eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDarowizna od rodzica i samodzielna jej wpłata na konto › Re: Darowizna od rodzica i samodzielna jej wpłata na konto
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 26 Mar 2013 19:01:05 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Darowizna od rodzica i samodzielna jej wpłata na konto

    On Tue, 26 Mar 2013, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > O może jeszcze inaczej
    >
    > żadnej darowizny nie było. Matka przekazała gotówkę do depozytu. Bo nie
    > chciała jej trzymać w domu. Zrob na swoim koncie subkonto i w zaden sposob
    > tych pieniedzy nie ruszaj, Za jakis czas wypłać gotówkę, oddaj matke i przy
    > świadkach zrób jak wyzej.

    Ale tu jest hak.
    Z powodu podejrzewania "pozornych depozytów" ładnych kilka lat temu
    minfin przeforsował modyfikację w ustawie, która z oczywiście "słusznego"
    przypadku opodatkowania tak jak pożyczki przypadku depozytu w którym
    umowa *pozwala* na ruszenie pieniędzy, przeforsowała zmianę na wszelkie
    przypadki "nieoznaczenia" oraz depozytu nieprawidłowego.

    A przy tym ostatnim to sam wiesz co...
    Jest jakieś jednoznaczne, korzystne dla podatnika orzeczenie, że
    pieniądze wpłacone na konto bankowe stanowią depozyt PRAWIDŁOWY?

    Bo ja nijak nie wyciągam z bankomatu tych samych banknotów, które
    mogłem wpłacać do wpłatomatu ;)
    A jak przekombinują, to tak jak piszesz dalej, mogą wtopić na dwu
    podatkach zamiast jednego. Weź pod uwagę iż pytająca jest zaskoczona
    iż podatek się należy.

    Uprzedzając sprawę szczegółów odsetek (przejrzałem wątek) - nie,
    nie mieszam się :), ale skoro termin przekroczyli to pozostaje skorzystać
    z któregoś kalkulatora odsetek podatkowych :(

    pzdr, Gotfryd