eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie... › Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
    Date: Wed, 12 Apr 2006 23:40:07 +0200

    Użytkownik " Kamil K" <k...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > 20-03-2006 wysłała moja żona przedsądowe wezwanie do zapłaty. Po tym
    > otrzymała odpowiedź od kupującej na PIERWSZE wezwanie do zapłaty że ....
    > ona
    > za fakturę nr x/xx/xxx zapłaciła gotówką wspólnikowi spółki cywilnej i nie
    > widzi podstaw by zapłatę za tą fakturę rozdzielać na wspólników. Pragnę
    > przypomnieć że wspólnikiem spółki który rzekomo wziął zapłatę za fakturę
    > jest ... mąż tej kupującej.

    Ta kupująca oświadczyła że zapłaciła temu drugiemu wspólnikowi?
    Tak czy inaczej - ta kasa musiała zostać zaksięgowana w spółce.
    A co za tym idzie - rozumiem że Twoja żona jako wspólniczka nie została
    przez drugiego wspólnika spłacona?

    Co stoi na przeszkodzie, aby tego zażądać?

    Bo te że spółka sprzedała coś tam komuś ma się prawnie nijak do jej
    rozwiązania i podziału jej majątku (teraz już gotówki) - jednym słowem IMO
    występujecie wobec tego małżeństwa ze złym powództwem.
    Niech sobie twierdzą, że żona (kupująca) zapłaciła mężowi (jako
    przedstawicielowi spółki) - i tak to nic nie zmienia, bo dalej on jest winny
    Twojej żonie część majątku spółki.
    Czyli ich przekazanie kasy z kieszeni do kieszeni (gdyby nawet rzeczywiście
    miało miejsce) nijak nie zmieniło ich sytuacji prawnej wobec Twojej żony.