  • Data: 2014-11-14 23:08:16
    Temat: Re: DG vs umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Nov 2014, W wrote:

    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > No tak, ale DG jako taka pociąga konieczność ozusowania, do tego przy
    > niemalże zerowych kosztach człowiek chciałby zminimalizować wysokość
    > daniny...

    Ależ rozumiem :D
    Problem w tym, że prowadzenie DG *nadal* polega na wykonywaniu
    umów cywilnoprawnych, tyle że na innych warunkach (również
    podatkowych).
    A napisałeś tak, jakby umowa o dzieło wykonywana w ramach DG
    wcale nie była umową o dzieło.
    Nijak - dzieło to dzieło, niezależnie czy realizuje je
    "człowiek osobiście" czy firma.

    > Amortyzacji nigdy nie było potrzeby,

    OK, ale nie wierzę że żadnego komputera nie dałoby się "zaliczyć".

    > No ale skoro takie oprogramowanie nie kwalifikuje się do przychodów z DG to
    > wtedy jaka jest implikacja konieczności prowadzenia DG

    Zauważyłeś pewnie, że wylistowałem argumenty PRZECIW :)
    Stan jest taki, że przy "przychodach z napisania programu"
    zamierzonych do wykazania w DG niestety trzeba dokonać
    manipulacji "stanem faktycznym".
    Litera przepisu jest jaka jest.
    Szczęśliwie ostatnio mam czynności które *faktycznie* nie
    są "tworzeniem", a zapisy o "przekazywaniu" stanowią w sumie
    dodatek (bo i "[u]twory" stanowią dodatek do czynności,
    a nie ich sedno).

    pzdr, Gotfryd