  • 11. Data: 2004-12-01 12:09:29
    Temat: Re: Faktura VAT dziwnie liczona
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/1/2004 12:51 PM, Użytkownik Mieczysław napisał:

    > W jakiej deklaracji ?

    VAT-7, deklaracja taka jest. Jak jełop jako podstawę opodatkowania
    wykazuje kwoty brutto (a dlaczego by nie skoro robi to na fakturze) to
    US się nie zorientuje.

    --
    gefragt

  • 12. Data: 2004-12-01 12:25:55
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    du hast mich gefragt pisze:

    > VAT-7, deklaracja taka jest. Jak jełop jako podstawę opodatkowania
    > wykazuje kwoty brutto (a dlaczego by nie skoro robi to na fakturze) to
    > US się nie zorientuje.

    No wlasnie..

    A jesli w ogole nie wysyla deklaracji to tez sie nie zorientuje...

    A przy okazji przepraszam za "palcowke" we wzorku na VAT od Brutto..
    ma byc oczywiscie Brutto * s/(1+s)

    dla s = 22% s/(1+s) = 18,032787 %
    dla s = 7% s/(1+s) = 6,542056 %

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-12-01 12:29:53
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 01 Dec 2004 13:09:29 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, du hast mich
    gefragt napisał(a):

    > VAT-7, deklaracja taka jest. Jak jełop jako podstawę opodatkowania
    > wykazuje kwoty brutto (a dlaczego by nie skoro robi to na fakturze) to
    > US się nie zorientuje.

    Zorientuje się przy kontroli.
    A wtedy dopiero będzie zabawa.Nie tylko z VAT ale i z dochodowym.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 14. Data: 2004-12-01 12:33:44
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Mieczysław pisze:

    > Zorientuje się przy kontroli.
    > A wtedy dopiero będzie zabawa.Nie tylko z VAT ale i z dochodowym.

    Ale przeciez jedno i drugie czlowiek zawyza...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-12-01 12:53:46
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 01 Dec 2004 13:33:44 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > Ale przeciez jedno i drugie czlowiek zawyza...

    W deklaracji VAT - nie wiemy jak księguje przychód.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 16. Data: 2004-12-01 13:23:56
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cok72v$kdv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ejże! Jeszcze się nie zapoznałeś z par. 15 rozporządzenia
    > (Dz.U.2004.97.971)?

    Sorki, zaspany chyba jestem dzisiaj ;) Pominąłem wyliczankę.
    Faktycznie jest błąd w obliczeniach. Podtrzymuję tylko, że można
    liczyć vat "od tyłu" tj. od kwoty brutto. W powyżej podanym
    Dz.U. jest wzór jak to robić.

    rok

  • 17. Data: 2004-12-02 12:57:17
    Od: "Grzes" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Jest taki wynalazek jak VAT liczony od brutto,
    > ale ty wyraznei komus sie w glowie pomieszlao...
    >
    > Minister WYRAZNIE pisze jaknalezy liczyc "VAT od brutto"
    > i bynajmniej nie lioczy sie tego jak na owej
    > ZLE WYSTAWIONEJ FAKTURZE..
    >
    > jesli s jest stawka VAT to brutto mnozy sie przez
    >
    > s/(1-s) by wyliczyc netto od brutto.
    > (tyle matematyka)

    Jak przyjmiemy ze wartosc podatku jest wieksza od zera a tak jest to ten
    wzor jest do d.... bo otrzymujemy wartośc ujemna
    przyklad

    s=22 to wg wzoru wychodzi 22/-21
    Czy cos nie tak licze?
    Grzegorz

  • 18. Data: 2004-12-02 13:00:09
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Grzes pisze:

    [...]
> [...]
    >>
    > Jak przyjmiemy ze wartosc podatku jest wieksza od zera a tak jest to ten
    > wzor jest do d.... bo otrzymujemy wartośc ujemna

    badz tak dobry i przeczytaj moje wczorajsze sprostowanie i przeprosiny...
    mialo byc ...

    s/(1 +s) by wyliczyc netto od brutto.
    (tyle matematyka)

    Jeszze raz przepraszam --

    Boguslaw

  • 19. Data: 2004-12-02 20:48:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, Grzes wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Jak przyjmiemy ze wartosc podatku jest wieksza od zera a tak jest to ten
    >+ wzor jest do d.... bo otrzymujemy wartośc ujemna

    Pozwolę sobie zupełnie pominąć sprostowanie Boguława bo to jest
    inna sprawa :)
    Tak, żle liczysz.
    Jeszcze aż TAK źle nie jest - jak mawia niejaki JKM podatki mamy dopiero
    trzy razy większe niż były w Polsce za okupacji podczas II wojny
    światowej.
    I owszem, mamy całkiem niezły podatek VAT. Ale wynosi on 22 *procenty*,
    a nie 22 *razy* - kupując cosik za 100 zł (netto) dokładamy 22 zł podatku
    a *nie* do wydatku 1 zł netoo dokładamy 22 zł VATu jakbys ty chciał ;)
    Przy 100 zł netto zastosowanie twojego współczynnika dałoby 2200 zł
    VATu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2004-12-03 08:15:07
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > On Thu, 2 Dec 2004, Grzes wrote:
    > [...]
    >
    > Pozwolę sobie zupełnie pominąć sprostowanie Boguława bo to jest
    > inna sprawa :)
    > Tak, żle liczysz.

    no bo juz nie wiem jak w tych szkolach ucza,
    ze dorosli ludzie nie wiedza ze 22% to to samo co 0,22

    nawet "taki Excel" czu Open Office" to wiedza...

    Boguslaw