eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie... › Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
    From: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [Długie] Likwidacja spółki, płatność faktury, wyprowadzenie...
    Date: Thu, 13 Apr 2006 00:36:19 +0000 (UTC)

    Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Ta kupująca oświadczyła że zapłaciła temu drugiemu wspólnikowi?

    Dokładnie - tak napisała w oświadczeniu które przysłała pocztą w odpowiedzi
    na pierwsze wezwanie do zapłaty.

    > Tak czy inaczej - ta kasa musiała zostać zaksięgowana w spółce.

    I nie została - wspólnik nie dał kasy.

    > A co za tym idzie - rozumiem że Twoja żona jako wspólniczka nie została
    > przez drugiego wspólnika spłacona?

    Dokładnie - tak właśnie jest.

    > Co stoi na przeszkodzie, aby tego zażądać?

    W chwili obecnej, wydaje mi się że w oparciu o to otrzymane oświadczenie,
    stroną jest tylko ów były wspólnik mojej żony.

    > Bo te że spółka sprzedała coś tam komuś ma się prawnie nijak do jej
    > rozwiązania i podziału jej majątku (teraz już gotówki) - jednym słowem IMO
    > występujecie wobec tego małżeństwa ze złym powództwem.

    We wezwaniu do zapłaty nie występowaliśmy jako do małżeństwa (do i
    dlaczego?) lecz tylko do kupującej, ze względu na niezapłacenie za fakturę.

    > Niech sobie twierdzą, że żona (kupująca) zapłaciła mężowi (jako
    > przedstawicielowi spółki) - i tak to nic nie zmienia, bo dalej on jest
    winny
    > Twojej żonie część majątku spółki.

    Dokładnie.

    > Czyli ich przekazanie kasy z kieszeni do kieszeni (gdyby nawet
    rzeczywiście
    > miało miejsce) nijak nie zmieniło ich sytuacji prawnej wobec Twojej żony.

    Czy to, że jest podpisana faktura na której wystawiającą jest moja żona,
    oznacza że to ona (moja żona) przyjęła "gotówkę"?
    Wyjaśnię tylko że w tej byłej spółce, moja żona zajmowała się wystawianiem
    faktur i prowadzeniem rejestru sprzedaży jak i zakupów (ryczałt). Nie ma na
    fakturze wzmianki że "otrzymałam gotówkę dnia........" - tylko podpis że
    wystawiła ten dowód.

    Sprawa zgłoszenia na policji dotyczyła byłego wspólnika - że nie rozliczył
    kasy spółki (byłej), że "wyprowadził pieniądze". Czy w świetle tego co pisał
    Roman Mandziejewicz, z prawnego punktu widzenia, moja żona ..... może zostać
    posądzona przez byłego wspólnika że to ona ....... otrzymała pieniądze z tej
    faktury i nie rozliczyła się z nim??
    Dotarliśmy do kilku osób którym to małżeństwo w trakcie luźnej rozmowy
    mówiło że oni nie negują że są winni mojej żonie pieniądze, że chcieliby
    by nawet "u nich nawet pracowała" ;)))
    Ba, nie wiem dokładnie w jaki sposób, ale to małżeństwo spłaca/spłaciło te
    kilka drobnych faktur z odroczonym terminem płatności wystawionych na byłą
    spółkę oraz spłaciło podatek VAT "ze spółki" za 12-2005r - tak jak umawiano
    się przed sprzedażą.

    Zostaje kwestia że nie rozliczono się z moją żoną.

    Dziękuje za podjęcie tematu - jest dosyć rozwinięty i podziwiam za "lekturę"
    pierwszego postu.

    --
    Kamil