  • 11. Data: 2009-01-26 21:46:49
    Temat: Re: Export uslug a VAT7
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > W program księgowy rzeczpospolitej udało mi się wpisać - w ewidencji
    > jest jako nie podlega, w kpir jest normalnie, a w deklaracji VAT jest w
    > polu 21 tak jak pan Bóg Minister rozporządził :)

    Chętnie bym wypróbował, ale owegoż nie posiadam. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2009-01-26 21:49:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-01-2009 o 22:46:49 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-01-26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Chętnie bym wypróbował, ale owegoż nie posiadam. :)

    Na Allegro za grosze można upolować.
    Ja próbowałem go w 2006r., ale był jakiś
    taki toporny i nie obsługiwał NP.
    Skoro już dodali to może czas dać drugą szanśe :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-01-26 21:55:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Na Allegro za grosze można upolować.

    Bez polowania kilka instalek mam na półce :-)
    Updaty są chyba online do tego.

  • 14. Data: 2009-01-27 01:06:10
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > (prawa strona tabeli)
    > Rejestr - 1 - dostawa towarów i usług
    > Transakcja - poza terytorium kraju

    Aaa.. czyli 'poza terytorium kraju' nie dotyczy tego gdzie usluga zostala
    wykonana (bo zostala wykonana w PL), tylko tego gdzie zostala dostarczona.
    Dzieki.

    > Opodatkowano w : XX (kod kraju)

    Akurat to jest 'zaszarzone', tak jak i nip, bo w tym kraju nie ma nipu
    (VATu zreszta tez).

    a.

  • 15. Data: 2009-01-27 06:46:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wemif pisze:

    > Aaa.. czyli 'poza terytorium kraju' nie dotyczy tego gdzie usluga zostala
    > wykonana (bo zostala wykonana w PL), tylko tego gdzie zostala dostarczona.
    > Dzieki.

    I akurat to jest zgodne z przepisami. Według art. 27 ustawy o VAT
    wymienione w nim usługi świadczone dla zagranicznego kontrahenta są
    uznawane za świadczone poza Polską (stąd brak VAT), mimo że fizycznie
    mogą być wykonywane w kraju. W przypadku pozostałych usług liczy się
    miejsce siedziby wykonawcy.

    > Akurat to jest 'zaszarzone', tak jak i nip, bo w tym kraju nie ma nipu
    > (VATu zreszta tez).

    I wszystko działa jak należy? :)

    --
    Liwiusz