  • 31. Data: 2013-02-18 22:38:56
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, news.task.gda.pl wrote:

    > Dziękuję za odpowiedź.
    >
    > Byłam dzisiaj w Urzędzie, ale Urzędnik odesłał mnie z kwitkiem :-(

    Składałaś w biurze podawczym, czy polazłaś gdzieś do "specjalisty"?
    Bo tekst o "sprawdzeniu" sugeruje to drugie.

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2013-02-18 22:39:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:

    > Na tej stronie ( http://www.money.pl/d/firma/umowy/umowa%20darowizny.
    doc
    > ) znalazłam umowę darowizny, ale mam pytanie. Jaką datę wpisać w: "umowa
    > zawarta dnia" ???
    >
    > Datę aktualną, kiedy podpisujemy z mamą dokument, czy datę zawarcia
    > umowy ustnej, przed dokonaniem przez mamę przelewu ???
    >
    > -
    >
    > Mam pomysł. Może napiszę, że: "na podstawie umowy ustnej zawartej dnia
    > XX.XX.XXX (czyli przed dokonaniem przelewu) w XXX pomiędzy XXX (...)" i
    > reszta taka sama, jak na tej stronie, którą podałam. Tak będzie dobrze?
    >

    > Pozdrawiam,
    > Ania

    jak sie masz ochte wkopac w sprawe karna za natydatowanie dokumentu to
    twoja sprawa, ale ja w tym udzialu nie biore.

  • 33. Data: 2013-02-18 22:41:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news.task.gda.pl wrote:
    > Tak na marginesie. Zastanawiam się, jak Urząd Skarbowy/Sąd potraktowałby
    > poniższą wersję zdarzeń.
    >
    > 1. Osoba A zawiera z Osobą B ustną umowę o darowiznę pieniężną

    umowa o darowizne, zeby byla skuteczna musi miec forme notarialna

    zwykly papierek nie ma zadnej mocy dopoki darowizna nie zostanie dokonana.

    > 2. TEGO SAMEGO DNIA (!!!) Osoba A wpłaca Osobie B pieniądze
    >
    > Czy w związku z tym jest darowizna czy jej nie ma?

    jest, z dnia wpłaty pieniedzy.

    do tego czasu umowa nienotarialna jest niewazna.,

    > Darczyńca może TEGO SAMEGO DNIA zawrzeć umowę o darowiznę i TEGO SAMEGO
    > DNIA wpłacić pieniądze na konto?

    a jakis problem z tym?

  • 34. Data: 2013-02-18 22:51:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, news.task.gda.pl wrote:

    > Wolę złożyć osobiście, bo będę miała od razu potwierdzenie że wszystko
    > poprawnie wypełniłam

    Znaczy chcesz, żeby urzędnik ZWERYFIKOWAŁ to co składasz.
    Czyli primo raczej nie składasz w biurze podawczym, czyli tam
    gdzie kolejka składa stosy deklaracji wszelakich, a secundo
    nie zwracasz uwagi na drobiazg.
    Złożenie BŁĘDNEJ deklaracji, ale WAŻNEJ, jest terminowym
    złożeniem. Za to deklaracja niezłożona w terminie, a nie wiem
    jak w przypadku nieważności, gwarantuje kłopoty.
    Przez "nieważność" rozumiem niedopełnienie wymogu
    ustawowego, być może w formie narzuconej przez ministra.

    Zupełnie osobna sprawa, to brak uprawnienia do 'nieprzyjmowania'
    dokumentu który zdaniem urzędnika jest błędny. Sprawy załatwia
    się PISEMNIE i na pisemną deklarację urząd ma prawo wydać
    decyzję odmowną, powiadomić o nieprzyjęciu lub o niezajeciu
    stanowiska - ale PISEMNIE.
    Pic w tym, że przepis karny który służy "egzekucji" tego
    prawa jest mało znany i nie słychać o jego stosowaniu.

    > i nie będę musiała się martwić, czy list dotarł.

    Najważniejszy jest kwitek nadania.

    > PS. To już ostatnie chwile za zgłoszenie tej darowizny.

    To, w razie wątpliwości jak wyżej, ja bym jeden komplet dokumentów
    wysłał pocztą poleconym, tak jak pisał Ci 'witek'.
    A ewentualny drugi egzemplarz złożył trzymając za pazuchą
    "informację" w dwu egzemplarzach z wyjaśnieniem, że to jest duplikat,
    składany z intencją weryfikacji *danych* (podkreślam, że nie
    formy dokumentów) :>
    Taka odmiana korekty, tzw. "zerowej" :> nie zmieniającej danych
    (a informację dołączył po wzięciu do ręki podpieczętowanej
    kopii deklaracji).

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2013-02-18 23:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > musiała koniecznie dołączyć umowę darowizny.
    >
    > Moglibyście mi przesłać wzór umowy, która

    Nienienie.
    Dla tego konkretnego urzędnika.
    Jakby ze złożenia antydatowanego dokumentu kiedykolwiek wyszedł
    jakiś problem, to Urząd (z wielkiej, a jak :D) reprezentowany przez
    naczelnika, na 100% się wyprze jakoby Urząd coś takiego mówił.
    "Proszę o przedstawienie dowodów".

    > Czym się właściwie różni to oświadczenie, które przesłał Witek od umowy?

