eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc? › Re: Dochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc?
    From: ptashek <l...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc?
    Date: Tue, 01 Feb 2005 11:46:59 +0000
    Sender: l...@p...onet.pl@marvin.ucd.ie

    ptashek wrote:

    > Podatek dochodowy od wynagrodzenia w Irlandii płacę na miejscu
    > (potrącany od wypłaty). W Polsce miałem potrącane 19% w ramach zaliczek,
    > nie przekroczyłem granicy drugiego progu. Czy zatem, w związku z umową o
    > unikaniu podwójnego opodatkowania, wystarczy, że polski dochód rozliczam
    > w Polsce i fiskusa nie interesują moje irlandzkie dochody? Od polskiego
    > pracodawcy mam PIT-11, chcemy się rozliczyć z żoną wspólnie (warto?). W
    > 2004r. żona nie miała żadnych innych dochodów poza polskimi.
    >
    > Jeśli muszę wykazać dochody z zagranicy w polskim zeznaniu, jak to zrobić?

    Z aktualnych ustaleń, po przeczytaniu paru ustaw i umów (pisanych przez
    prawników i dla prawników) wyszło mi, że:

    - zagraniczne wynagrodzenie przeliczam na złotówki wg. kursu średniego NBP
    dla danej waluty, z dnia wpłynięcia na moje konto bankowe (lub otrzymania
    gotówki)

    - kwoty wynagrodzeń sumuję
    - od tego odejmuję koszty uzyskania przychodu, takie jak w Polsce
    - od dochodu wyliczam podatek, zgodnie z polską skalą podatkową
    - od tego odejmuję sumę składek zapłaconych za granicą, przeliczoną wg.
    kursu średniego NBP tak jak wynagrodzenie
    - jeśli wyjdzie na minus, dobra moja, jestem na zero
    - jeśli wyjdzie jakiś podatek, to - i tu nie mam pewności - muszę to
    zapłacić polskiej skarbówce (!?)

    To, pod warunkiem, że za granicą byłem w danym roku podatkowym poniżej 183
    dni. Jeśli byłem 183 i więcej dni, płacę jedynie podatek za granicą.

    Dobrze koncypuję?

    --
    Lukasz Szmit / "Adopt, adapt and improve"
    "For a living planet" http://www.wwf.org/