    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Date: Sat, 16 Jun 2007 23:20:06 +0200
    <f4ophb$kht$1@inews.gazeta.pl> <f4ouq3$ne2$1@news.onet.pl>
    <f4padq$pqk$1@news.onet.pl> <f4r6sr$cea$1@news.onet.pl>
    <f4r82c$kju$1@nemesis.news.tpi.pl> <op.ttws19z3ipkhj4@unk>
    <f4rbaq$r6j$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706142305350.3296@athlon64>
    <f4tbdq$pef$2@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706151521100.4036@athlon64>
    <f4uqaq$g5b$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.0706160838310.3004@athlon64>
    <f508jc$4ds$1@news.onet.pl> <op.tt0c0oqripkhj4@unk>
    <f514dc$ad9$1@news.onet.pl> <p...@g...com>
    <f51lr7$orp$4@news.onet.pl>

    On Sat, 16 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor mvoicem
    >
    > No ale firma została zamknięta,

    Tristan, mieszasz.
    mvoicem wyraźnie pisze w sensie prawnym.
    Zamknięte zostało PRZESIĘBIORSTWO, zamknięcie firmy pt. 1-osobowa
    DG nazywa się "aresztem za zgodą sądu" :P

    > a jej siedzibą był

    Nie był.
    To było miejsce prowadzenia DG, a nie siedziba *przedsiębiorcy*.
    W najlepszym razie mogła to być jeszcze lokalizacja podatnika VAT,
    ale przedsiębiorcy jednak siedzieli gdzie indziej :O

    > Pod jaki adres?

    Zamieszkania.
    I to Ty, jako zobowiązany z umow, masz zapewnić "znajomość adresu",
    na przykładzie gwarancji podsunąłem gotowca pod nos w sąsiednim poście :)
    A jak "adres nieznany" to wyjaśnienie było kiedyś na .prawo: do pozwu
    dołącza się wniosek o ustalenie adresu, Wysoki Sąd zleca tę czynność
    uprawnionym organom.

    > przedsiębiorstwo zamknięte, lokal już wynajmuje ktoś inny.
    > Pewnie da się jakoś dojść, ale praktyka jest taka że i tak ludzie zostają na
    > lodzie.

    Większość prawdopodobnie nie wie co z tym robić.
    Tyle, że przy DG OF przynajmniej tworetycznie jest do kogo uderzyć,
    a przy zamkniętej DG osoby prawnej może być gorzej.

    > No powyższe przykłady raczej wskazują na to, że właściciel stracił zrzekając
    > się bogostwa.

    E tam. Stanowisko stracił i *przyszłe* *możliwe* dochody stracił, ale
    tego co miał nikt już nie zabrał. Przy DG OF mógł stracić więcej.
    Ale rzeczywiście, podałeś cenę którą może zapłacić ktoś korzystający
    z "ochrony osobą prawną" - że ta osoba go wykołuje na aut.

    pzdr, Gotfryd