  • 11. Data: 2009-05-19 11:41:24
    Temat: Re: Faktura VAT UE a podatek
    Od: a...@o...pl

    > Mógłbyś opisać dokładniej "jak płacisz", bo podobnie jak inni
    > mam wrażenie, że coś tłumaczysz nie tak.
    > Rozlicza ten VAT ktoś i tak Ci wytłumaczył czy robisz to sam
    > po omacku?

    Rozmowa dotyczy czysto hipotetycznego przykładu. Chodzi o dodatkowe "koszty"
    które powstają przy zakupach w UE.

    Jeżeli kupuję coś w UE ze stawką 0% to po otrzymaniu FV powstaje obowiązek
    podatkowy za FV wystawioną przez dostawcę UE. Czyli np. za FV na 10000 gbp
    (czyli powiedzmy 50000 zł) muszę od razu odprowadzić 22% podatku czyli 11.000zł.

    Kolega powiedział mi że nie muszę tego płacić "z góry" od razu tylko odprowadzać
    podatek za to co z tej faktury UE sprzedałem w danym miesiącu.

    pzdr.

  • 12. Data: 2009-05-19 11:45:55
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    > To jeszcze raz:
    >
    > zarówno sprzedający jak i kupujący mają VAT UE.
    >
    > Na fakturze TAX 0%
    >
    > Ja płacę na koniec miesiąca VAT od całości FV.
    >
    > Mój kolega mówi że VAT płacę tylko od sprzedanego towaru z tej FV.

    Placisz podatek VAT tylko od sprzedanego towaru. Czyli powiedzmy
    sprowadziles 10 komputerow po 500 funtow netto i jesli nie sprzedales
    zadnego to nie placisz nic, a jesli sprzedales tylko jeden za 600 funtow to
    zaplacisz tylko od tych 600. Nie wiem jakim cudem placisz podatek od calosci
    przeciez w VAT7 ujmujesz kwote tych zakupow i podatku naliczonym i w
    naleznym wiec sumujac jest zawsze "zero" dopiero jak sprzedasz czeswc lub
    calosc to wychodzi ci do zaplacenia VAT.

  • 13. Data: 2009-05-19 11:47:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    a...@o...pl wrote:
    > Kolega powiedział mi że nie muszę tego płacić "z góry" od razu tylko odprowadzać
    > podatek za to co z tej faktury UE sprzedałem w danym miesiącu.

    A mogłeś spytać kolegę Google ...

    Podpowiedział by Ci wtedy choćby ten link:
    click --> http://tinyurl.com/wnt-fv

    Piotrek

  • 14. Data: 2009-05-19 13:39:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    a...@o...pl pisze:
    (po zacytowaniu trzech postów WRAZ z sygnaturą bo delimiter to dla
    niektórych egzotyczna choroba)

    > Widze, że na forum niewiele się zmieniło :)

    No, dalej sie nie tnie cytatów i nie czyta postów na które się odpowiada.

    Same old, same old...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2009-05-19 16:11:40
    Od: a...@o...pl

    > a...@o...pl pisze:
    > (po zacytowaniu trzech postów WRAZ z sygnaturą bo delimiter to dla
    > niektórych egzotyczna choroba)

    > No, dalej sie nie tnie cytatów i nie czyta postów na które się odpowiada.
    >
    > Same old, same old...
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    Bardziej chodziło mi o nic nie wnoszące posty w połączeniu z próbą pokazania kto
    jest mądrzejszy..

    Gdybym chciał się wdać w słowną przepychankę albo poczytać "o niczym" to bym się
    na czaterii zalogował.. Tak trudno odpisać na temat? Jeżeli nie rozumiesz (a
    faktycznie mogłem zamieszać) to nie odpisuj. Szkoda Twojego czasu.

    pzdr

  • 16. Data: 2009-05-19 17:49:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Tak trudno odpisać na temat?
    > Jeżeli nie rozumiesz (a faktycznie mogłem zamieszać) to nie odpisuj.

    Dobre sobie.
    Na początku pytasz, udzielasz nawet wyjaśnień,
    jak się okazuje, że "nie do końca rozumiesz o co pytają",
    to nie zadałeś sobie trudu przeczytania tych podpowiedzi
    i wyciągnięcia jakichś wniosków, tylko uciekasz w jakieś słowne
    przepychanki.
    Przecież po tych pytaniach srednio inteligentny człowiek by zaskoczył.
    Ale skoro uwag odnosnie estetyki (cytowanie) nie przeczytałeś,
    to śmiało można założyć, że wyjaśnień w sprawie VAT też nie przeczytałeś.
    Chyba, że się mylę :-)

  • 17. Data: 2009-05-20 08:10:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > Ale skoro uwag odnosnie estetyki (cytowanie) nie przeczytałeś,
    > to śmiało można założyć, że wyjaśnień w sprawie VAT też nie przeczytałeś.

    Niestety, Cef, obawiam się że się nie mylisz.
    Za długi tu siedzimy żeby nie zauważyć pewnych prawidłowości - jak się
    komuś nie chce czytać to i myśleć z reguły też ...
    Nie rozumiem tylko jak można się obrażać, że ktoś to zauważył skoro wali
    o oczach ;-) Ale ja naiwna jestem....

    Maddy ciągle mająca nadzieję że coś się zmieni...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 18. Data: 2009-05-20 08:53:59
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Maddy wrote:
    > Za długi tu siedzimy [...]

    Oops! ;-)

    Piotrek

  • 19. Data: 2009-05-20 09:09:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-05-2009 o 10:53:59 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Oops! ;-)

    Kupujesz Simdatę, bierzesz małą komórkę z dostępem do netu
    i klawisze się nie skapują :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-05-20 21:19:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 May 2009, Maddy wrote:

    > Aha, znaczy chciałeś napisać że masz fakturę ze stawką VAT "jakoby" 0%.
    >
    > Ja sie nie znam ale pewnie Gotfryd będzie wiedział - jak sie traktuje w
    > matematyce wartości "jakoby zerowe"?
    > Gotfrydzie, objaśnij!!!

    A nie nie.
    Obawiam się, że w kontekście podatków "matematyka" kojarzy się
    wszystkim z hasłem "arytmetyka".
    A tu by pewnie trzeba było o zbiorach albo innych pierścieniach
    i ustaleniu na czym polega różnica miedzy wskazaniem na linijce
    odległości zero a brakiem tejże linijki, pozwolę sobie odesłać
    do Wysokiego Sejmu, niech posłowie wyjaśnią :D
    Tym bardziej, że w rachubę wchodzi pozycja "kompensacja"
    i sławna różnica między siłą dośrodkową o odśrodkową :>

    > A co zrozumiałeś ("nie do końca" sugeruje że coś tam świta)

    Może jak zostawię *tylko* tę część cytatu (co została wyżej) to
    przez sprowadzenie do czystej arytmetyki się wyjaśni ;)
    (jak nie idea, to wartość).

    > Niestety, nie potrafiłam ująć mojego pytania prościej.

    Ja spróbuję, mogę? ;)
    "Czy mieści Ci się w głowie możliwość odliczenia VAT od WŁASNEJ
    faktury?"

    pzdr, Gotfryd