    From: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Date: Mon, 28 Jan 2013 19:18:31 +0100

    Dzięki Wam za odpowiedzi!

    Moja mama chciała chciała mi dać darowiznę i taki też dokument jest
    skłonna podpisać. Jak dokładnie powinien wyglądać i co zawierać dokument
    o przekazaniu mi przez mamę darowizny, aby nie budził niczyjej wątpliwości?

    Wracając do Twojego - Gotfryd - pytania. Ty zapytałeś, jaki tytuł miał
    przelew. Tak naprawdę były 4 przelewy, wysłane jeden po drugim (ale to
    chyba jest bez znaczenia, prawda?). Wszystkie przelewy zawierały tytuł:
    "wpłata".

    Moja mama, z tego co zrozumiałam, przelała mi te pieniądze pod wpływem
    chwili, emocji, nie zastanawiając się zbytnio nad tytułem operacji bankowej.

    Czy ten tytuł może teraz albo w przyszłości być bardzo istotny?

    Bo, czy możemy mieć kłopoty z tego powodu, że tytuł zawierał słowo
    "wpłata", a nie "darowizna"?

    A może możemy jeszcze (przed złożeniem przeze mnie zgłoszenia i
    dokumentu podpisanego przez mamę) z tej sytuacji jakoś wybrnąć?

    Chcemy się jakoś zabezpieczyć przez urzędnikami, bo podatek byłby kwotą
    nie do udźwignięcia ani dla mojej mamy, ani też dla mnie. I wcale nie
    dlatego, że dostałam nie wiadomo, jak dużo pieniędzy, ale dlatego, że
    jesteśmy zwykłymi ludźmi i zarabiamy dość przeciętnie, a oprócz tego
    mamy rodzinę na utrzymaniu i inne wydatki, jak inni ludzie.

    Pozdrawiam,
    Ania