    From: "nextval('seq')" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - przeprowadzka - meldunek
    Date: Wed, 13 Jun 2007 02:16:36 +0200

    pierwiosnek wrote:

    > Witam
    > Sytuacja wygląda następująco: dziewczyna mieszka z rodzicami, prowadzi
    > jednoosobową DG zarejestrowaną w mieszkaniu rodziców (jest tam
    > zameldowana), wykonuje działalność na terenie całego kraju.
    > Poznaje chłopaka, który jest właścicielem mieszkania w sąsiednim mieście.
    > Przeprowadza się do niego i melduje na pobyt stały. Powinna poinformować
    > US (m.in.) o zmianie miejsca zameldowania (zamieszkania) i teraz:

    Zaznaczam, ze jestem slaby w te klocki i nie bierz tego na pewno
    ale o ile sam sie dowiedzialem (i pamietam)

    dla DG nie ma znaczenia zameldowanie, moze to byc wyspa "lalapumpa" lub
    peron na stacji a nawet brak takowego (obejrz druk aktualizacji! i napisy
    drobnymi *literami).
    wazne co napiszesz w zgloszeniu US _>miejsce zamieszkania - bo tam przyjdzie
    urzednik na kontrole (nie na wyspe lalapumpa) - jak juz napisali - firma to
    ty a ty zglaszasz, ze jestes pod adresem (zamieszkania-tam gdzie spisz).

    Miesjce wykonywania dzialalnosci nie oznacza, ze tam mozesz trzymac papiery
    (odstepstwem jest biuro rach.) - papiery sa w firmie - czyli tam gdzie Ty -
    bo Ty jestes firma i papiery sa tam gdzie spisz(nooo mieszkasz :).
    Natomiast jezeli pomieszczenie (wyk.dzialanosci czy tez zamieszkania?) nie
    jest na ciebie lub nie jest to np. dom rodzinny to musisz wynajmowac i
    podatki itd. leca + upierdliwosc liczenia kosztow (sprz.opod. i zwoln. itd)

    Deklaracje, podatki, odprowadzasz do US wlasciwego ze wzgledu na miejsce
    zamieszkania - czyli sie pewnie zmienia! Tu sa jeszcze niuanse podatku
    dochodowego i vat (m.zamieszzkania i m.dzialalnosci - moga byc 2 rozne US!?
    (1-pdof,2-vat) nie pamietam - ale tak to chyba lecialo pdof->m.zam.,
    vat->m.dzial.

    Nowoscia dla mnie jest informacja w tym watku, ze mam przedstawic tytul do
    lokalu prowadzenia dzialalnosci a z drugiej pisali mi ze nie moge trzymac
    papierow w miejscu dzialalnosci (inne niz zamieszkania)
    czyli
    jesli wynajmuje pokoj u kumpla (m.zamieszkania)
    i wynajmuje pokoj w znajomem firmie (m.dzialalnosci)
    to rozumiem potrzebuje 2x tytuly prawne? przedstawic w US?

    to tyle co pamietam
    Mam podobny problem i przesrana sytuacje (nie mam domu-żadnego).

    pozdrwaiam