  • 31. Data: 2003-01-07 20:18:38
    Temat: Re: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:avf5o3$7p$1@news.tpi.pl...

    > Owszem jest,ale dotyczy to kosztów materiałów i towarów handlowych,

    Owszem, w par. 17 pkt 1.

    > a o
    > takich pierdołach jak opłata za telefon czy wodę,ani słowa,

    Jak to nie? A punkt 2 tego samego paragrafu??? Zapisów dokonuje się "jeden
    raz dziennie po zakończeniu dnia, nie później niż przed rozpoczęciem
    działalności w dniu następnym".

    > bo o tych
    > "dziwnie ovatowanych" piszę

    A konsekwencje? Par.11. ust.5. rozporzadzenia => księga nierzetelna.

    Pozdrawaim,
    BaLab

  • 32. Data: 2003-01-07 20:40:41
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > działalności w dniu następnym".

    > A konsekwencje? Par.11. ust.5. rozporzadzenia => księga nierzetelna.

    I jeszcze dobry artykuł na ten temat:

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.170.
    000000900&format=webmore
    3

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 33. Data: 2003-01-07 20:48:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pomogła.
    >
    > Kiedys sie tu pytalem, czy wszystko co kupię "na firmę" muszę
    > uwzględniać w ksiegowosci i wpisywac w koszty.
    > Chodzilo o sytuacje, ze kupuje cos, ale potem dochodze do wniosku,
    > ze nie chce ryzykowac wpisujac tej rzeczy w koszty, bo nie koniecznie
    > wiąże się ona z istotą mojej działalnosci.
    > O ile pamietam, w tamtym konktekscie wszyscy zgodnie orzekli,
    > ze nie ma obowiazku wpisywac wszystkiego w koszty.

    Wszystkiego nie. W koszty wpisywać trzeba wyłącznie koszty.

    > Np. nie ma obowiazku wpisywac w koszty energii, części czynszu,
    > telefonu. Mozna to robic, ale nie trzeba.

    Jeśli coś jest kosztem to zgodnie z prawem trzeba. Rzuć okiem na artykuł,
    który podesłałem.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 34. Data: 2003-01-08 17:18:32
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:
    > Owszem, w par. 17 pkt 1.

    Wklejam Ci ten § i przeczytaj go uważnie

    § 17. 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.

> [...]
    > rozpoczęciem działalności w dniu następnym".
    >
    > A konsekwencje? Par.11. ust.5. rozporzadzenia => księga nierzetelna.

    Masz tu odpowiedź na nierzetelność

    Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy
    3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, z
    wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów
    zakupu materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów
    robocizny, lub

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 35. Data: 2003-01-08 17:25:23
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:

    To masz tu kawałek tego artykułu i przeanalizuj czy ma to związek z tym o
    czym tu piszemy

    -- Na podstawie informacji zawartych w protokóle podatnik może w takim
    przypadku uzupełnić dane wynikające z nierzetelnej księgi innymi dowodami
    (np. niezaewidencjonowane faktury) i nie dopuścić do mniej korzystnego
    dla siebie określania podstaw opodatkowania w drodze oszacowania. Organ
    podatkowy związany będzie w takim przypadku przepisem art. 23 par. 3
    Ordynacji podatkowej, nakazującym odstąpienie od określenia podstawy
    opodatkowania w drodze oszacowania, jeżeli dane wynikające z ksiąg
    podatkowych (nawet nierzetelnych), uzupełnione dowodami uzyskanymi w toku
    postępowania, pozwalają na określenie podstawy opodatkowania.

  • 36. Data: 2003-01-11 19:55:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jan 2003, Jacek wrote:

    >+ Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >+ > Przy okazji - czy przychod z tytulu odsetek bankowych (wpisywany do
    >+ > KPiR) powinienem traktowac jako moją SPRZEDAŻ? Czy taki przychod
    >+ > wplywa jakos na strukture moich dochodow (ważna dla VAT7)?
    >+
    >+ Odsetki są przychodem pozostałym.Kol 8 KPiR i jako takie nie mają nic
    >+ wspólnego z VAT.Masz na nie fakturę? Na strukturę ma wpływ.Zwiększają Ci
    >+ przychód a tym samym podatek.