    Umowa to jest oświadczenie dwu stron (dwa zgodne oświadczenia,
    jak wolisz).
    Pic w tym, że to oświadczenie *potwierdza* umowę, która została
    zawarta WCZEŚNIEJ. Tyle, że nie na piśmie.
    Nie można przedstawić umowy spisanej WTEDY, skoro ona była ustna.
    Po pierwsze, uczciwie mówiąc, mamy tylko Twój opis tego co
    mówił urzędnik, a co wcale nie musi odzwierciedlać 1:1
    tego co mówił (bez urazy poproszę).
    Ale jakby bazować na tym opisie, to wymaga on "dokumentu
    niemożliwego", czyli umowy, która POTWIERDZI numery kont
    między którymi został dokonany przelew.
    "certum est, quia impossibile est", odszukaj :D

    W tym co pisał 'witek' coś jest - bo działa to tak, jak
    widziane gdzieś w opisie teksty policji (chodziło o posiadanie
    nielegalnego oprogramowania, a oni szukali dealera):
    "proszę się przyznać to my panu damy spokój".
    I tak było. "Zapomnieli" mu powiedzieć, że dokumenty poślą do
    prokuratora :P

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-02-18 23:09:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Znaczy chcesz, żeby urzędnik ZWERYFIKOWAŁ to co składasz.
    > Czyli primo raczej nie składasz w biurze podawczym, czyli tam
    > gdzie kolejka składa stosy deklaracji

    Ja mam takie doświadczenia, że i na biurze podawczym panienki jakoś
    wstępnie zerkają do składanych dokumentów, więc nie jest to nic dziwnego.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2013-02-19 00:51:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, Liwiusz wrote:

    > Ja mam takie doświadczenia, że i na biurze podawczym panienki jakoś wstępnie
    > zerkają do składanych dokumentów, więc nie jest to nic dziwnego.

    Racja.
    Ale w razie "oporu materii" odsyłają do szpencjalistów od konkretnego
    podatku, przynajmniej "u mnie". Czyli co najmniej dwu urzędników
    musiałoby się jednolicie uprzeć że "nie przyjmie" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2013-02-19 01:21:42
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Dziękuję za wskazówki, jak postąpić z Urzędnikiem ;-) Może je kiedyś
    wykorzystam, ale dzisiaj.. zrobię tak, jak mówisz. Przekonałeś mnie -
    WYSYŁAM LIST POLECONY :-)

    Tylko potrzebuję pomocy przy wypełnieniu tego zgłoszenia SD-Z2...

    (podaję Ci link, żebyś nie musiał szukać:
    http://www.pit.pl/att/deklaracje/sd_z2_v4.pdf )

    -> Pytania odnośnie "E":

    Tutaj mam do wyboru: "testament, prawomocne orzeczenie sądu, umowa,
    ugoda, inny dokument, zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia"

    -> czyli jeśli chcę włożyć do koperty oświadczenie, to na tym zgłoszeniu
    mam wybrać "inny dokument", tak?

    -> Pytania odnośnie "F":

    -> wybieram "środki pieniężne", tak?

    -> co w moim przypadku oznacza pole 80 i czy mam je zaznaczyć?

    -> w polu 81 mam wpisać łączną kwotę darowizny (złotówki i grosze) ?

    -> w polu 82 mam wpisać nazwę banku mamy czy nazwę banku mojego?

    -> w polu 83 co mam wpisać?

    1. Czy jeśli list polecony dojdzie po terminie, to czy Urząd uzna, że
    moje zgłoszenie SD-Z2 wpłynęło w terminie? Czy dla Urzędu będzie liczyło
    się wpłynięcie zgłoszenia, czy data stempla pocztowego?

    2. Jeśli np. pomylę się podczas wypełniania zgłoszenia SD-Z2 albo okaże
    się, że Urzędowi jakiś dokument nie będzie pasował (np. jeśli będzie
    wymagał INNEGO dokumentu z banku niż ten, który ja dołączę) + termin na
    zgłoszenie minie, to czy to nie przekreśli moich szans na zwolnienie z
    podatku? Czy ważniejsze dla Urzędu będzie to, że moje zgłoszenie dotarło
    w terminie i nawet po upływie terminu będę mogła coś tam donieść, coś
    wyjaśnić bez żadnych konsekwencji, nie płacąc podatku?

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 39. Data: 2013-02-19 01:31:05
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    Dziękuję. Wyślę jednak ten list polecony :-)

    Jeśli wyślę to zgłoszenie listem poleconym i wpłynie ono do nich PO
    terminie, który miałam na złożenie tego oświadczenia, to nie będę miała
    żadnych kłopotów?

    A jeśli się pomylę przy wypełnianiu zgłoszenia SD-Z2, albo Urzędowi nie
    będzie odpowiadał dokument z banku i wyjdzie to PO upływie terminu,
    który miała na złożenie tego oświadczenie, to... co wtedy? Nie będę
    musiała płacić podatku, jeśli dostarczę im inny dokument albo poprawię
    pomyłkę, którą zrobiłam podczas wypełniania tego zgłoszenia?

    Pozdrawiam,
    Ania

  • 40. Data: 2013-02-19 01:36:36
    Od: "news.task.gda.pl" <a...@n...com>

    > Składałaś w biurze podawczym, czy polazłaś gdzieś do "specjalisty"?
    > Bo tekst o "sprawdzeniu" sugeruje to drugie.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Chyba do "specjalisty"... Ale poszłam tam, bo nie miałam pewności, czy
    dobrze wypełniłam zgłoszenie SD-Z2, ponieważ bałam się, że jeśli coś
    pomylę, to nie zostanę zwolniona z podatku. Ale i tak niczego się nie
    dowiedziałam od tego Urzędnika, bo powiedział, że muszę dostarczyć
    umowę, a nie oświadczenie, dlatego muszę dopytywać na Grupie.

    Pozdrawiam,
    Ania