  • 141. Data: 2015-07-27 13:07:13
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Oczywiście, a jakiż by inny?
    >-----
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message I jaki NIP
    >podawales ?
    > Ten nadany przez US ?

    I zostal nadany ?
    A co to za Rada Rodzicow - taka przy szkole, czy w formie
    stowarzyszenia ?

    Bo US sie bronia przed nadawaniem NIP podmiotom bez osobowosci prawnej

    J.

  • 142. Data: 2015-07-27 13:10:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Dokonasz [skutecznie] darowizny przykładowo na_katedrę lub na_zakład
    >wydziału wyższej uczelni publicznej?
    >Albo na_zarząd_spółki, lub na komisję_rewizyjną lub na
    >wydział_kontroli_wewnętrznej KWP?
    >Albo na mojego_psa_Burka?
    >Aż sam jestem ciekaw.
    >-----
    >"Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote in message
    >Przesądza fakt darowizny, a nie to czy podmiot jest właściwie
    >określony.

    Na psa bedzie najprosciej.
    Poda sie kilogram kielbasy, Burek skonsumuje i darowizna zostala
    przyjeta.

    Z innymi bedzie problem, jak zaczna formalizowac ... moze sie skonczyc
    na zwrocie.

    Burek co prawda przyjecia darowizny nie pokwituje, ale tez nie zwroci
    :-)

    J.

  • 143. Data: 2015-07-27 14:18:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, July 27, 2015, 1:07:13 PM, you wrote:

    > I zostal nadany ?
    > A co to za Rada Rodzicow - taka przy szkole, czy w formie
    > stowarzyszenia ?

    > Bo US sie bronia przed nadawaniem NIP podmiotom bez osobowosci prawnej

    Nie nadają spółkom cywilnym?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 144. Data: 2015-07-27 14:23:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie nadają spółkom cywilnym?

    Nadają, bo jest specjalny przepis dający im podmiotowość na gruncie
    prawa podatkowego.

    Ad rem: rada rodziców takiej podmiotowości nie dostaje.

    --
    Liwiusz

  • 145. Data: 2015-07-27 20:35:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.07.2015 o 17:26, Liwiusz pisze:
    > albo [Stowarzyszenie]+coś etc. kilka innych reguł).

    A co z takimi nazwami jak ,,Polska Grupa Użytkowników Linuxa''? Jest to
    stowarzyszenie, a w nazwie nie ma Stowarzyszenie.

  • 146. Data: 2015-07-27 20:45:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.07.2015 o 17:14, Liwiusz pisze:
    > Twoje posty są jak robienie kupy na czczo - dużo hałasu, mało treści...

    Ja tam zazwyczaj robię kupę na czczo... Hałasu nie ma a treści wiele,
    jak to poranna kupa.

  • 147. Data: 2015-07-27 20:46:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.07.2015 o 13:35, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Sat, 11 Jul 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > A gdzie ono będzie?
    > Ze szkoły je UKRADNIE?
    > (uświadamiam: jak coś zostało darowane, to wzięcie tego czegoś
    > z powrotem jest przestępstwem, a odwołanie darowizny choć
    > możliwe jest trudne do przeprowadzenia).

    Pytanie, skąd wiadomo, że darował a nie np. wypożyczył szkole na jakiś
    czas?

  • 148. Data: 2015-08-24 14:10:39
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Liwiusz" wrote in message news:mo39pv$3iu$2@node2.news.atman.pl...

> [...]
    ady-rodzicow-nie-moga-miec-konta

    Wybaczcie, że odkopuje, ale "moja" Rada Rodziców ma i swój NIP i swoje konto
    bankowe.

    Robimy też oczywiście zakupy na RR (działającą przy szkole nr... NIP taki i
    taki) i płacimy z tego konta.

    Usługodawcy również bez "kwękania" wystawiają faktury na podany NIP i dane.

    Popełniamy gdziś przestępstwo ?
    Jeśli tak, to chętnie się dowiem jakie konkretnie przepisy łamiemy ?
    (piszę "my" bo jestem członkiem RR...) ;)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 149. Data: 2015-08-24 15:10:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w
> [...]

    >swoje konto
    >bankowe.
    >Robimy też oczywiście zakupy na RR (działającą przy szkole nr... NIP

    Ale to RR "przy szkole", czy jakies "stowarzyszenie RR przy szkole
    ..." ?
    Bo przyklady juz byly - US nie chca nadawac nowych NIP, ale widac
    stare honoruja.

    >Usługodawcy również bez "kwękania" wystawiają faktury na podany NIP i
    >dane.

    A czemu mieliby nie wystawic, im to niemal wszystko jedno.
    Tylko poczatek by taki - jedno urzadzenie, polowe placi szkola, polowe
    RR.
    I jak to zafakturowac - komputer ilosc 0.5 szt ?

    >Popełniamy gdziś przestępstwo ?
    >Jeśli tak, to chętnie się dowiem jakie konkretnie przepisy łamiemy ?
    >(piszę "my" bo jestem członkiem RR...) ;)

    czlonkiem egzekutywy ? :-)
    Nasze prawo ma objetosc nieprzeliczona, pewnie uda sie cos podpasowac
    :-)
    Zaczalbym od podstawowych - poslugiwanie sie falszywymi danymi,
    uprawnienie do reprezentowania, podatek od darowizny :-)

    J.

  • 150. Data: 2015-08-24 15:17:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-24 o 15:10, J.F. pisze:
    > Bo przyklady juz byly - US nie chca nadawac nowych NIP, ale widac stare
    > honoruja.

    Honorują jak honorują. Może jak będzie kilka miesięcy do przedawnienia,
    to się wówczas za konkretne przypadki zajmą.

    --
    Liwiusz