    Podatek dochodowy - tak.
    Wytłumacz mi jaki mają wpływ na "strukturę" ??
    Czuję się zaskoczony :] i zaraz wyjdzie że że jestem nierzetelnym
    podatnikiem ;) !

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2003-01-11 20:13:10
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Podatek dochodowy - tak.
    > Wytłumacz mi jaki mają wpływ na "strukturę" ??
    > Czuję się zaskoczony :] i zaraz wyjdzie że że jestem nierzetelnym
    > podatnikiem ;) !

    Nie martw się.Zobacz pytanie.Stąd ta "struktura".Fakt,że użyta w
    niewłaściwym kontekscie,ale to tylko dla dobra pytającego:-))
    Ty za dużo wiesz i odrazu kojarzysz ze "strukturą" VAT-owską,a to
    chodziło o strukturę dochodów,ot taki zwrot wymyślony bodajże przez
    Lateta

  • 38. Data: 2003-01-11 21:58:47
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ty za dużo wiesz i odrazu kojarzysz ze "strukturą" VAT-owską,a to
    > chodziło o strukturę dochodów,ot taki zwrot wymyślony bodajże przez

    Mi chodzilo wlasnie o strukturę VAT-owską.
    O stosunek sprzedaży opodatkowanej do nieopodatkowanej.

    Latet

  • 39. Data: 2003-01-12 00:18:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Nie martw się.Zobacz pytanie.Stąd ta "struktura".Fakt,że użyta w
    >+ niewłaściwym kontekscie,ale to tylko dla dobra pytającego:-))

    OK :) Ale należy tępić z powodu jak niżej.

    >+ Ty za dużo wiesz i odrazu kojarzysz ze "strukturą" VAT-owską,a to
    >+ chodziło o strukturę dochodów,ot taki zwrot wymyślony bodajże przez
    >+ Lateta

    Jakby nie istniało pojęcie "struktury dochodów" to można by
    przełknąć. Ale ponieważ istnieje (i jest rzadko stosowane :))
    to MSZ lepiej że wskutek wprowadzenia w błąd :) się przyczepiłem.
    Dla porządku: struktura dochodów służy[ła][1] do określenia
    wartości VAT przy sprzedaży nieewidencjonowanej kasą (to nie
    do ciebie, ale profilaktycznie nim ktoś spyta :)).

    pzdr, Gotfryd
    [1] Nie wiem czy dziś jeszcze da się zastosować... :) choć
    może jeszcze jakieś "drobne niefakturowe" dochody ciągle są
    z kasy zwolnione.

  • 40. Data: 2003-01-12 00:24:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jan 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ Mi chodzilo wlasnie o strukturę VAT-owską.
    >+ O stosunek sprzedaży opodatkowanej do nieopodatkowanej.

    W kwestii dochodów w odsetek, tak ?
    Spróbuj odszukać dyskusję o nieprawidłowości VAT-7 :), bo
    ściśle rzecz biorąc jest niezupełnie zgodny z ustawą (jeśli
    ktoś ma kilka dochodów o *różnym* rozkładzie VAT - VAT-7
    uwzględnia tylko 1 dochód "z VAT" i 1 "bez VAT").
    Wg ustawy masz prawo odliczać VAT od kosztów poniesionych
    w celu uzyskania dochodów obłożonych VAT, a nie masz
    prawa odliczenia (tylko zaliczenie w KUP) VATu od kosztów
    poniesionych na cele przychodów zwolnionych.
    Ponosisz jakieś koszty (obłożone VAT) *w celu zarobienia
    na odsetkach* bankowych ??

    pzdr, :) Gotfryd