    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darmowe oprogramowanie w firmie
    Date: Thu, 05 Feb 2004 13:08:42 +0100

    Użytkownik ABax napisał:

    > Problem polega na tym, że pracuję w firmie państwowej.
    > Pełna księgowość. Księgowa jest starej daty i dość odporna na nowe
    > technologie.

    A na ustawę o PD tez oporna?
    Bo WNiP poniżej 3500 w ogóle nie podlegaja ewidencjonowaniu.

    A jak to firma państwow to powiedz że oprogramowanie open source (Open
    Office jest programem opensource wlasnie) jest zalecane w dryrektywach
    unijnych i jak mamy się dostosować to wypadało by preferowac open
    source. ;-)

    Naprawde działa, sprawdziłam. Dzis da sie przepchnąc wsztystko co ma na
    metce "dyrektywa Unii" ;-))

    > Wszystko musi grać.
    To po co jej w ogóle o tych programach mówić?
    Śladu w dokumentach on nie zostawia. A jak taka niebyta to sama pewnie z
    OO korzystac nie bedzie.

    Przypomina mi się jedna firma której szef strasznie się bał darmowego
    oprogramowanie w postaci OO ale że serwer www od paru lat był na FreBSD
    i Apachu to było ok.(a może to bylo OpenBSD... nie pamiętam) :-)

    > Zaproponowałem darmowego Open Office'a, ale pojawił się problem
    > opodatkowania.
    > Księgowa upiera się że trzeba płacić itd.

    Spytaj ja czy firma odprowadziła podatek za Program Płatnika.

    > Grzebałem już sporo po necie i znalazłem informację jakoby fiskus oficjalnie
    > odstąpił od opodatkowania darmowego oprogramowania, nie udało mi się jednak
    > dotrzeć do oficjalnego źródła tej informacji.

    To było jakies pisemko MF. A może odpowiedź MF na interpelację poselska
    (tak mi sie cos kołacze).
    Żadne tam oficjalne stanowisko tylko takie ple ple ple.

    > Gdybym mógł jej położyć przed oczami oficjalne zarządzenie (ew. orzecznictwo
    > sądu) miałbym problem z głowy.

    Nie ma orzecznictwa bo nie było sprawy.
    Może jak się postarasz, dogrzebiesz sie tego jedynego przypadku, ale nie
    pamietam czy to ogóle przed sąd trafiło czy na odwołaniu do Izby sie
    skończyło.
    I to wieki temu było.

    Boże, jak ktoś tam wpadnie na pomysł że wąsy sa opodatkowane to tez
    będziesz mu musiał przedstawic orzecznictwo sądu że nie są?

    Szukasz mitycznego dowodu na niebycie wielbłądem. Współczuję.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl