlon64>):

    > Swoją drogą, dobrze że nie tylko mi wychodzi kuriozalność "potocznej
    > logiki", bo już myslałem że poddam się pod atakiem Tristana ;)

    No ale generalnie słowa tommyza popierają moją pierwotną tezę: zoo jest
    uważane za wiarygodne a DG OF nie. I dlatego właściciele DG OF nie używają
    nazwisk w nazwach, żeby choć trochę poudawać poważniejsze formy działania.
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 62. Data: 2007-06-16 18:41:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wrak Tristana wrote:

> [...]
    > jest uważane za wiarygodne a DG OF nie. I dlatego właściciele DG OF
    > nie używają nazwisk w nazwach, żeby choć trochę poudawać poważniejsze

    Masz jakieś skrzywione podejście i tak już pewnie zostanie.
    Sądząc po licznych pytaniach tu i na psp typu:
    "czy muszę podawać imię i nazwisko" można uważać,
    że to po prostu częściowo brak zrozumienia
    funkcjonujących form prawnych a częściowo chęć ukrycia
    imienia i nazwiska - i nie sądzę, żeby ta chęć ukrycia danych osobowych
    była powodowana wstydem, że forma działalności
    taka jak to nazywasz "wypierdkowata" jest.
    W większości wypadków jest to zwykła chęć pozostania
    anonimowym, a nie udawanie wyższych form działania.
    Ludzie się po prostu nie chcą podawać imienia i nazwiska.

  • 63. Data: 2007-06-16 18:41:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > wspólnik może naciągnąć zobowiązań, a będę odpowiadał ja (ponoć w sc
    > wierzyciel se wybiera z którego wspólnika chce ściągać, niekoniecznie tego
    > co zaciągnął albo ma, ale np. z tego co jest bliżej lub ma takie widzi się
    > mi się....)

    Sam widzisz, co jest lepsze DLA KONTRAHENTA... :P

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2007-06-16 21:00:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 16 Jun 2007 10:56:12 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    [...]
    > No i co ci po właścicielu? Ile razy było tak, że jakiś mały sklepik
    > znikał i szukaj wiatru w polu w temacie gwarancji.

    Dlaczego szukaj wiatru w polu. Masz imie, nazwisko, adres przedsiębiorcy.
    To że on już nie prowadzi sklepu, nie znaczy że nie jest odpowiedzialny
    za zobowiązania (czyli np. gwarancję) które zaciągnął.

    p. m.

  • 65. Data: 2007-06-16 21:20:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor mvoicem
    >
    > No ale firma została zamknięta,

    Tristan, mieszasz.
    mvoicem wyraźnie pisze w sensie prawnym.
    Zamknięte zostało PRZESIĘBIORSTWO, zamknięcie firmy pt. 1-osobowa
    DG nazywa się "aresztem za zgodą sądu" :P

    > a jej siedzibą był

    Nie był.
    To było miejsce prowadzenia DG, a nie siedziba *przedsiębiorcy*.
    W najlepszym razie mogła to być jeszcze lokalizacja podatnika VAT,
    ale przedsiębiorcy jednak siedzieli gdzie indziej :O

    > Pod jaki adres?

    Zamieszkania.
    I to Ty, jako zobowiązany z umow, masz zapewnić "znajomość adresu",
    na przykładzie gwarancji podsunąłem gotowca pod nos w sąsiednim poście :)
    A jak "adres nieznany" to wyjaśnienie było kiedyś na .prawo: do pozwu
    dołącza się wniosek o ustalenie adresu, Wysoki Sąd zleca tę czynność
    uprawnionym organom.

    > przedsiębiorstwo zamknięte, lokal już wynajmuje ktoś inny.
    > Pewnie da się jakoś dojść, ale praktyka jest taka że i tak ludzie zostają na
    > lodzie.

    Większość prawdopodobnie nie wie co z tym robić.
    Tyle, że przy DG OF przynajmniej tworetycznie jest do kogo uderzyć,
    a przy zamkniętej DG osoby prawnej może być gorzej.

    > No powyższe przykłady raczej wskazują na to, że właściciel stracił zrzekając
    > się bogostwa.

    E tam. Stanowisko stracił i *przyszłe* *możliwe* dochody stracił, ale
    tego co miał nikt już nie zabrał. Przy DG OF mógł stracić więcej.
    Ale rzeczywiście, podałeś cenę którą może zapłacić ktoś korzystający
    z "ochrony osobą prawną" - że ta osoba go wykołuje na aut.

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2007-06-16 21:20:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Co jest lepsze?

    Wiarygodność.

    > Że niewinny po dupie dostaje?

    Całkiem jak przy poręczeniu.
    Jakbyś miał komuś pożyczyć, to wolałbyś żeby było z poręczycielem
    czy bez? A co on Ci winny? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2007-06-16 21:20:38
    Temat: OT, było: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2007, cef wrote:

> [...]
    > Sądząc po licznych pytaniach tu i na psp typu:
    > "czy muszę podawać imię i nazwisko" można uważać,
    > że to po prostu częściowo brak zrozumienia

    Tak przy okazji, przeglądając te wszystkie Hoopy (SA) i Zbyszki (DG) od
    napojów ;) znalazłem dobre podsumowanie do tego co piszesz.
    Bo jeszcze rozumiem że tzw "szary człowiek", który do roboty idzie rano
    i wraca po południu, ma pewną niechęć do rozeznania pojęcia "firmy"
    (a wydaje mu się że pracuje *W* firmie).

    Ale tzw. "profesjonalna firma", bo zajmująca się ewidencjonowaniem
    i prezentacją danych o firmach, czyli TeleAdreson, pisze tak:
    http://mazowieckie.teleadreson.pl/bialobrzegi/zbyszk
    o-zaklad-produkcyjno-handlowy-01041298c3.html

    Forma prawna: zakład prywatny bez formy prawnej

    No jaaaaaaaasssssssnnnnneeee.... "bez formy"...
    Tristan, bez formy byłeś, US to wyczuł i się o byle f-rę czepiał ;)

    > a częściowo chęć ukrycia imienia i nazwiska

    Ano. Tu mi się przypominają sławetne boje taksówkarzy przy okazji
    wprowadzania kas fiskalnych :)
    Najwyraźniej jeden z drugim nie był świadom, że odmawiając podania
    adresu swojemu klientowi łamie całkiem gruby stosik przepisów
    (z podatkowymi włącznie, żeby pozostać TG :)).

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2007-06-16 21:38:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 16 Jun 2007 18:20:10 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z sobota, 16 czerwca 2007 16:03 (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <p...@g...com>):

    > Nie wiem, ja od dawna nie używam nazwisk i żyję. Nazwiska są debilizmem
    > wg mnie.

    Nie używasz nazwisk? Nie przedstawiasz się nigdy? Jak dzwonisz i prosisz
    kogoś do telefonu, to mówisz "poproszę NIP: xxx-xxx-xx-xx"?

    p. m.

  • 69. Data: 2007-06-16 21:43:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    [...]

  • 70. Data: 2007-06-16 21:46:25
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 16 czerwca 2007 23:38
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > Nie używasz nazwisk?

    Nie....

    > Nie przedstawiasz się nigdy?

    Przedstawiam: Tristan jestem :D

    > Jak dzwonisz i prosisz
    > kogoś do telefonu, to mówisz "poproszę NIP: xxx-xxx-xx-xx"?

    Nie, proszę Izę, Marka, Franka...