    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT - elektroniczna i bez podpisu
    Date: Tue, 05 Feb 2008 13:24:42 +0100

    b...@g...com pisze:

    > niezupelnie. wnioskowac by mozna z Twojej wypowiedzi, ze jak nie ma
    > podpisu kwalifikowanego, to jest niewazna.
    > tymczasem jest spor i rozne interpretacje roznych urzedow, a i NSA nie
    > wypowiedzialo sie jednoznacznie (o ile cos sie nie zmienilo od roku
    > mniej wiecej).

    Nie do końca tak. Faktura w pliku który nie jest podpisany podpisem
    kwalifikowanym nie jest fakturą VAT - taki dokument nie ma żadnej
    wartości dopóki nie zostanie wydrukowany. Tu nie ma żadnych sporów.

    Spór jest o to, czy fakt, że to odbiorca a nie wystawca drukuje fakturę
    z pliku (oczywiście cały czas mówimy o pliku bez podpisu
    kwalifikowanego) nie powoduje nieważności faktury papierowej.

    Swoją drogą sam problem jest absurdalny i powstał tylko w wyniku zadania
    przez kogoś tak durnego pytania. US sam by na to nie wpadł ale zawsze
    znajdzie sie uczynny podatnik.

    Kontroli VATowskim mam kilka rocznie, nigdy nikt nie pytał jak faktura
    dotarła do odbiorcy. Zreszta często sama nie wiem, dostaję paczkę faktur
    od klienta i ta wydrukowana przez niego z PDFa niczym sie nie wyróżnia.
    Po fakturze nie widać gdzie i na jakiej drukarce została wydrukowana.
    Przy braku wymogu podpisywania faktury przez odbiorcę często wystawca
    wysyła w formie papierowej sam oryginał - kopia nigdy "nie widzi" odbiorcy.

    Trzeba mieć tendencje samobójcze, żeby pokazać kontroli fakturę zakupu
    przesłaną w pliku zamiast papierowej.
    Naprawdę, dywagacje które tutaj ktoś prowadził na temat złośliwego
    odbiorcy który nie wydrukuje faktury są śmieszna, przecież to odbiorca
    poniesie konsekwencje. Taka głupota powinna być karalna.
    Wystawca zawsze może stwierdzić, że wysłał plik na życzenie klienta,
    czysto informacyjne, do akceptacji itd a fakturę papierową zwykłym
    listem. Ups, Poczta Polska zeżarła, zdarza się.

    Nie popadajmy w paranoję.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl